Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilket ullmerke er deres favoritt?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-10, 09:46   #21
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket ullmerke er deres favoritt?

Jeg er veldig glad i Nøstebarn, men så har jeg ikke noe mot håndvask og tar gjerne en runde hver kveld på badet med det som skulle trenge en vask.

Jeg synes den ubehandlede ulla er varmere, rett og slett.

Det er litt forskjell på ull til store og små. Krav til mykhet vs. slitestyrke, feks. Reflex og Joha er fint til de små, mens til de større er Janus, P.o.P og Skogstad bra. Vi har også Pierre Robert (som eldste liker pga fargene) og Tom og Trine (som er lett å få tak i om det haster) men kvaliteten på de to sistnevnte er ikke den beste, det nupper fort og får lett hull.

Jeg strikker også en del selv og lapper og stopper de dyrere tingene.

Gammel 23-09-10, 09:48   #22
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Dere må da ikke vaske ulla deres på vanlig vask?

Jeg håndvasker ALT fra Nøstebarn og jeg tar det på badet om kvelden en og en ting, sånn at jeg blir fort ferdig, tar flekkene mens de er ferske og det ikke hoper seg opp og jeg blir motløs. Det tar maks 5 minutter fra jeg begynner til plagget er oppvridd (i håndkle) og ligger til tørk. Jeg bruker gallesåpe på flekkene og økoullsåpe eller nøstebarnsåpe til vasken.

Ullvask ellers kjøres på ullprogram med Milo.

Gammel 23-09-10, 09:51   #23
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vasker riktig nok ikke noe for hånd, men jeg vasker all ull på ullprogram og med milo.

Jeg merker stor forskjell på ulla hvis den mot formodning skulle ha forvillet seg inn bland vanligvasken.

Gammel 23-09-10, 09:53   #24
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Til Minstemann foretrekker jeg Nøstebarn. Plaggene er såpass små at det ikke er noe arbeid å skylle gjennom det. Men han har også noen ullbodyer fra Joha, Janus og til og med H&M.

Til de to store gidder jeg ikke håndvaske, så der er Janus den ubestridte favoritten. Ridder Slitesterk og Krinkelull. De har noe PR også, men det blir fort sjuskete i vask, samt at det går fort hull på knær og albuer. Fine farger, da, og stort pluss for tilgjengeligheten. Og selvsagt vasker jeg på ullprogram og med ullvaskemiddel.

Gammel 23-09-10, 10:09   #25
Urie
Superaktiv

Medlem siden: Jun 2009
Urie er litt kulUrie er litt kul
Standard

Jeg er mest fornøyd med ull fra Nøstebarn, Janus og Devold.

Urie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 10:12   #26
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har vært Nøstebarntilhenger i 10 år, og holder meg fortsatt til det. Enkelt og greit. Jeg har mest sans for ubehandlet ull, den er deilig varm og enkel å holde ren.

Ungene har noe Pierre Robert, det er helt greit men kommer ikke opp mot Nøstebarn. Og så har de noen ullstillongser fra trico. De er i ubehandlet ull og av mye tykkere kvalitet enn andre ullstillongser. Disse har holdt i veldig mange år selv om de i vinterhalvåret har vært brukt hver dag i barnehagen.

Jeg slenger en del av Nøstebarnulla i vaskemaskinen når latskapen slår til. Det går greit, bortsett fra at klærne nok krymper litt. Det gjør de gjerne om jeg vasker for hånd også.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 10:15   #27
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Nøstebarn/Bånsull (jeg foretrekker ubehandlet)
Ellers har vi også litt noe Janus, Devold og Pierre Robert, tror jeg liker Janus best.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 12:41   #28
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eldste vil kun ha Pierre Robert pga fargene, så den saken er grei. Minste arver jo, så då blir da Pierre Robert på ho og. Våre sett er lika fine etter 1 år, men eg håndvasker så da har vel litt å sei. Ser over om kvelden, og vasker om da er flekker. Ellers lufter eg, og kjører kanskje ein maskin i helga. Finvask og milo.

Gammel 23-09-10, 12:47   #29
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Janus.

Vasker all ull på ullvask i maskinen med parfymefri Milo.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 12:57   #30
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Janus og Nøstebarn er mine favoritter. Nøstebarn vaskes for hånd når jeg gidder, men stort sett går alt ulltøyet i maskina på ullprogram - vasker med parfymefri Milo eller Neutral ullvaskemiddel.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 22:47   #31
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvordan er ulltøyet fra PoP? Prisene var jo på Nøstebarn-nivå, så da forventer jeg litt.

Gammel 25-09-10, 22:51   #32
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Hvordan er ulltøyet fra PoP? Prisene var jo på Nøstebarn-nivå, så da forventer jeg litt.

Har litt ulltøy derfra og er fornøyd - veldig slitesterkt! Ullvottene deres er kjempegode.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 22:52   #33
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Det høres jo veldig bra ut. Jeg reagerte bare på at en body kostet 249, men betaler glatt for kvalitet.

Gammel 25-09-10, 22:53   #34
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Til meg er jeg mest fornøyd med janus og Nøstebarn. Liker best nøstebarn singletene og tunika, men har en del av de grå og lilla fra janus og. Bruker ull hele vinteren på jobb.

Til små har jeg vert veldig fornøyd med nøstebarn. Liker fargene og passformen, og stoffene. Janus har vi mye av siden det tåler daglig vask og lett å få tak i på obs. By Torrin er kjempedeilig, spesielt den med bambus. Og fine fargekombinasjoner. Reflex sin er tynn, men veldig myk. Joah har jeg bare prøvd den med ull bommul, men liker ikke denne blandingen. Men ullen derfra virker veldig grei.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 22:53   #35
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Våre pierre-robert-sett er like fine etter å ha vært brukt i flere måneder. Men de får samme behandling som nøstebarnull, det er ikke mye ull som tåler vanlig vask.

Gammel 25-09-10, 22:56   #36
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg bor i fin "litt lang trilletur"-avstand til janusfabrikken... vi har mye janusull...

Gammel 25-09-10, 22:56   #37
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Vi vasker all ull på ullvugge og nøstebarnsåpe. Har ingen problemer med nupper eller hull.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 22:57   #38
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Vi vasker all ull på ullvugge og nøstebarnsåpe. Har ingen problemer med nupper eller hull.

Vi også. Nøstebarnplaggene får en runde lanolin hvis det føles tørt, men det slipper den andre ulla.

Gammel 25-09-10, 23:03   #39
Left
Passiv

Standard

Janus, Krokofanten og By Torinn er favoritter. Krinkelull er det deiligste som finnes

Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 23:04   #40
Ema

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Devold eller Stillongs, med bomull på innsiden.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:27.