Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Jørgen + Anne = sant

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-11, 23:29   #41
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jørgen + Anne = sant

Vi skal også se denne. Jeg ville trodd snart 6-åringen var for liten, men ser at jeg kanskje må revurdere.

Gammel 28-02-11, 23:32   #42
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Var og så den i kveld med 11 åringen og vi alle likte filmen.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 04:47   #43
Ninanr2
Nybegynner

Medlem siden: Mar 2011
Ninanr2 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg gleder meg i hvert fall til å se den!

Ninanr2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 08:35   #44
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Vi så den i går, den var veldig bra. Men fy, litt skummel. 7-åringen ble redd, og 9-åringen kunne ikke forstå hvecm som hadde laget aldersgrensene.

Gammel 01-03-11, 09:35   #45
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Skolen finnes i Bærum, og jeg mener jeg kunne se hit over hvor vi bor på et par av utescenen, så jeg tipper at den er filmet litt rundt omkring i Oslo.
Kjelsås/Grefsen området tenker jeg i tillegg til Bærum.

Er du helt sikker på at filmen foregår i Bærum?
Da skjønner jeg ikke hvorfor de skulle bruke vår skole til å filme inne,
fikk høre at vår skole lignet mest på den skolen de bruker i filmen og at
den var i Larvik og for langt for alle skuespillerne å reise hver dag...
Alt som er filmet i klasserom, svømmehall og gymsal er ungenes skole.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 10:13   #46
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Vi så den i går, den var veldig bra. Men fy, litt skummel. 7-åringen ble redd, og 9-åringen kunne ikke forstå hvecm som hadde laget aldersgrensene.

Hva reagerte barna på? Lurte på å ta m minste på 7, men bør kanskje ikke det da?

Gammel 01-03-11, 10:40   #47
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Skummelt altså?

Gammel 01-03-11, 10:43   #48
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Hva reagerte barna på? Lurte på å ta m minste på 7, men bør kanskje ikke det da?

Mine unger (7 og 9) ble også redde. De likte filmen, men den bihistorien om Helga som ble drept, druknet og murt inni veggen eller hva det nå var, den var ekkel for dem. Jeg likte heller ikke helt snakket om selvmord, selv om det var en bitteliten del av filmen.

Jeg hadde tatt dem med igjen, altså. Men jeg stusset litt på aldersgrensen, og jeg pleier vanligvis IKKE å være sær på sånt overhodet.

Jeg har aldri lest boka. Er den dårlig skrevet, altså?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 10:45   #49
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg skal se den i helgen tror jeg. Jeg spurte venninna mi om hun ville være med meg og eldste, og hun syns det var litt vel tidlig for 8-åringen å se den filmen. Det viste seg at hun trodde det var snakk om Annas barn. Det er jo noe annet

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 11:35   #50
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsket forøvrig boka når jeg var liten (ca 10-12 år).

Skummel ja - gutta mine på 7 og 9 er bevandret i Star Wars og Indiana Jones og andre bråkete, "skumle"-greier, men dette var noe annet.

Det er mer realistisk når det blir norsk film, skummel lyd, og effekter som blod ut av tapeten og ei jente murt inne i veggen. 7-åringen forstod ikke at Anne fantaserte og tenkte på dette, og vi måtte snakke mye om det både under filmen og etterpå.

Fikk litt flashbacks til når jeg som liten ble livredd en Brødrene Dal episode når maleriene på veggen hadde øyne som bevegde seg.

Gammel 01-03-11, 17:37   #51
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Er du helt sikker på at filmen foregår i Bærum?
Da skjønner jeg ikke hvorfor de skulle bruke vår skole til å filme inne,
fikk høre at vår skole lignet mest på den skolen de bruker i filmen og at
den var i Larvik og for langt for alle skuespillerne å reise hver dag...
Alt som er filmet i klasserom, svømmehall og gymsal er ungenes skole.

Jeg vet helt sikkert at i hvertfall utescenen på skolen er filmet på en skole i Bærum.
Mulig innescenen er filmet i Larvik.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 19:20   #52
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jeg vet helt sikkert at i hvertfall utescenen på skolen er filmet på en skole i Bærum.
Mulig innescenen er filmet i Larvik.

Nei, det er vår skole i Oslo som er blitt filmet inne..
Det er derfor de brukte vår skole, for å slippe at de unge skuespillerne
skulle reise så langt hver dag(derfor jeg mente jeg hadde hørt at det var i
Larvik), eldste mistet nemlig klasserommet sitt et par uker pga filminnspilling.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 21:29   #53
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Ok. Da missforsto jeg deg. Jeg også at barna på den skolen ble brukt som statister i hvertfall i en utescene.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 21:49   #54
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi var og så den i dag, og hele familien likte den. Ingen av oss har lest boken, men alle syntes filmen var bra, både mannen, jeg og Poden på åtte.

Gammel 05-03-11, 21:53   #55
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Storebror og jeg skal se den i morgen. Jeg bestikker ham med popcorn.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 21:55   #56
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Når var denne boken poppis? Jeg er født i 1971 og har ikke hørt om den før nå.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 21:56   #57
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Når var denne boken poppis? Jeg er født i 1971 og har ikke hørt om den før nå.

Den kom ut i 1986, da du var 15 og jeg var 16, så ingen av oss var vel i målgruppen.

Gammel 05-03-11, 21:59   #58
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

For gammal, rett og slett.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 22:01   #59
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg har aldri hørt om denne boka; når ble den skrevet? Trodde jeg hadde lest alle bøkene på biblioteket her i byen, men kanskje dette er den ene jeg gikk glipp av?

Jeg har heller aldri hørt om den, tror jeg. Og jeg var en lesehest i barndommen.

Gammel 05-03-11, 22:02   #60
amanas
Bør lage seg en tittel selv

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Både jeg og storesøster på 6år likte filmen veldig godt

Husker jeg leste boka utallige ganger når jeg gikk på barneskolen, den var jo SÅ kjekk. Husker ikke noe av den. Lurer på om jeg skulle lest den igjen nå når jeg har sett filmen

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:50.