![]() |
#561 |
can-jur
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådFolk som ikke liker dyr. En ting er å være allergisk. Det kan man ikke noe for. Men å ikke like dyr? Dyr generelt liksom? Alle behøver ikke elske alle dyr, men å ikke like dyr? Synes valper er ekle? Altså? Jeg synes slike folk er skumle.
![]() |
![]() |
#562 |
Textrovert
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg liker ikke dyr så veldig godt, må jeg innrømme. Jeg har stor respekt for dyr og er veldig opptatt av deres ve og vel, men jeg vil helst ikke forholde meg så mye til dem på nært hold. Dyr er best på avstand. Men jeg liker katter, da.
![]() |
#563 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg har det sånn med hester. De er fine og majestetiske på avstand, men for store og uberegnelige på nært hold. Jeg er ikke så redd, mer skeptisk.
![]() |
#564 |
Textrovert
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg tror jeg hadde likt hunder mye bedre om de ikke hadde luktet. Mange hevder at "men min hund lukter ikke", men det stemmer som regel ikke. Vi har to hunder i familien som faktisk IKKE lukter i det hele tatt, og de kan til og med jeg kose med. Mulig jeg er ekstremt sensitiv til lukten av hund, for jeg synes lukten henger i selv lenge etter at hunden har forlatt stedet. Nesten som sånne innrøyka steder, du blir ofte ikke helt kvitt lukten.
![]() |
#565 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg hadde nok blitt forbløffet hvis jeg traff på noen som mislikte dyr generelt, men at enkelte ikke har noe forhold til dyr, eller misliker enkelte typer dyr, har jeg ingen problemer med. Selv liker jeg de fleste dyr uten av jeg overfaller dem i ren begeistring, men kan styre meg for hunder hvor eieren ikke har lært den å respektere mennesker ved f.eks å avlære hopping på folk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#567 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Unpopular opinion-trådSpinner litt av fra en annen tråd og må innrømme at jeg synes litt synd på dem som ikke liker hunder og hester. All gleden de går glipp av fra disse fantastiske skapningene |
![]() |
![]() |
![]() |
#568 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Unpopular opinion-trådEnig med deg Divine angående hundelukt, men jeg klarer ikke å motstå hunder som vil ha kos og oppmerksomhet likevel. Jeg koser med alle dyr som vil bli kost med. På en Englandsferie vi hadde da barna var veldig små bodde vi i et feriehus som var en ombygget låve på en gård rett utenfor en større by. Der måtte jeg bare hilse på kyrne hver morgen (med tillatelse fra bonden selvsagt) og det var så koselig og de var så sosiale.
![]() |
#569 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg sliter mer med folk som faktisk liker reinsdyr.
![]() |
#570 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Unpopular opinion-tråd
Jeg er fullstendig enig med deg. For meg er hunder en viktig del av livet og en stor kilde til glede (og irritasjon
![]() |
#571 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg tror kanskje ikke det er særlig kontroversielt å være skeptisk til folk som ikke liker dyr altså.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 09-03-23 kl 10:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#572 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg melder meg som en skumling som ikke liker dyr.
![]() |
#573 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Unpopular opinion-tråd
Den diskusjonen husker jeg.
![]() |
#574 |
flisespikker
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådDet er jo enorm forskjell på å «ikke like» og å «aktivt mislike og ønske vondt». Jeg synes ikke det er det minste rart at det finnes folk som ikke liker hunder, eller dyr generelt, eller småbarn, for den del. Men jeg synes det er rart når folk er fiendtlig innstilt til dem, eller hvis de gir totalt blaffen i hvordan dyr (eller småbarn) har det eller blir behandlet.
![]() |
#575 |
can-jur
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådPsykopater alle sammen.
![]() |
![]() |
#576 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådForeldrene mine misliker ikke dyr, bortsett fra rottene mine da, det er bare ikke noe som interesserer de. Så det er jo nesten rart at jeg har blitt en dyreelsker.
![]() |
#579 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Unpopular opinion-trådMuligens heller ikke en særlig upopulær eller kontroversiell mening, men jeg irriterer meg over den såkalte kroppspositivismen. Jeg vil helst slippe å se bilder av andre menneskers nakne kropper, uansett hudfarge, tynne, tykke, med hengepupper, sprettpupper, silikonpupper eller uten pupper, kropper som er veltrente eller slappe, med eller uten hår, arr cellulitter, strekkmerker og skavanker, naturlige eller fiksede, før, under eller etter fødsler, uten noen annen sammenheng enn at de bare skal vises fram. Til flest mulig. Uansett hvordan kroppene ser ut så mener jeg det er noe av det minst interessante ved en person, og det er så utrolig mye annet jeg mener man heller bør fokusere på.
![]() |
#580 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Unpopular opinion-trådBilder av kropper er ganske uinteressant, her er det bare å scrolle forbi. Levende kropper, mer eller mindre avkledde, kan jeg godt fordrive tida med å studere hvis jeg må tilbringe mer enn 10 minutter på en strand. Selvsagt med solbriller på. Jeg kommenterer aldri, men jeg observerer, altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|