Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Unpopular opinion-tråd

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-23, 10:34   #11
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unpopular opinion-tråd

Jeg synes sånn generelt sett at man ikke trenger å poste kropp i alle mulige sammenhenger, men der blir feil om man kun kan poste bilder av kropper med «skavanker» og ekstra kilo, og godt trente eller slanke mennesker får tyn for å fremme et usunt kroppsbilde. Det er jo normalt å være slank og veltrent også (selv om det ikke er normalt for meg. ). Eller handler kroppspostivisme kun om å være positiv til tykke kropper med strekkmerker og hengepupper?

Min upopulære mening må være at jeg synes hele greia med kroppspositivisme er teit. Normalkroppen eksisterer ikke, og vi kommer i alle varianter. Men jeg synes virkelig ikke at man skal strekke seg etter å være overvektig og at det skal normaliseres, selv om vi er veldig mange som er i den kategorien. Det er ikke et sunnhetstegn at vi blir mer og mer enorme (det var det som var politisk korrekt begrep for tykk, var det ikke?). Så selv om jeg mener at vi ikke skal selge et kroppsideal hvor man er modelltynn og plettfri med struttepupper i størrelse C, så er det tilsvarende feil i mitt hode å selge inn BMI på 30 +++ som normalt og topp.

Så vi burde egentlig bare slutte å fokusere på kropp og argumentere i alle retninger og ferdig med det. En normal kropp er en kropp. Ferdigsnakka. De kommer som magre, slanke, lubne, tykke, enorme og med pupper og peniser i alle mulige størrelser. Og så bør vi etterstrebe at flest mulig har en vekt, et kosthold og et aktivitetsnivå som gjør at de klarer å fungere godt nok i hverdagen iht egne ønsker og behov.

For ordens skyld. Jeg har BMI 30, strekkmerker og pupper som ikke strutter. Jeg trives med kroppen min, men tenker det hadde vært en del sammenhenger det var ok at den veide noen kilo mindre, og jobber med den saken. Jeg synes ikke min kropp er noe man burde strekke seg etter, selv om den er helt ok til sitt bruk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:32.