|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Er frisk!
|
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Jeg har ikke vært så rasende på årevis. Det burde alle være. Dette kan være slutten på en reell streikerett. Uansett hva man synes om denne streiken, bør alle som er ansatt et sted være dypt bekymret for dette.
|
|
|
|
#2 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?
Jeg er helt utrolig enig. Dette er et demokratisk problem, synes jeg. Jeg får assosiasjoner til land vi ikke liker å sammenligne oss med. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Bra at det er flere enn meg!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Er frisk!
|
Det bør sykepleierforbundet organisere!
|
|
|
|
#5 |
|
villende
|
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Nå må du forklare nærmere, Pøblis. Innebærer ikke streikeuttak lavere bemanning enn det som er normalt over tid på de arbeidsplassene det er tatt ut folk i streik? Er ikke det litt av poenget med streik, at man tar ut folk sånn at arbeidsgiver merker at folk er ute, samtidig som det ikke er lov å sette inn vikarer for de som er tatt ut. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Er frisk!
|
Vi er jo ikke sure for at de søker om dispensasjon. Vi, i hvert fall jeg, er sure for at de søker om haugevis av dispensasjoner, får innvilget særdeles mange av dem og bare venter på at en eller annen dispensasjonssøknad ikke innvilges som de kan klare å argumentere med liv og helse på. Og at når organsisasjonen da innvilger dispensasjon, så vil ikke arbeidsgiver bruke den - men lar det gå til tvungen lønnsnemnd. Det uthuler hele streikeretten, og arbeidsgiver vet nå at det bare er å vente på en liten feil, så er streiken over. Det betyr at de aldri trenger å komme noen streikende i møte i fremtiden. Det er et svært ugreit arbeidsliv hvis streikeretten i praksis forsvinner.
|
|
|
|
#7 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Ja. Dette. Akkurat dette.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
UNIO fikk inn 4000 søknader om disp. De innvilget 3000 av dem. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg vet ikke hvor mye jeg kan si - men det er tatt ut veldig forsiktig, slik at bemanningen ikke skulle være under det man har på helg, som jo anses for å være forsvarlig. Streikeuttaket er gjort av folk som har inngående kjennskap til driften på de ulike arbeidsplassene. Det er søkt dispensasjoner for MASSE som vanligvis arbeidsgiver mener er helt innafor. MASSEVIS. Les lenken jeg la ut, den beskriver situasjonen i Oslo. Det blir interessant hvordan arbeidsgiver skal få med aorganisasjonene på ferieturnusene nå. De har jo mange steder lavere bemanning i ukesvis enn det som er meldt som uforsvarlig under streiken.
|
|
|
|
|
#10 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Jeg er sur fordi det BLE innvilget disp på den brannen i Fredrikstad, og likevel ble det lønnsnemd.
|
|
|
#11 |
|
Er frisk!
|
Og ekstremt sur på partiene i regjeringen. De har vel gitt opp å vinne valget til høsten, for det gjør de i hvert fall nå.
|
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?For meg er dette nok et bevis på at vi ikke betyr en dritt for de som styrer over oss. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Rockesøster
|
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Jeg er pårørende til pasient i sykehjem, og fikk denne uken beskjed om sterkt nedgradert tjeneste (til relativt ung med demens).
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Onsdag? Evt i morgen?
05 og 08 Sist redigert av millact : 07-06-21 kl 22:21. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Skole fra neste virkedag, ja.
|
|
|
#18 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Snart på tide å få ut melding om det da, kanskje…
|
|
|
#19 |
|
villende
|
Det er litt rart at skolen ikke har gitt beskjed, ja. Hos oss har både rektor og kontaktlærer sendt ut skolemelding. |
|
|
|
![]() |
|
|