|
|||||||
| Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Irma- hvorfor bør man ikke spise for mye solsikkefrø ? |
|
|
|
|
#2 |
|
Ekvilist
|
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?gnuri sjekk her:
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Ah! Takk for tips - det visste jeg ikke! Jeg bruker pinjenøtter, solsikkekjerner, gresskarkjerner, linfrø og sesamfrø til å "drøye" brødet jeg lager til lillegutt og gjøre det litt mer tyggete - da skal jeg jammen passe på litt med solsikkekjernene. |
|
|
|
|
#4 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Jeg lurer på hvor mye solsikkekjerner som er akseptabelt pr dag? Jeg bruker masse, og bør nok begrense det litt.... |
|
|
|
|
#5 |
|
Ekvilist
|
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Gresskarkjerner er som sagt en veldig god erstatning for solsikkekjerner. Jeg lurer bare på om for mye gresskarkjerner kan føre til mye luft i magen. Jeg hadde det for en stund siden (etter at jeg hadde begynt med knekkebrød med masse gresskarfrø) nemlig. Da jeg begynte å blande 50/50 med solsikkefrø i knekkebrødene forsvant det. Jeg har lest om en eller annen kjerne til som finnes på markedet, hvilken kan det være mon tro?
|
|
#6 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Ja skal definitivt prøve grsskarfrø. Men jeg lurer- det hørtes ut som om plantene trakk opp kadium(?) fra jorda, så da kan det vel fort også gjelde gresskarfrø.....?? |
|
|
|
|
#8 |
|
|
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Idag har jeg spist skyr og kaffe latte til frokost, salat med egg og skinke til lunsj. |
|
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Frokost: 2 Nannahs knekkebrød med ost, 1 stort glass vann + en vitaminpille med sporstoffer etc. Den ble jeg sjikkli mett av. |
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?
Det ble ikke knekkebrød nei, men 2 tynne skiver brød med reker i majones. |
|
|
#11 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Frokost: 1 avokado med creme fraiche, kaffe latte med h-melk og en skvett fløte. |
|
|
|
|
#12 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Frokost: To halve rundstykker med eggesalat og salami og et glass eplejus (Påskefrokost i barnehagen) Sist redigert av gnuri : 26-03-10 kl 22:49. |
|
|
|
|
#13 |
|
Ekvilist
|
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Frokost: 2 lk-knekkebrød med frokostsalat
|
|
#14 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Frokost: 3 spinat og fetamuffins |
|
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?eh spist? skyr, nøttemuffins-sak, ovnstekt laks med asparges, løk og rosenkål (ovnstekt med majones over - høres helt grotesk over men er kjempegodt!), noen nøtter, en atkins-bar. Og en muffins til tenker jeg. |
|
|
|
|
#17 |
|
Ekvilist
|
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Cora, hvor mye karbohydrater er det i yoghurten du spiser? Og hvilken filosofi følger du? Generelt sett er det bedre med kesam, cottage cheese eller skyr som erstatning for yoghurten. Mindre karbohydrater, mer protein. Hvis man synes cottage cheese eller vanlig kesam smaker for lite, kan man godt blande med litt kesam vanilje. Det synes jeg er godt.
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Mandelmuffins? |
|
|
#19 |
|
Ekvilist
|
Har lagt ut link i innlegg 498 eller sånn deromkring. Den ligger inne på samme svenske LCHF-side som jeg har lagt ut flere oppskrifter fra.
|
|
#20 |
|
både her og der
|
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Irma: Jeg spiser ikke brød eller poteter, men litt pasta og ris. Spiser litt karbohydrater av og til, men nå tenkte jeg at jeg skulle spise mest mulig lavkarbo for å klare å gå ned 1-2 kg før et gateløp jeg skal delta i.
![]() |
|
|