|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Har dere lus i omgangskretsen? | |||
| Ja, vi bor på vestlandet |
|
10 | 7,35% |
| Nei, vi bor på vestlandet |
|
21 | 15,44% |
| Ja, vi bor på østlandet |
|
36 | 26,47% |
| Nei, vi bor på østlandet |
|
33 | 24,26% |
| Ja, vi bor i nordnorge |
|
7 | 5,15% |
| Nei, vi bor i nordnorge |
|
9 | 6,62% |
| Ja, vi bor på sørlandet |
|
1 | 0,74% |
| Nei, vi bor på sørlandet |
|
1 | 0,74% |
| Ja, vi bor i midt-norge |
|
3 | 2,21% |
| Nei, vi bor i midt-norge |
|
0 | 0% |
| Du har ikke klart å dele inn landet spesifikt nok, så jeg kan ikke stemme og må spesifisere i tråden |
|
15 | 11,03% |
| Deltakere: 136. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
can-jur
|
Sv: Lus, avhengig av geografi?Hadde lus selv en gang som ung, etter speiderleir
|
|
|
|
#2 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Lus, avhengig av geografi?Jeg husker også lusedamen fra oppveksten (oppvokst nær Scarlett), men selv hadde vi aldri lus. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lus, avhengig av geografi?Det går stadig ut beskjed om at det er lus, både i barnehagen, på skolen og på SFO. Helsesøster sier at vi skal ta utgangspunkt i at det alltid er lus!
Da jeg var liten(men jeg begynte på skolen i 1970) var det vel motsatt; mange bodde trangt og dårlig, mens vi hadde god plass på skolene.
|
|
|
#4 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Sv: Lus, avhengig av geografi?Bor på Nordvestlandet, og her får vi jevnlig luselapper med hjem fra skolen og tidligere barnehagen.
|
|
|
#5 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Lus, avhengig av geografi?Jeg lurer litt på om det med at lus trives best i nyvasket hår er en myte eller sant jeg? Vet ikke helt hvor jeg har hørt det første gang, men jeg vet jeg har hørt det flere steder. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Lus, avhengig av geografi?
Lusen beveger seg raskere og bedre i rent hår enn skittent ja. Den hopper jo ikke, men kravler langs hårene og jo renere og glattere hår og hodebunn er jo mindre er hindringene. Og trivselen øker. (Kilden min er www.lusfrinorge.no, den beste infosiden om lus.)
|
|
|
|
#7 |
|
Men først, kaffe!
Hey, endelig en fordel ved å være sjuske. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Lus, avhengig av geografi?Storesøster har hatt lus to ganger i løpet av én massiv runde med lus i klassen hennes. Det har vært lusevarsler her et par ganger i tillegg til den gangen vi faktisk fikk skiten i hus. I oppveksten var det aldri snakk om lus, det oppfattet vi den gang da som en førkrigsfenomen.
|
|
|
#9 |
|
flisespikker
|
Sv: Lus, avhengig av geografi?Poden har aldri hatt lus, men det har vært lusevarsel i både barnehage og skole hvert år i alle fall de siste fire årene.
|
|
|
#11 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Lus, avhengig av geografi?Har aldri sett snurten av en lus og bor på Østlandet.
|
|
|
#12 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lus, avhengig av geografi?Østlandet her. Det kommer luselapper ett par ganger i året, og vi har hatt lus i hus 1 gang etter att eldste mest sannsynelig ble "smittet" på leirskole, leirskole på sørlandet. (Det var hvertfall ikke noe smitte å høre om rundt her og ingen vi kjenner hadde det).
|
|
|
#13 |
|
Pauset
|
Jeg har heller ikke hørt om noen, og har heller ikke hatt selv. Ikke noe varsel har vi fått noen gang heller... |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Originala
|
Sv: Lus, avhengig av geografi?Vi bor i Midt-Norge. Det har vært noen tilfeller av lus i barnehagen hver sesong, men da har vi sluppet unna. Situasjonen ble en HELT annen da Lillemor begynte på skolen, og jeg tror vi har fått over ti luse-advarsler i løpet av første skoleår og de par månedene hun har gått i andre. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Lus, avhengig av geografi?Vi bor jo på vestlandet, og jeg ser av tallmaterialet at vestlandet så langt skiller seg fra resten av landet. Resten av landet har sånn 50/50 deling, mens på vestlandet er det vesentlig flere som ikke har hatt befatning med lus enn de som har.
|
|
|
#17 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Lus, avhengig av geografi?Eg får spørje her også sidan eg ikkje fekk svar i den andre tråden;
|
|
|
#18 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Lus, avhengig av geografi?Bergensis har du vurdert å klippe dere litt? Jeg har et stort krøllete hår og jeg hadde seriøst klippet det av!!
|
|
|
#19 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Lus, avhengig av geografi?Njai, eg har lite lyst til det, altså. Trives med langt hår. Skulle me (Gud forby) få ein runde nummer to i nær framtid, så skal me gjere det.
|
|
|
#20 |
|
er her
|
Sv: Lus, avhengig av geografi?Har ikke hatt det i hus, men har fått noen få advarsler om det, dog ikke flere ganger i året eller hvert år. (Når vi bodde i Trondheim var det oftere enn her i vest.)
|
|
![]() |
|
|