Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Jørgen + Anne = sant

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-11, 19:24   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jørgen + Anne = sant

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Er jeg virkelig den eneste som ikke elsket den boka?
Jeg var ca 11 da jeg leste den, og husker jeg syntes at fortellerstilen var håpløst barnslig, jeg likte ikke de korte formuleringene og det enkle språket ...
(Jeg var muligens i overkant sær allerede da. )

Vi er to. Ref vår forrige barnelitteraturdiskusjon, så kommer vel kanskje ikke det som noen overraskelse.

Men vi skal se filmen. Snuppa så traileren da vi var på "Keeper'n til Liverpool" (anbefales på det sterkeste for preteens), og var veldig klar på at "Anne + Jørgen = sant" stod på lista over filmer hun ville se.

Gammel 12-03-11, 01:55   #2
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Er jeg virkelig den eneste som ikke elsket den boka?
Jeg var ca 11 da jeg leste den, og husker jeg syntes at fortellerstilen var håpløst barnslig, jeg likte ikke de korte formuleringene og det enkle språket ...
(Jeg var muligens i overkant sær allerede da. )

Enhjørningen gul og blå

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 22:32   #3
Elis
*Happy*

Elis sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marlen, her.

Jeg likte godt den boka, kjøpte den når de solgte ut gamle bøker på biblioteket her for noen år siden.
Ser de fleste ungene her som har sett den er fra 8 år og oppover, kan jeg se den med min straks 6 år gamle datter eller er hun for liten?

Boka er i aldersgruppen 9-12 år, men på kino er aldersgrensen 7 år.

Gammel 28-02-11, 19:08   #4
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke fått svar på det jeg lurte på.

Gammel 28-02-11, 19:18   #5
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Ja, det var det, Bloppy.

Gammel 28-02-11, 19:38   #6
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Ja, det var det, Bloppy.

Takk!

:ikke lenger snurt:

Gammel 28-02-11, 23:29   #7
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Vi skal også se denne. Jeg ville trodd snart 6-åringen var for liten, men ser at jeg kanskje må revurdere.

Gammel 28-02-11, 23:32   #8
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Var og så den i kveld med 11 åringen og vi alle likte filmen.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 04:47   #9
Ninanr2
Nybegynner

Medlem siden: Mar 2011
Ninanr2 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg gleder meg i hvert fall til å se den!

Ninanr2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 08:35   #10
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Vi så den i går, den var veldig bra. Men fy, litt skummel. 7-åringen ble redd, og 9-åringen kunne ikke forstå hvecm som hadde laget aldersgrensene.

Gammel 01-03-11, 10:13   #11
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Vi så den i går, den var veldig bra. Men fy, litt skummel. 7-åringen ble redd, og 9-åringen kunne ikke forstå hvecm som hadde laget aldersgrensene.

Hva reagerte barna på? Lurte på å ta m minste på 7, men bør kanskje ikke det da?

Gammel 01-03-11, 10:43   #12
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Hva reagerte barna på? Lurte på å ta m minste på 7, men bør kanskje ikke det da?

Mine unger (7 og 9) ble også redde. De likte filmen, men den bihistorien om Helga som ble drept, druknet og murt inni veggen eller hva det nå var, den var ekkel for dem. Jeg likte heller ikke helt snakket om selvmord, selv om det var en bitteliten del av filmen.

Jeg hadde tatt dem med igjen, altså. Men jeg stusset litt på aldersgrensen, og jeg pleier vanligvis IKKE å være sær på sånt overhodet.

Jeg har aldri lest boka. Er den dårlig skrevet, altså?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 10:40   #13
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Skummelt altså?

Gammel 01-03-11, 10:45   #14
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg skal se den i helgen tror jeg. Jeg spurte venninna mi om hun ville være med meg og eldste, og hun syns det var litt vel tidlig for 8-åringen å se den filmen. Det viste seg at hun trodde det var snakk om Annas barn. Det er jo noe annet

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 11:35   #15
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsket forøvrig boka når jeg var liten (ca 10-12 år).

Skummel ja - gutta mine på 7 og 9 er bevandret i Star Wars og Indiana Jones og andre bråkete, "skumle"-greier, men dette var noe annet.

Det er mer realistisk når det blir norsk film, skummel lyd, og effekter som blod ut av tapeten og ei jente murt inne i veggen. 7-åringen forstod ikke at Anne fantaserte og tenkte på dette, og vi måtte snakke mye om det både under filmen og etterpå.

Fikk litt flashbacks til når jeg som liten ble livredd en Brødrene Dal episode når maleriene på veggen hadde øyne som bevegde seg.

Gammel 01-03-11, 21:29   #16
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Ok. Da missforsto jeg deg. Jeg også at barna på den skolen ble brukt som statister i hvertfall i en utescene.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 23:01   #17
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Ok. Da missforsto jeg deg. Jeg også at barna på den skolen ble brukt som statister i hvertfall i en utescene.

Utescenene er filmet i Bærum. Det er jeg 100% sikker på etter å ha sett fra innspillingen på Megafon. Rett og slett fordi det er en skole og et område jeg kjenner godt.

7-åringene mine syns den så stas ut, men konkulderte med at den sikkert var for litt større barn. Etter å ha lest denne tråden, tror jeg rett og slett vi må se den.

Gammel 06-03-11, 00:03   #18
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Utescenene er filmet i Bærum. Det er jeg 100% sikker på etter å ha sett fra innspillingen på Megafon. Rett og slett fordi det er en skole og et område jeg kjenner godt.

7-åringene mine syns den så stas ut, men konkulderte med at den sikkert var for litt større barn. Etter å ha lest denne tråden, tror jeg rett og slett vi må se den.

Det stemmer at den er spilt inn i Asker/Bærum (Vettre?)
Men alle innescenene er på en Osloskole

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 00:36   #19
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Jeg elsket forøvrig boka når jeg var liten (ca 10-12 år).

Jeg også. Den er skrevet i 1984, da var jeg ni år, og leste den mange ganger. Boka var månedens bok i Bokklubbens Barn, så vidt jeg husker, så den fantes nok på mange barnerom rundt omkring.

Fikk litt flashbacks til når jeg som liten ble livredd en Brødrene Dal episode når maleriene på veggen hadde øyne som bevegde seg.

Det var dritskummelt!

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 00:45   #20
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Det stemmer at den er spilt inn i Asker/Bærum (Vettre?)

Eikeli i Bærum.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:59.