Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Jordmødre

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-07, 19:55   #1
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jordmødre

Hva slags type operasjoner er det som kvalifiserer til å ikke ha muskelavslappende inkludert da?

Gammel 27-09-07, 20:09   #2
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Jeg trodde narkose var lammende og gjør det umulig for pasienten å puste for egen maskin?

Fruktflua er ikke aktiv  
Gammel 27-09-07, 20:17   #3
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Jeg trodde narkose var lammende og gjør det umulig for pasienten å puste for egen maskin?

Narkose er bare en betegnelse for generell anestesi. Anestesi er delt opp i forskjellige medikamenter, noen lammer musklene, noen får en til å sove og noen gir bedøvelse. På denne måten kan mengden av de forskjellige medikamentene gis uavhengig av hverandre. Man kan altså være bevisstløs, få tilført bedøvelse og bli operert uten å bli intubert fordi man ikke har fått muskellammende medikamenter. Men ved større inngrep gis det også muskellammende. Før i tiden brukte de eter til å legge pasientene i narkose med, men det hadde både insovningseffekt i tillegg til bedøvende effekt. Ved store operasjoner der man trengte stor dose bedøvelse, var det også fare for at pasienten havnet i for dyp søvn (koma), og sovnet inn.

Marge er ikke aktiv  
Gammel 27-09-07, 20:22   #4
Kate

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Man kan ha en lett narkose, der det er nok å bagge underveis. Feks i forhold til barn som trenger narkose under enkelte undersøkelser.

Gammel 28-09-07, 09:14   #5
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hva slags type operasjoner er det som kvalifiserer til å ikke ha muskelavslappende inkludert da?

Min datter ble for ett par uker siden lagt i lett gassnarkose for fjerning av dren. På den narkosen hun fikk, ble hun ikke intubert.

Gammel 28-09-07, 18:57   #6
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da var videodagbok fødselen over. Og hun klarte seg uten smertestillende.

Gammel 28-09-07, 19:19   #7
Marge

Marge sin avatar

Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Kjempeflott fødsel, og hun var utrolig flink, men litt av et lydnivå

Marge er ikke aktiv  
Gammel 28-09-07, 19:23   #8
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Men det er vel lov. Syns jordmora var flink.

Gammel 02-10-07, 08:16   #9
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Det gjør vel ikke noe med lyd?
Faktisk så får man mer kraft når man skriker. Bare se på kampsporten. Når de skal knuse stein e.l. så roper de ut for harde livet.

Folk er forskjellige, og noen har det faktisk vondere enn andre, smerteterskelen vår er forskjellig. Jeg synes folk skal rope og skrike så mye de vil om det hjelper dem å få ut barnet o.l.

Gammel 27-09-07, 21:26   #10
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg husker godt at de dro ut slangen i det jeg våknet. Ekkelt.

Gammel 27-09-07, 21:29   #11
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg husker ingenting fra mitt katastrofe snitt. Bare at jeg kikket rett på blodposen da jeg våknet.

Gammel 27-09-07, 21:47   #12
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Når tar de ut slangen av halsen da? Jeg var operert for nesten ett år siden, når jeg våknet var det ingen slange i min munn ihvertfall. Kjente ingenting til at den hadde vært der heller, forresten.

Erica er ikke aktiv  
Gammel 27-09-07, 21:49   #13
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Når tar de ut slangen av halsen da? Jeg var operert for nesten ett år siden, når jeg våknet var det ingen slange i min munn ihvertfall. Kjente ingenting til at den hadde vært der heller, forresten.

De vekker deg inne på stua og du må respondere før de tar slangen ut. Mange slokner igjen og husker ikke noe av det.

Gammel 27-09-07, 21:52   #14
Kate

Kate sin avatar

Standard

Alle som har narkose har uansett en svelgtube.

Gammel 27-09-07, 23:58   #15
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Jeg ser fremdeles ikke poenget med å sette de to opp mot hverandre. Den ene går fint an uavhengig av den andre og de er nødt til å eksistere side ved side for å gi et passende tilbud til alle landets kvinner. Det er vel ikke så vanskelig å se selv om akkurat du har hatt en opplevelse som tilsa at du trengte den ene delen fremfor den andre.

Gammel 28-09-07, 20:29   #16
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Syns du? Jeg oppfattet han som noe passiv. Han styrte fælt med kluten, men så satt han vel bak henne og spiste eller noe?

Gammel 28-09-07, 20:33   #17
Marge

Marge sin avatar

Standard

Jeg synes også han virket litt passiv, men så får jo vi bare se klipp av fødselen da.

Marge er ikke aktiv  
Gammel 28-09-07, 20:38   #18
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Kanskje hun ønsket at han var passiv?

Olympia er ikke aktiv  
Gammel 28-09-07, 23:02   #19
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Kanskje hun ønsket at han var passiv?

Ja, var det ikke et klipp der hun feide han vekk da?

Syntes det var en flott fødsel, hun var imponerende flink synes jeg. Jeg overraskes sånn over de som ler og prater mellom riene jeg. Selv var jeg nesten vel så panisk mellom riene som under (vet det er tullete, men fødselsangst gjør en ikke så rasjonell akkurat..)

Noba er ikke aktiv  
Gammel 29-09-07, 09:05   #20
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Syns du? Jeg oppfattet han som noe passiv. Han styrte fælt med kluten, men så satt han vel bak henne og spiste eller noe?

Han passet på at hun hadde kluten på pannen, og holdt henne i hånden under fødselen. Jeg syns det var fint at han forholdt seg rolig, og var der for henne hele tiden.

cora er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:01.