|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#521 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!
Hunder og katter er enkel å avle. Gi en hannhund eller en hannkatt en hunn i parringstid, og han er ikke vanskelig å be. Lik mannfolk...gi den en villig dame, og så er de i gang
|
|
|
#522 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2013
![]() |
|
|
|
|
|
|
#523 |
|
Nybegynner
![]() |
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Synes det er kjempe stas at nysgjerrigheten deres sniker seg inn og at dere kommer med spørsmål og er interesserte i å finne ut mer om disse dyrene
Her legges det fram at katt ute som reduserer muse- og rottebestanden er flott, for katten har "behov" for å jakte. |
|
|
|
|
|
#524 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jo men altså SÅ enkelt er det sånn helt i bunn og grunn. Og sjekke linjer oppimot hverandre, finne en av det motsatte som faktisk PASSER den du har, det er sånnt som kommer i 4-5. rekke for mange, og vel ja stort sett kommer de ikke så langt bak i rekkene engang før tispa er smellt på tjukka.
|
|
|
#525 |
|
maler
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!I utgangspunktet har jeg ikke noe imot reptiler. De er kule dyr selv om jeg ikke kan dem og ikke ville hatt dem i hus selv. Jeg ville ikke hatt rotte eller kanin heller, så det er ikke noe argument i så måte.
|
|
|
#526 |
|
Nybegynner
![]() |
Denne er forståelig, men da må andre saker hvor dette er et poeng også tas tak i. Det er mye mat som kan inneholde salmonellasmitte, og enda det er kjent at man kan få salmonellasmitte via mat, spesielt i utland så reiser folk fremdeles og de spiser maten som er kjent for smitten.
Dette poenget er rimelig godt, men allerede besvart og avfeid. Dyrene vil ikke kunne avles ei heller overleve i norsk fauna. De vil ikke klare å overleve her, og det er nesten et under at slangene som allerede er her klarer selv om sikkert en del av de også går tapt grunnet klimaet her. |
|
|
|
|
|
#527 |
|
Nybegynner
![]() |
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Falt også over en sak fra NZB angående hold av disse dyrene hvor Naturhistorisk Museum har uttalt seg om rapportene fra Dyrevernalliansen om herptilhold i private hjem og jeg siterer; Veldig mange er tilhengere av DVA, så det er ikke så merkelig at herptilsaken får så mye motgang fra den vanlige mann i gata. Og for de som ønsker litt lesing som omhandler en del av VKM-rapporten og MT's svar; http://www.google.no/url?sa=t&rct=j&...45512109,d.bGE |
|
|
|
|
|
#528 |
|
ER faktisk grei i bånn!
![]() |
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring![quote=Katta;3675448]I utgangspunktet har jeg ikke noe imot reptiler. De er kule dyr selv om jeg ikke kan dem og ikke ville hatt dem i hus selv. Jeg ville ikke hatt rotte eller kanin heller, så det er ikke noe argument i så måte. [/QUOTE
Slanger i Norsk fauna? skjønner ikke hvordan dette skal gå seg til. nå har det vel blitt bekreftet ganske mange ganger oppgjennom tråden at slangene vil ikke ha mulighet til å leve i Norsk natur. rett og slett.. det er ikke noe som helst om og men. De vil helt enkelt og greit ikke kunne leve i Norsk natur |
|
|
|
|
|
#529 |
|
ER faktisk grei i bånn!
![]() |
Tusen takk for link! dette gleder jeg meg til å lese og "kose" meg med over en kopp kaffe |
|
|
|
|
|
#530 |
|
Nybegynner
![]() |
For å bli smittet av salmonella, så må man mer eller mindre spise avføringen til reptilet. |
|
|
|
|
|
#531 |
|
maler
|
På samme måte som man må spise avføring for å bli smittet av omgangssyke. Akkurat det gjør vi faktisk støtt og stadig, det holder å ta på noe som noen har vært borti som ikke har vasket seg skikkelig på hendene.
|
|
|
#532 |
|
Nybegynner
![]() |
Dette var det eneste de har nevnt ang bekymringene rundt salmonella på reptiler. |
|
|
|
|
|
#533 |
|
Nybegynner
![]() |
Ergo; God hygiene er på sin plass uansett hva det gjelder |
|
|
|
|
|
#534 |
|
ER faktisk grei i bånn!
![]() |
En ting du kanskje bør tenke på, om du er oppriktig redd for salmonella smitte. Er at med dagens forbud, kan det bare søkes på dispensasjon for hold av skilpadder. Ingenting annet. Og OM man skal få salmonella er skilpadder størst sannsynlighet til å gi dette. så da må du spørre deg selv, kanskje det da blir mindre bekymring for deg om man kan ha andre dyr istedenfor skilpadder? |
|
|
|
|
|
#535 |
|
ER faktisk grei i bånn!
![]() |
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!stoppet tråden helt opp plutselig? |
|
|
|
|
|
#536 |
|
flisespikker
|
De fleste tråder gjør det etter hvert - heldigvis, må man vel si. Det dukker opp nye tråder hele tiden, og de færreste saker blir diskutert i samme tråd i mer enn et par dager.
|
|
|
#537 |
|
Nybegynner
Medlem siden: May 2013
![]() |
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Hei! (Kilde: youtube.com) - En annen radiodebatt: (Kilde: youtube.com) - Nyhets-sak om reptiler i Norge: (Kilde: youtube.com) - Program om reptiler i Norge (i 3 deler) ANBEFALER for alle, om du er reptilentusiast, motstander eller likegyldig: - (Kilde: youtube.com) - (Kilde: youtube.com) - (Kilde: youtube.com) Beklager at innlegget ble langt, men tro det eller ei, jeg måtte virkelig ta meg sammen for å ikke få det lenger.. :P Kunne sikkert ha skrevet en hel bok om dette - lett. o_O Om du tok deg tid til å lese hele eller deler av innlegget, så takk. ![]() Gjerne kommenter innlegget eller still spørsmål, så skal jeg prøve å svare så godt jeg kan. Håper noen skriver under på kampanjen - blir overlykkelig om det så bare er én. http://www.change.org/petitions/land...il-h%C3%B8ring Sist redigert av Makiwixx : 30-05-13 kl 03:18. |
|
|
|
|
|
#539 |
|
Passiv
|
Finnes det ikke herptiler som spiser katter? Det kunne jeg godt ønsket meg :lei av å plukke kattedritt: |
|
|
|
#540 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Dette har utviklet seg til en interessant tråd. Jeg er generelt motstander av ubegrunnede forbud, så selv om jeg ikke kan noe om reptiler kan jeg signere på at det bør være en høring.
|
![]() |
|
|