Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ting man må ha til en baby

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-11, 12:47   #41
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.440
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Babysetet får du helt sikkert plass til. Det er verre med sete nr. 2.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 12:50   #42
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Sete nr 2 skal ikke inn der - det skal inn i neste bil.

  Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 12:52   #43
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Skulle jeg hatt baby igjen nå, så hadde jeg kjøpt DuoLogic bilsete med en gang. Da slipper du å bytte sete før babyen bikker 18 kg. Det finnes vogner som kan brukes sammen med setet til denne også.

http://www.stera.no/pdf/brosjyre_duologic.pdf

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 13:03   #44
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Anbefaler også Duologic, da har du sete leheenge. Vi synes det er utrolig lett å montere, og det sitter dønn. For våre fjærvektgutter holder setet i mer enn fire år.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 13:04   #45
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.704
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Jeg støtter Dragen i at det er fort gjort å kjøpe for mye. Jeg tror det viktigste er nevnt i tråden her. Etterhvert vil du se hva du trenger og føler at du savner.

Bæredings savnet jeg sist, så det har jeg fått meg nå. Både Moby og Ergo. Og vippestol er greit, en sånn som kan legges helt flat.

Men dere som har stellebord på veggen, dere må vel borre i flisene da? Tar dere det ned etterpå? Fikser flisene etterpå?

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 13:06   #46
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Men dere som har stellebord på veggen, dere må vel borre i flisene da? Tar dere det ned etterpå? Fikser flisene etterpå?

Ja, ja, og ja.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 13:12   #47
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.704
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ja, ja, og ja.

Javel.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 13:19   #48
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.256
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Men atte, man kan da ikke ha isofix base med mindre man har isofix i bilen?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 13:28   #49
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Men atte, man kan da ikke ha isofix base med mindre man har isofix i bilen?

Mange isofix-seter og -baser kan festes med belte også, så det kan man godt, men man har jo ikke bruk for isofix-delen av basen da, med mindre man kan gjenbruke den i neste bil, til neste sete.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 13:28   #50
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Mitt beste kjøp er dunposen jeg kjøpte på Kid for å ha i bilstolen. Det må du ha, det er som natt og dag. Nå setter jeg snuppa oppi uten klær, er det -10 grader eller kaldere får hun på seg en tynn lue. Da slipper du å styre med ullklær, votter og slikt på en bitteliten baby.
Ellers bilstol m/base og vogn som du kan bruke sammen med bilstolen. Det har jeg savnet VELDIG.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 13:33   #51
ILY
Multitasker
 
ILY sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
Innlegg: 1.313
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Om du er interessert i et Maxi-Cosi Cabriofix med Easyfixbase så har de dette setet på salg til 2499,- hos Barnas Hus nå. Nedsatt en høvding.

__________________
Mamma til Lillemann 06 og Litjpia 09
ILY er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 13:39   #52
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Jeg signerer det med liten dunpose til bilstolen. Veldig kjekt. Ikea har kjekk babygym forresten, den kjøper du med når du kjøper seng. Koster et par hundrelapper og er bedre enn alt plastikkspetakkelet du får til en liten formue andre steder. Vi hadde også maxicosi cabriofix, og jeg hadde kjøpt den igjen. Veldig god stol som står fint på base og er enkel å ta med seg og klikke på vogna. Og så er den stor nok til at den fremdeles kan brukes som nødstol til plutt som blir 2 år idag.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 13:39   #53
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.914
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Men atte, man kan da ikke ha isofix base med mindre man har isofix i bilen?

Maxi-Cosi Cabriofixbasen kan monteres med både isofix og belte. Veldig fornøyd med dette setet og basen. Vi har en fleecepose fra Kaiser i bilstolen, og den er gull verd. Særlig ved levering i barnehage etc. Da er bilstolpose og Zappunderstell til bilstolen uvurderlig. Nå på vinteren er det ekstra deilig å slippe å ta minsten ut av setet, særlig når han sover.

