Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-13, 23:35   #561
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Mine får ikke julestrømpe julaften da.

(den fylles nemlig natt til første juledag. Av julegeita. Som ingen har hørt om utenfor min familie, later det til.)

Jeg er vant til at det var en stor sjokoladenisse julaften. Min bror knep på den et år, så hans var knust. Det er vel det jeg husker best, og helt hvor mange år det faktisk var sånn nisse vet jeg ikke, tror det var mest når vi var blitt ganske store... og noe julepynt som vi kunne ha på rommene våre fikk vi i alle fall noen år.

Vi skal nå litt hit og dit på formiddagen, men noe som gir dem litt ro i baken kan nok sikkert godt komme med.

Gammel 28-11-13, 23:51   #562
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Mine får ikke julestrømpe julaften da.

(den fylles nemlig natt til første juledag. Av julegeita. Som ingen har hørt om utenfor min familie, later det til.)

Vi hadde en juleengel som gikk rundt natt til første juledag, med klementiner og fiken og sjokolade og Bassetts lakriskonfekt.

Gammel 28-11-13, 23:55   #563
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Pusle julekule? Finnes det?

Finnes hos de fleste bokhandlere tror jeg. Står gjerne i en sjokkselger ved kassen eller på "julebordet". Ser mange bokhandlere har 50% på alle spill nå, mye billige reisespill å finne der også.

3D Puzzleball

Gammel 28-11-13, 23:57   #564
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Powershopping med søster'n resulterte i 18 kalendergaver av 24 og 3 julegaver krysset av listen. Jeg ser lyset i tunnelen. Frøkna ville ha kalenderen fra BodyShop .

Gammel 29-11-13, 00:36   #565
Odelia

Odelia sin avatar

Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg og mannen har kalenderpakkedate i morgen kveld så snart ungene er i seng

Her får vi en travel førjulshelg med juleverksted i kirken til mormor på lørdag og Jul i Kongeparken + tenning av julegranen i sentrum på søndag. Nå som dåpen er overstått kan jeg endelig ta fatt på juleforberedelsene for fullt.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 00:39   #566
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

48 pakker til kalenderen pakket, og ALLE julegavene handlet inn!

Gammel 29-11-13, 00:45   #567
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kalendergaver pakket inn og hengt på kalenderen.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 00:52   #568
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har "tatt mot til meg" å bestilt noen julekort i år samt at jeg nå tror jeg er nokså ferdig med julepresangene. Mangler noe lite til mannen og en liten ting til broren min; Sistnevnte er veldig vanskelig å finne på noe til: Evig ungkar som attpåtil blir 40 i midten av desember. Lite med interesser som han trenger noe til(han kjøper det selv må vite) osv. Synes jeg har funnet genial bursdagsgave. Har brukt tid å spredt utover kjøpe små "godsaker": Enten ting jeg vet han ikke får tak i, ting jeg tror han vil like eller ting jeg vet han liker godt: Lønnesirup, cider osv og best av alt: Jeg har tatt to lukkeposer og hver fylt med min egen mix og oppskrift utenpå. En med amerikanske pannekaker og en med brownies.

Gammel 29-11-13, 00:57   #569
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Ah, ro i baken ja. Det problemet har vi ikke (ennå). De lar seg trollbinde av juleprogrammene på TV, julestrømpe og spent prat om hva som befinner seg i pakkene under treet.

Julekalendergavene har vært pakket inn lenge, men i kveld bandt jeg rødt bånd rundt alle slik at de er klare til å bli hengt opp. Jeg tenkte å gjøre det etter at de er i seng på lørdag slik at de våkner til kalenderen neste dag.

Acino: Det høres ut som en fin gave.

Gammel 29-11-13, 01:08   #570
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Da har jeg da funnet fram kalenderen og posene. 2 stjerner henger på plassene sine og den 7-arma står også på plass. Måtte jo ut med begge kassene for å finne kalenderposene og pepperkakeformene så da tok jeg ut det jeg trengte til søndagen.

Mangler gave til mamma og pappa, men det er mest fordi jeg vingler i hva jeg skal gi.

Gammel 29-11-13, 08:47   #571
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Her får 4-åringen et aktivitetshefte i julestrømpen. Hun er veldig opptatt av å gjøre lekser om dagen så satser på at det kan holde henne litt opptatt i ventetiden.

I dag skal jeg handle yogitea adventskalender til meg selv.

Gammel 01-12-13, 12:06   #572
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Her får de godteri og tidsfordriv i julestrømpe, i tillegg til siste kalendergave. Jeg gir heller litt mindre på kvelden og de får ganske stor pakke på morgenen. Det er leeenge til pakkeåpning og dagene kan bli lange for de, selv om de jo nå begynner å bli store. Det er da kjekt å få en legopakke, et spill, en bok eller playmo å fordrive tiden med.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 12:18   #573
Malama

Malama sin avatar

Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Tomme kalendere ble hengt opp på lørdag, eldste husket sin veldig godt, yngste syntes sin var fin.

