|
|
#561 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: JordmødreBlir det ikke lagt ut rett etter det er ferdig da?
|
|
|
#562 |
|
godt brukt
|
Sv: JordmødreMamma sa hun hadde lest en plass at alle kameramennene var tårevåte og gråt som bare det på hvert opptak, i medvind og i motvind. Det har jeg liksom ikke kommet på. At det er et filmteam der. Sikkert veldig spesielt. |
|
|
|
|
#563 |
|
Hertuginne
|
Sv: JordmødreJeg er veldig på linje med Sitron i diskusjonen ang. naturlig fødsel og tilrettelegging for det, og er samtidig utrolig takknemlig for at jeg fikk lov til å føde lillesøster på ABC på Ullevål. For fødselen gikk veldig fort når den først satte i gang, og det var rimelig heftig og vondt. Og hadde jeg vært på vanlig fødeavdeling hadde jeg nok hylt etter epidural, og det er godt mulig at jeg hadde fått det. Men jordmoren jeg hadde var utrolig flink til å lese kroppen min, og var en fantastisk støtte igjennom overgangsfasen, og omtrent ti minutter etter at jeg tenkte at narkose nok hadde vært et godt valg innen smertelindring startet pressriene og lillesøster kom ut som en liten rakett. Selv var jeg overhodet ikke forberedt på at det kunne gå så utrolig fort, og så for meg mange timer med slike omtrent uutholdelige smerter. Jordmor var der for meg hele tiden og roste og veiledet, og hadde vel den doulaeffekten mange her etterlyser.
|
|
#564 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Jordmødre
Må jeg vente helt til halv ni!
|
|
|
#567 |
|
Ekvilist
|
Jeg tror dette med smertestillende versus "naturlig" fødsel et vanskelig tema. Noe av det jeg frykter ved eventuelt senere fødsel er det å ikke bli tatt på alvor når jeg ber om epidural. Det ble jeg ikke sist, og det har satt spor. Jeg tror det hele avhenger veldig av den personen man er, hvordan smertene oppleves og hvordan fødselen forløper. Det er ikke så lett for en jordmor å klare og lese hva som blir mest riktig. Man reagerer så ulikt på smerter og redsel. Men for all del, god og empatisk støtte under fødselen er en viktig smertelindring.
|
|
#568 |
|
Absolut ateist
|
Sv: JordmødreFy faen for ei tøff dame den filipinske dama var. Herlighet, tenk å takle det der så rolig som henne.
|
|
#570 |
|
Absolut ateist
|
Sv: JordmødreDet kommer neste gang.
|
|
#574 |
|
Erfaren nok
|
|
|
#575 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, helt vannvittig! Hun hadde nok mye smerter ja med en så tøff fødsel. Men hva var alt det svarte på magen hennes? Strekkmerker? Magen var jo utrolig stor. |
|
|
|
|
#576 |
|
Tenker fortsatt dobbelt
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De viste reklame for neste episode på slutten og da var det snakk om et dødt barn.
|
|
#580 |
|
Tenker fortsatt dobbelt
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: JordmødreMen jeg får ikke frem den fødselen på nett.
![]() |
|
|