Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Jørgen + Anne = sant

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-11, 13:37   #21
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jørgen + Anne = sant

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Filmen var veldig fin. Jeg så den med min snart seks år gamle sønn, og han likte den også. Han ble ganske rørt av et par av kjærestescenene. Det er lenge siden jeg leste boken, så jeg kan ikke si noe om hvor tro filmen var mot den. Men underholdende var den i hvert fall. Og så likte jeg godt området de la filmen til. Er det noen som vet hvor den er filmet?

Mener å huske at det er Larvik

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 13:57   #22
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg elsket boken da jeg var yngre, og leste min kopi i filler. Og filmen elsket jeg også. Anne ble fremstilt akkurat slik jeg så henne for meg i boka. Jeg kjente meg veldig igjen i Anne da jeg leste boka i min grønne barndom, og kjente meg også igjen i henne da jeg så filmen. Åtteåringen min elsket også filmen. Jentedrama er helt helles tekopp.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 14:18   #23
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Denne har jeg også veldig lyst til å se selv om jeg ikke husker den i detalj. Jeg har en gutt på snart seks og når jeg ser at Monsoon hadde suksess med det, så kan jeg jo håpe. Han vil garantert heller se Gullivers reiser.

Gammel 27-02-11, 14:55   #24
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mellomsøster er og ser den med en vennine og storesøsteren i dag.
Jeg husker jeg leste den men ikke helt handlingen.

Gammel 27-02-11, 14:57   #25
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har aldri hørt om denne boka; når ble den skrevet? Trodde jeg hadde lest alle bøkene på biblioteket her i byen, men kanskje dette er den ene jeg gikk glipp av?

Gammel 27-02-11, 15:15   #26
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Den boka husker jeg at jeg leste som ung ja.
Var det i den boka at ei av jentene fikk klipt av hestehalen sin?

Må nok prøve å få med meg Snuppa på denne ja.

Gammel 27-02-11, 15:48   #27
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var med de to eldste og så den på kino i går. Veldig fin film! Den var skumlere enn jeg forventet, men snart 6-åringen taklet det helt fint.

Gammel 27-02-11, 15:49   #28
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Filmen var veldig fin. Jeg så den med min snart seks år gamle sønn, og han likte den også. Han ble ganske rørt av et par av kjærestescenene. Det er lenge siden jeg leste boken, så jeg kan ikke si noe om hvor tro filmen var mot den. Men underholdende var den i hvert fall. Og så likte jeg godt området de la filmen til. Er det noen som vet hvor den er filmet?

Skolen finnes i Bærum, og jeg mener jeg kunne se hit over hvor vi bor på et par av utescenen, så jeg tipper at den er filmet litt rundt omkring i Oslo.
Kjelsås/Grefsen området tenker jeg i tillegg til Bærum.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 16:18   #29
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg elska denne boka da eg vaks opp, så storebror skal jammen bli dratt med på kino!

Gammel 27-02-11, 16:33   #30
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg har aldri hørt om denne boka; når ble den skrevet? Trodde jeg hadde lest alle bøkene på biblioteket her i byen, men kanskje dette er den ene jeg gikk glipp av?

Jeg er født i 1976 og leste den i, tja, 9-10 årsalder. Skrevet av Vigdis Hjort.

Gammel 27-02-11, 16:42   #31
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

åå så spennende.. jeg husker den boken..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 20:47   #32
Marlen
Superaktiv

Marlen sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Marlen er litt kul
Standard

Jeg likte godt den boka, kjøpte den når de solgte ut gamle bøker på biblioteket her for noen år siden.
Ser de fleste ungene her som har sett den er fra 8 år og oppover, kan jeg se den med min straks 6 år gamle datter eller er hun for liten?

Gammel 27-02-11, 21:16   #33
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Er jeg virkelig den eneste som ikke elsket den boka?
Jeg var ca 11 da jeg leste den, og husker jeg syntes at fortellerstilen var håpløst barnslig, jeg likte ikke de korte formuleringene og det enkle språket ...
(Jeg var muligens i overkant sær allerede da. )

Gammel 27-02-11, 21:34   #34
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jeg var ca 11 da jeg leste den, og husker jeg syntes at fortellerstilen var håpløst barnslig, jeg likte ikke de korte formuleringene og det enkle språket ...

Tipper du var i eldste laget, jeg.
Jeg har ikke lest boka, men skal se den med storesøster denne uka.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 22:28   #35
Elis
*Happy*

Elis sin avatar

Hvor: Drammen
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jenta mi fikk boka til jul og da visste jeg ikke at den kom på kino.

Så da blir en kinotur på oss i vinterferien.

Gammel 27-02-11, 22:32   #36
Elis
*Happy*

Elis sin avatar

Hvor: Drammen
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marlen, her.

Jeg likte godt den boka, kjøpte den når de solgte ut gamle bøker på biblioteket her for noen år siden.
Ser de fleste ungene her som har sett den er fra 8 år og oppover, kan jeg se den med min straks 6 år gamle datter eller er hun for liten?

Boka er i aldersgruppen 9-12 år, men på kino er aldersgrensen 7 år.

Gammel 28-02-11, 19:08   #37
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke fått svar på det jeg lurte på.

Gammel 28-02-11, 19:18   #38
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Standard

Ja, det var det, Bloppy.

Gammel 28-02-11, 19:24   #39
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Vi er to. Ref vår forrige barnelitteraturdiskusjon, så kommer vel kanskje ikke det som noen overraskelse.

Men vi skal se filmen. Snuppa så traileren da vi var på "Keeper'n til Liverpool" (anbefales på det sterkeste for preteens), og var veldig klar på at "Anne + Jørgen = sant" stod på lista over filmer hun ville se.

Gammel 28-02-11, 19:38   #40
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Ja, det var det, Bloppy.

Takk!

:ikke lenger snurt:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:37.