|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#561 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Mine får ikke julestrømpe julaften da.
|
|
|
#562 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?
Vi hadde en juleengel som gikk rundt natt til første juledag, med klementiner og fiken og sjokolade og Bassetts lakriskonfekt.
|
|
|
#563 |
|
~~~~~~~
|
Finnes hos de fleste bokhandlere tror jeg. Står gjerne i en sjokkselger ved kassen eller på "julebordet". Ser mange bokhandlere har 50% på alle spill nå, mye billige reisespill å finne der også.
|
|
|
#564 |
|
~~~~~~~
|
|
|
|
#565 |
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Jeg og mannen har kalenderpakkedate i morgen kveld så snart ungene er i seng |
|
|
|
|
|
#567 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Kalendergaver pakket inn og hengt på kalenderen. |
|
|
|
|
|
#568 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Jeg har "tatt mot til meg" å bestilt noen julekort i år samt at jeg nå tror jeg er nokså ferdig med julepresangene. Mangler noe lite til mannen og en liten ting til broren min; Sistnevnte er veldig vanskelig å finne på noe til: Evig ungkar som attpåtil blir 40 i midten av desember. Lite med interesser som han trenger noe til(han kjøper det selv må vite) osv. Synes jeg har funnet genial bursdagsgave. Har brukt tid å spredt utover kjøpe små "godsaker": Enten ting jeg vet han ikke får tak i, ting jeg tror han vil like eller ting jeg vet han liker godt: Lønnesirup, cider osv og best av alt: Jeg har tatt to lukkeposer og hver fylt med min egen mix og oppskrift utenpå. En med amerikanske pannekaker og en med brownies.
|
|
|
#569 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Ah, ro i baken ja.
|
|
|
#570 |
|
bits and pieces
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Da har jeg da funnet fram kalenderen og posene. 2 stjerner henger på plassene sine og den 7-arma står også på plass. Måtte jo ut med begge kassene for å finne kalenderposene og pepperkakeformene så da tok jeg ut det jeg trengte til søndagen.
|
|
|
|
#571 |
|
nju nja njo
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Her får 4-åringen et aktivitetshefte i julestrømpen. Hun er veldig opptatt av å gjøre lekser om dagen så satser på at det kan holde henne litt opptatt i ventetiden.
|
|
|
#572 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Her får de godteri og tidsfordriv i julestrømpe, i tillegg til siste kalendergave. Jeg gir heller litt mindre på kvelden og de får ganske stor pakke på morgenen. Det er leeenge til pakkeåpning og dagene kan bli lange for de, selv om de jo nå begynner å bli store. Det er da kjekt å få en legopakke, et spill, en bok eller playmo å fordrive tiden med. |
|
|
|
|
|
#573 |
|
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Tomme kalendere ble hengt opp på lørdag, eldste husket sin veldig godt, yngste syntes sin var fin.
|
|
|
#574 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Ja. I dag er det jo 1.Desember og julemagien sto på døra i morrest
|
|
|
#575 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Kalenderen er åpnet her i dag, men halve kalenderaktiviteten (julegrantenning) utgår pga sykdom. Vi skulle koke kakao med krem og se julefilm da vi kom hjem, så det blir hovedaktiviteten istedenfor.
|
|
|
#576 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Her er planen å bake julemenn og pepperkaker i dag, når jeg ser på størrelsen på deigene grur jeg meg litt. Ungene pleier å gi seg etter en liten stund. Og jeg bør helst ha litt kaker klar til bursdag neste helg. Men det går nok bra. |
|
|
|
|
|
#577 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Stor glede over kalendere i dag morges. De våknet begge halv åtte og kom inn til meg, veldig koselig!
|
|
|
#578 |
|
Live and let live
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Jeg ble ferdig med kalenderne kvart i tolv i går kveld. Jeg satt hele tiden og fryktet å ha for få gaver, enda jeg hadde telt over flere ganger, og endte opp med å ha for mange.
|
|
|
#579 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Det var stor stas da kalenderen ble åpnet i dag (men for storebror selvsagt mest stas med bursdag og gaver). Adventsstaken er klar, men det blåser noe fryktelig ute så jeg tør ikke henge ut den nye kransen på døra riktig ennå.
|
|
|
#580 |
|
Drømmer
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Her var det stor stas da kalenderene ble åpnet, han har 4 kalendere i år, jeg har 2 og mannen 1. Mine to kom som en overraskelse i posten.:-) |
|
|
|
![]() |
|
|