|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#521 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Frokost: 1/2 nøttedings med hjemmelaget eggesalat og mårpølse |
![]() |
![]() |
#522 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Irma- hvorfor bør man ikke spise for mye solsikkefrø ? |
![]() |
![]() |
#523 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?gnuri sjekk her:
#524 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Ah! Takk for tips - det visste jeg ikke! Jeg bruker pinjenøtter, solsikkekjerner, gresskarkjerner, linfrø og sesamfrø til å "drøye" brødet jeg lager til lillegutt og gjøre det litt mer tyggete - da skal jeg jammen passe på litt med solsikkekjernene. |
![]() |
![]() |
#525 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Jeg lurer på hvor mye solsikkekjerner som er akseptabelt pr dag? Jeg bruker masse, og bør nok begrense det litt.... |
![]() |
![]() |
#526 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Gresskarkjerner er som sagt en veldig god erstatning for solsikkekjerner. Jeg lurer bare på om for mye gresskarkjerner kan føre til mye luft i magen. Jeg hadde det for en stund siden (etter at jeg hadde begynt med knekkebrød med masse gresskarfrø) nemlig. Da jeg begynte å blande 50/50 med solsikkefrø i knekkebrødene forsvant det. Jeg har lest om en eller annen kjerne til som finnes på markedet, hvilken kan det være mon tro?
#527 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Ja skal definitivt prøve grsskarfrø. Men jeg lurer- det hørtes ut som om plantene trakk opp kadium(?) fra jorda, så da kan det vel fort også gjelde gresskarfrø.....?? |
![]() |
![]() |
#529 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Idag har jeg spist skyr og kaffe latte til frokost, salat med egg og skinke til lunsj. |
![]() |
![]() |
#530 |
Passiv
|
![]() Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Frokost: 2 Nannahs knekkebrød med ost, 1 stort glass vann + en vitaminpille med sporstoffer etc. Den ble jeg sjikkli mett av. |
![]() |
#531 |
Teller ned
![]() Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Frokost: 1 avokado med creme fraiche, kaffe latte med h-melk og en skvett fløte. |
![]() |
![]() |
#532 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Frokost: To halve rundstykker med eggesalat og salami og et glass eplejus (Påskefrokost i barnehagen) Sist redigert av gnuri : 26-03-10 kl 21:49. |
![]() |
![]() |
#533 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Frokost: 2 lk-knekkebrød med frokostsalat
#534 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Frokost: 1/3 boks Cottage Cheese med sesamfrø, kanel og fløte. 3 dl kaffe med fløte. Mett i 5 timer.
![]() |
#535 |
Palliasjonsnurse
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?
#536 |
Passiv
|
Maxi hadde ikke nei, og ikke Meny på Rasta heller, men har fått tak i på helsekost på Metro. |
![]() |
#537 |
Passiv
|
Det ble ikke knekkebrød nei, men 2 tynne skiver brød med reker i majones. |
![]() |
#538 |
Teller ned
![]() Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Var på hytta fra lørdag til søndag, så det ble litt ensformig kost, men skitt au. |
![]() |
![]() |
#539 |
Passiv
|
![]() Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Frokost: Egg og bacon |
![]() |
#540 |
både her og der
|
![]() Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Frokost: 2 bløtkokte egg
|