Jeg liker å ha fast soveplass til babyen i stua. Til eldste hadde vi vugge og så lekegrind, mens minsten fremdeles sover i sin hengevugge med stativ. Nå kun under oppsyn, siden han kan reise seg opp.

Bæresjal anbefales virkelig til nyfødt baby. Jeg hadde ingen erfaring med sjalbæring før minsten ble født, men det var fantastisk! Jeg savner virkelig følelsen av myk, nyfødt baby, stramt knyttet til kroppen. Det er koselig med Lille Larven i Manduca også, men det er ikke helt det samme.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 13:45   #54
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.086
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Jeg sniker litt her og ser om du får gode råd, jeg.

Brio-stellebordet skal vi også ha, så det er kjekt å se at mange anbefaler det. Ellers har vi tenkt å kjøpe Stokke sleepi-seng, så vi kan trille babyen fra stuen til soverommet og sånn uten noe stress. Den er dyr, men kan utvides og brukes lenge, så den vil vi ha.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 13:50   #55
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Vi har nå faktisk endt opp med Britax sitt nyfødt sete, vi... rett og slett fordi det så ebdre ut mtp polstring ved hodet/nakken.

Jeg har ikke kjøpt base/isofix-delene enda, da vi skal bytte bil og jeg er usikker på hvilken type bil og modell det blir.

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 13:53   #56
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Det jeg syns var mest nødvendig var bilsete med base, bæresjal, stellematte, zapp-understell og skinn. Jeg skal selge de tre førstnevnte til en billig penge, så si fra om jeg skal holde de av til deg.

Er det et sånt lite bilsete? Som funker med seler og ikke bare isofix? Kan ikke du komme med type og pris til meg?

Bæresjal og sånt drøyer jeg litt. Jeg skal se an hvordan jeg skal ha etterhvert. Også ... ja, du veit åssen jeg er. Jeg kan ikke kjøpe flere ting samtidig. :tvangstanker er også tanker:

  Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 13:55   #57
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.031
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Ingling: Husk å måle dørkarmer v.s. bredde på sleepien. Jeg tenkte også at trilling fra soverom til stue var lurt, men med smale dørkarmer har vi måttet demontere senga for å flytte på den, selv med baby-kitet
Den er visst en god del bredere enn vanlige sprinkelsenger.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 13:56   #58
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.817
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Det beste jeg har skaffet meg denne gangen er vogn å sette bilstolen på. Det er bare fantastisk genialt.
En babygym er også grei å ha syns jeg, noe som fenger oppmerksomheten i noen minutter.
Vippestolen blir brukt veldig mye og en god stelleveske er kjekt å ha når man skal ut på diverse ting.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 13:59   #59
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.115
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Jeg har ikke lest hele tråden.
Vi har hatt et teppe av litt tykk type på gulvet i starten. Der kan babyen legges. Etterhvert er en matte fin.

Vi har aldri hatt stelleplass på badet, det har vært for lite. Har stelleplass på babyens rom, henter vann i liten balje, bruker Mesoftkompresser. Det fungerer helt utmerket.

Får ikke du barn i juni eller noe? Da tenker jeg at du ikke trenger pose til bilstolen, babyen blir jo stor før det er kaldt. Jeg har ikke hatt det til noen av mine. Ville hatt det hvis jeg fikk barn i november eller januar.

Jeg er generelt litt der at man ikke trenger så mye, har aldri hatt bleiebøtte og har en rekke andre fikse greier jeg vet jeg aldri har hatt. Men gulpekluter er fint, og ammeinnlegg, hvis du skal amme.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 14:00   #60
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.817
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Tripp Trapp med det nye tilbehøret til nyfødt. Det skal jeg helt klart kjøpe om jeg skal ha flere barn. Det er en "liggestol" som festes til TrippTrappen og som gjør at man kan ha babyen til bord før de sitter selv. Genialt og noe jeg virkelig savnet da poden var baby.

Er det denne?

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no