Etter at de kom seg i seng ble 48 pakker pakket og hent opp med omtanke for hvilke dager. Dvs, det er ikke sant 46 pakker, to av dem ligger i klesskapet mitt, jeg kunne ikke hente opp nissedrakter på 18. desember, de ble for store. (18. des er det nissefest i bhg)

Eldste våknet (som vanlig) klokken seks, og sto opp. Etter å ha tenkt seg om mente han at han skulle vente med pakken til søsteren sto opp. Det mente jeg var en god ide. Jeg regnet med at vi snakket max en halvtimes utsettelse, og såpass "gleeeeeede seg" kunne han få kjenne på. Hun sov til over 7.30. Hun viste ingen interesse av stå opp. Selv ikke etter å ha fått se bilde av kalederen sin MED pakker på.

Han: Det er første advent i dag!!! Vi får åpne en pakke!
Hun: Ej vil sove.
Han: Pakke, lillesøster, PAKKE! *sitrer av iver*
Hun: Ej e tløtt *gnir hodet ned i puta*

Klokka var ikke langt fra åtte før vi kom oss opp. "Jeg har ventet en hel TIME" var hans klage når han syntes hun brukte for lang tid på å kle på seg (hun GJORDE virkelig det altså. Somlet. Deluxe) Jeg svarte at han har faktisk ventet i TO timer, og jeg er stolt av ham.

Det var definitivt hans pakke som ble klippet ned først, ja.

Så var det mots o'store plan for å få huset i stand til jul.
Den hadde kjøkkenet som tema denne uken. Det skal være shinet når denne helga er omme. I så fall blir det jobbesøndag på meg....

Jeg har stuen neste uke, og kjelleren (gjesterom, bad, og gangene) uken etterpå, og "julekos" den siste (pynte og sånn)

Saken er den at svigermor kommer på førjulsbesøk sånn 15. eller 16. desember og blir i et ukjent antall dager, men sånn noen dager i alle fall.

Det betyr at gjesterommet må tas før den tid, i praksis "kjelleren" som jeg skulle ta den uken hun er her, bør være tatt FØR hun kommer, sånn i grove trekk i alle fall, og det betyr antakelig at jeg bytter om på ukene. Julevasken av stua kan jeg ta etter at hun er dradd. Det får bli sånn.

Vel, ikke sitte her og skravle da. Jeg har et kjøkken å shine.

Gammel 01-12-13, 12:25   #574
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Ja. I dag er det jo 1.Desember og julemagien sto på døra i morrest .

Gammel 01-12-13, 12:33   #575
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Kalenderen er åpnet her i dag, men halve kalenderaktiviteten (julegrantenning) utgår pga sykdom. Vi skulle koke kakao med krem og se julefilm da vi kom hjem, så det blir hovedaktiviteten istedenfor.

Gammel 01-12-13, 12:42   #576
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her er planen å bake julemenn og pepperkaker i dag, når jeg ser på størrelsen på deigene grur jeg meg litt. Ungene pleier å gi seg etter en liten stund. Og jeg bør helst ha litt kaker klar til bursdag neste helg. Men det går nok bra.

Tror ikke vi orker julegrantenning i dag, for det er virkelig surt ute og blåser godt. Så blir hjemme og koser oss her.

Jeg har fått opp røde gardiner, litt pynt, stearinlys og en lyskrans i et vindu. Kjenner at jeg syns det ble veldig koselig egentlig. Og så lurer jeg på å sy et par pynteputer til sofaen dersom jeg får tid.

Jeg er på god vei når det gjelder gaver. Må egentlig bare kjøpe inn noen gaver jeg vet hva skal være og finne på noe til svigermor. Har en plan om at det skal være gjort i løpet av uka.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 12:50   #577
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Stor glede over kalendere i dag morges. De våknet begge halv åtte og kom inn til meg, veldig koselig!

Så har vi vært og levert gave til Operation Shoe Box Norway, hyggelig ting å gjøre. Jeg er vant med dette fra årene jeg bodde i USA.

Senere i dag blir det kino.

Gammel 01-12-13, 12:55   #578
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble ferdig med kalenderne kvart i tolv i går kveld. Jeg satt hele tiden og fryktet å ha for få gaver, enda jeg hadde telt over flere ganger, og endte opp med å ha for mange. Så da har jeg litt småting å putte inn i andre gaver.

Gammel 01-12-13, 14:21   #579
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Det var stor stas da kalenderen ble åpnet i dag (men for storebror selvsagt mest stas med bursdag og gaver). Adventsstaken er klar, men det blåser noe fryktelig ute så jeg tør ikke henge ut den nye kransen på døra riktig ennå.

Gammel 01-12-13, 14:54   #580
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Her var det stor stas da kalenderene ble åpnet, han har 4 kalendere i år, jeg har 2 og mannen 1. Mine to kom som en overraskelse i posten.:-)
Poden har fått av både den ene og den andre i år, neste år håper jeg vi får vite på forhånd at ham får av andre. Han har åpnet 3 av sine hittil, den fjerde kommer svigers med senere i dag.

Etter pakkeåpning så vi hjemme alene, det blir tradisjon fremover. Senere i dag blir det julegrantenning inne på leiren, å så kommer svigers etter det igjen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:12.