|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ctrl+z
|
Sv: Juletråden 2018Jeg har lavterskel-jul og har blant annet droppet julekort. Ser ikke for meg at det blir noe baking, vi spiser det aldri. Tenker å rulle noen kuler av marsipan og kransekakemasse til eventuelle gjester.
|
|
|
#2 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2018Julekort legger vi ut på Facebook iår og de som ikke er der får vi se om får noe.
|
|
|
#3 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Juletråden 2018I går ble vi ferdige med årets juleavslutninger. Det var skikkelig koselig med taekwondoavslutning i går. Mye god mat, hyggelig selskap (tenk å få sitte ved siden av en fra, av alle steder, min nordnorske hjemby) morsomme selskapsleker (vi vant quizen!), julenissen kom med godteposer til barna og ikke bare fikk mannen gave for ekstra innsats i klubben, men vi vant i lotteriet også. Og barna var en drøm å ha med selv om det ble en lang kveld, med en del kjedelige taler, og vi ikke dro hjem før 22.30. De oppførte seg helt eksemplarisk. Fantastisk med store barn.
|
|
|
#4 |
|
Klare sjøl
Sv: Juletråden 2018Har fått sett to julefilmer ikveld:
|
|
|
#5 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Juletråden 2018Jeg har laget pepperkakedeig til i morgen, og PERFEKTE fløtekarameller som jeg nå sitter og pakker inn.
|
|
|
#6 |
|
Klare sjøl
Sv: Juletråden 2018
oppskrift på fløtekarameller, My?
|
|
|
#7 |
|
Semiaktiv
Sv: Juletråden 2018
Hvor lenge den må koke varierer med hvor vid kjele du bruker (jo videre kjele jo kortere koketid) og hvor sterk varme du har. Hos meg tar det vanligvis et sted mellom 30 og 45 minutter. Når den er ferdig har den farge som en litt mørk brunost. Jeg heller den ut på et matpapir i ei ildfast form, og når den har blitt kald løfter jeg den over på ei fjøl, og deler opp i ruter. Jeg bruker å pakke bitene inn i litt matpapir. Kan også ha den flytende massen i et (stål- eller glass-) litermål, og fylle i små konfektformer. Det har jeg også gjort noen ganger.
|
|
|
#8 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Juletråden 2018Da har vi kjøpt juletre og julenek til fuglene. Og i går kveld så vi på The Holiday. Mannen slumret seg riktignok gjennom siste halvdel da, men jeg koste meg i alle fall.
|
|
|
#9 |
|
Rockesøster
|
Sv: Juletråden 2018Litt bakpå her etter noen dager med hjertetull og skikkelig slapp form. Årets pepperkakehus skal pyntes i morgen, og jeg tenkte å bruke ferdig deig siden formen har vært laber. Fant jeg det på noen av de 14 butikkene jeg var innom? Nope. Så det var bare å hive seg til å lage deig. Nå er huset, vel er vel mer et tun ferdig nontert, og det ser virkelig ikke ut.
|
|
|
#10 |
|
nju nja njo
|
Sv: Juletråden 2018Her feirer vi tredje søndag i advent med lusekur.
|
|
|
#11 |
|
Semiaktiv
Sv: Juletråden 2018Her har vi hatt bakedag. Ungene har laget pepperkaker, jeg og minstejenta har skåldet mandler, som jeg tørket i ovnen og nå har laget marsipan av (1 kg marsipan bør holde
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 16-12-18 kl 20:48. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Juletråden 2018Noe er gjort her og det er jo fint, men egentlig er ingenting i rute. Faketreet er på plass, men ikke det ekte nede. Lys på verandaen, ikke i buskene ved inngangen. Kjøpt mange gaver, men har fremdeles en del igjen. Bakt julekaker, men jeg vil bake et par sorter til. Har pyntet huset nesten ferdig, men ikke helt. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Juletråden 2018Meh, jeg har fått gavemaset i vrangstrupen.
|
|
|
#15 |
|
Semiaktiv
Sv: Juletråden 2018Treet vårt blir ikke hentet før på lørdag.
|
|
|
#16 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2018Vi er i rute. Tror jeg. Kjøkkenet ble rundvasket i går, 16. åringen har blitt feiret i dag, og de aller fleste gavene har blitt kjøpt inn.
|
|
|
#18 |
|
søt
Sv: Juletråden 2018Mye er i orden. Mat f.eks. Gavene. Jeg har ikke pakket gavene inn... det MÅ jeg få gjort snart. Må levere ut julekortene, men har en plan for det. Har vært på julekino, juleteater og julemarked i helgen.
|
|
|
#19 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Juletråden 2018I går laget vi medisterkaker og bakte kvadruppel porsjon grove rundstykker.
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Juletråden 2018Vi har tre sorter kaker og i dag kjøper mamma med seg fattigmenn fra Baker Jørgensen i Arendal. I løpet av uka lager vi delfiakake.
|
![]() |
|
|