Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilket ullmerke er deres favoritt?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-10, 23:06   #41
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket ullmerke er deres favoritt?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Våre pierre-robert-sett er like fine etter å ha vært brukt i flere måneder. Men de får samme behandling som nøstebarnull, det er ikke mye ull som tåler vanlig vask.

Våre er like fine etter 1 sesong, vi har startet på sesong 2.
Jeg vasker heller aldri på vanlig vask.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 23:43   #42
Left
Passiv

Standard

Vasker alltid ull på ullprogram, og med vaskemiddel beregnet på ull. Da holder den seg fin vask etter vask. Den eneste ulla jeg ikke har vært fornøyd med er Tom og Trine fra Spar Kjøp. Ble hull med en gang.

Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 23:50   #43
sofie
Nybegynner

Medlem siden: Sep 2010
sofie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Fikk prinseull undertøy til guttene mine nettopp, veldig fine og virker til å være god kvalitet.

sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 00:54   #44
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Helt klart Nøstebarn.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 01:07   #45
Veslemøya

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Troll og Stormberg holder best her i huset. Vi har også en del Janus, Nordheim og Pierre Robert som jeg er passelig fornøyd med.

Nøstebarn krymper jeg bare.

Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 01:10   #46
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeger gått litt lei av nøstebarn i det siste - synes jeg har fått så mange plagg som har blitt alt for fort slitt. Og jeg vasker all ull for hånd - inkludert det som egentlig kan gå i maskinen. Selv om Nøstebarnklærne utvilsomt er finest, er favorittene for tiden Janus og Pierre Robert. Jeg kjøper Janusull fra Krabaten.no, og suplerer med Pierre Robert.

Gammel 26-09-10, 01:11   #47
Veslemøya

Veslemøya sin avatar

Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Har litt ulltøy derfra og er fornøyd - veldig slitesterkt! Ullvottene deres er kjempegode.

Men det blir fort hull på knærne på longsene.

Gammel 26-09-10, 01:13   #48
Veslemøya

Veslemøya sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Våre pierre-robert-sett er like fine etter å ha vært brukt i flere måneder. Men de får samme behandling som nøstebarnull, det er ikke mye ull som tåler vanlig vask.

Disse longsene får mine unger hull i knærne på nesten med en gang.

Gammel 26-09-10, 01:16   #49
Veslemøya

Veslemøya sin avatar

Standard

Hvorfor er det ingen av ulltøyprodusentene som lager forsterkning i knærne på longsene egentlig. Det blir fort dyrt om man har mange "gulvbarn".

Gammel 26-09-10, 07:42   #50
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Vi har nesten utelukkende fra Ullmax. Super kvalitet og fin pris.
De har både merinoull og ullfrotte og kjempegode sokker, både korte og lange.

Det vi har fra PR har også holdt seg fint og scorer høyt fordi det er lett tilgjengelig, er mykt og guttungen mener det er det eneste som ikek klør.

Guttungen har også ullboxere fra JoHa som han elsker overalt på jord.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 08:19   #51
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Hvordan er ulltøyet fra PoP? Prisene var jo på Nøstebarn-nivå, så da forventer jeg litt.

Det har vært veldig bra her iallfall.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 09:28   #52
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Til Junior kjøper jeg nesten bare Janus, jeg syns det har vært mest slitesterkt, selv om han er forholdsvis kjapp å få hull i knærne på de også. Minsten blir veldig tørr i huden, så jeg bruker ull med bomull innerst eller superundertøy på han. Nøstebarn eller hjemmestrikket som mellomlag.

Jeg vasker stort sett all ull på ullprogram med milo, de fineste tingene blir vasket for hånd.

Gammel 26-09-10, 09:33   #53
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veslemøya, her.

Hvorfor er det ingen av ulltøyprodusentene som lager forsterkning i knærne på longsene egentlig. Det blir fort dyrt om man har mange "gulvbarn".

Safa har noen strømpebukser med forsterkninger på knærne, men tror ikke de går så veldig langt opp i størrelse. Tror dessverre de bare går til str 90.
Jeg har også en gutt som leker mye på gulvet og han sliter hull på knærne i absolutt alt han har av bukser, strømpebukser og longser.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 09:35   #54
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg har reparert noen longser med å sy på ull-stoff, kjøper ull-frotte og syr på knærne.

Gammel 26-09-10, 09:45   #55
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har prøvd mye forskjelleig, men av det jeg tenker jeg skal kjøpe mer av er Joha, Krokofanten og PO.P. Janus er helt greit, selv om det får hull litt fort.

Nøstebarn synes jeg er skikkelig oppskrytt. Kommer aldri til å handle mer av det tøyet.

Gammel 26-09-10, 09:59   #56
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Jeg har reparert noen longser med å sy på ull-stoff, kjøper ull-frotte og syr på knærne.

Hvor får du kjøpt ull-frotte da? Dyrt?

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 10:51   #57
Veslemøya

Veslemøya sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Takk for tips! Jeg er også interessert i å vite hvor jeg får tak i dette.

Gammel 26-09-10, 11:24   #58
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Hvor får du kjøpt ull-frotte da? Dyrt?

Kjøpt i vanlig stoffbutikk, kjøper 10 cm av den fargen jeg skal ha. Det kommer på rundt 50 kr og holder til minst 20 longser, så det blir mye til overs her.

Gammel 26-09-10, 11:59   #59
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi har aldri opplevd å få hull på ullstilongser, ikke på noen av merkene, fikk hull i en genser da fra Tom og Trine, men det er eneste.

De vi er misfornøyde med, er de som nupper fort.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 15:39   #60
Trixie

Trixie sin avatar

Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Vi bruker Janus og Joha, og Krokofanten men de er jo ikke mere.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:59.