Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-11, 23:00   #461
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Alle gavene er i hus! Og tre! Og gaver er sendt avgårde til USA. Har vasket klær og handlet strømpebukser, dette begynner å se ålreit ut!

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 23:04   #462
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da kom pappa inn døra med juice og pepperkaker. Mammaimaget er reddet for i morgen.

Gammel 21-12-11, 23:54   #463
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Vi er ferdige med julegavene, og juletreet står i boden og avklimatiserer seg. Innser at det i grunnen bare er vaskingen jeg virkelig sjusker med.

Gammel 22-12-11, 00:03   #464
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er igjen:

All maten må kjøpes inn.
Huset må sveipes over.
Dyret (hamsteret) må få rent bur.
Gutta må rydde rommet.
Skjorter må strykes.
Gaver må byttes.

Er det noe mer man må gjøre før julaften da? Alle gaver er i boks.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 00:07   #465
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Er det noe mer man må gjøre før julaften da? Alle gaver er i boks.

Det tror jeg du må spørre de i den andre tråden om.

Gammel 22-12-11, 00:14   #466
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg og ungene hadde en skikkelig ryddesjau i ettermiddag, tror faktisk vi dreiv på i over to timer. Men, selv om det er etter 20.desember, føler jeg meg likevel usjuskete Årsaken til panikkryddingen var egentlig at jeg skulle få besøk, og jeg følte ting sto litt for mye på hodet her da

Og besøket hadde til og med med seg juletre, som faktisk må pyntes i morgen, ettersom vi er borte fra lille juleaften... Siste julegave ble innkjøpt i dag, men jeg kommer nok helt sikkert på noe jeg har glemt Men vi må få levert fra oss flere gaver da, det skjer sikkert formiddagen på juleaften eller noe...

Jeg har heller ikke delt ut alle julekortene...
Ikke handlet noe ekstra bortsett fra litt snop, men jeg har ingen planer om noe stor julehandel heller..
Klær til juleaften? Vesla har kjole som hang pent i skapet, guttungen sitt bør sikkert strykes, men tipper jeg tar det på en vask med lav sentrifuge i morgen, og henger det opp til tørk, så det blir passelig pent. Jeg tar på meg en kjole som ikke trenger stell, eller en silketunika som ikke er skrukkete uansett..

Må jeg egentlig gjøre noe mer?

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 09:28   #467
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Uff, det går virkelig sakte her i år. Idag må jeg få sendt de siste julekortene, skrive handleliste, rydde huset (for imorgen skal jeg vaske-og nei, deet blir ikke mer enn en vanlig helgevask). De siste gavene må kjøpes inn, pepperkakehjertene bakes + kransekakestenger, sarah bernhardt og pepperkakehuset skal monteres....men alt dette skjer imorgen. Idag må jeg få delt ut de siste gavene også. Ja, også må jeg få vasket fintøyet. Gosh, blir jeg ferdig til julaften er det tydeligvis et under! For vi skal jo selvsagt ha julaften her. Og glemte jeg å si at der har ikke kommet opp pynt i det hele tatt? Selv ikke en bitteliten nisse? Neida, for her skal vi pynte i morgen. God jul

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 09:55   #468
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

I går skulle jeg innom polet på vei hjem, og ut igjen på kvelden for å handle inn julemat og noen gaver. Gjorde jeg noe som helst som liknet på å sette foten i en butikk? Neida. Jeg brettet klær og så på Love Actually.

Men jeg har en Plan. På vei til jobb dro jeg innom Meny og kjøpte en kasse brus. I lunsjen tar jeg polet, en lekebutikk og sportsbutikken, og en eller annen fancy matbutikk og ser om jeg finner noe pinnekjøtt. Så kjøper jeg litt mer fra mat-listen på Kiwi på vei hjem, og støvsuger i heisa-fart når jeg kommer hjem. I kveld skal vi ha 16 gjester. Heldigvis spleisefest. Jeg skal lage salat (overkommelig) og Noe Annet (mindre overkommelig).

I morgen skal mann og barn lage pepperkaker og pepperkakehus mens jeg skal tilbringe dagen med å sloss i parkeringshus. Så skal jeg lage marsipan, vi skal vaske noen gulv, forhåpentligvis pakke inn de siste pakkene (hvis jeg får kjøpt de) og sånt. På julaften har jeg, snill som jeg er, invitert min bror til å spise grøt kl 11. Det betyr at han er fri fra ca 12, og kan brukes til å skrelle poteter, kålrot, og annet forefallende arbeid mens jeg setter skåler med grønnsåpe under sofaen. Det blir jul i år og.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 10:12   #469
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg byrja desember bra med å ha stålkontroll og usedvanleg god tid. I dag vakna eg til ungar som forkynte at det er to -2- dagar igjen til jul. Kjente eg vart litt kvalm då.

I dag er planen å kjøpe dei siste gåvene (har ca. 4 igjen), baka rundstykker, kransekakestenger og pepperkakehjerter, laga delfiakaka og karamellpudding, pakka inn gåvene, få fot på treet, levera tre hos mamma (inkl. finna og få på den hersens foten), rydda og vaska heile huset (helgevask, det er tross alt ikkje så skittent her) og handla dei siste tinga på matlista. Ja, og storma frå butikk til butikk på desperat jakt etter sjokoladenisse og den beste julebrusen, som alltid vert utsolgt før jul.

Klarer eg alt dette i dag, blir det pynting og kos i morgon. Då skal visst samboar berre jobba halv dag, så då tek me gåverunde og svigermorbesøk også.

Gløymte at eg må kjøpa strømpebukser til oss damer i huset og. Samboar var og kjøpte sin eine gåve i går, så han er visst klar.

Gammel 22-12-11, 11:56   #470
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sitter og plukker bilder til julekort.

Gammel 22-12-11, 12:28   #471
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Må nok melde meg ut, har vaska soverommet til de to minste.

Alle gaver som skulle sendes ble sendt flere dager over fristen, men de er sendt.

Så da er jeg vel verken sjuske eller sinke mer.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 13:14   #472
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Øh. Jeg har vært å handlet i lunsjen. Jeg er glad jeg ikke hadde høy blodtrykk fra før, for jeg har det nå. Ikke fant jeg det jeg skulle heller. Hva er egentlig greia med at folk ikke kan kjøre bil i desember?

Also: Ikke parker sidelengs i en nedoverbakke med is. Det er mulig at du sklir i det du går ut av bilen, lander på hodet og ruller elegant ned til bunnen av bakken.

Gammel 22-12-11, 14:55   #473
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Jeg satt bort steking av medisterkaker og sying av lammerullen til søstern min... skal jobbe i kveld og jobbe dag i morgen. Fremdeles ikke fått hverken ryddet ferdig eller pyntet ferdig... ikke er jeg ferdig med julegavene heller. For ikke å glemme juleselskapet jeg skal ha 2. juledag... vet bare at jeg har bedt inn til koldtbord. Ja, ja... blir hektisk etter jobb i morgen kjenner jeg.

Tror i allefall jeg er veldig godt inne i julesinkesjuskesjangeren.

Gammel 22-12-11, 15:09   #474
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Standard

Nå har jeg vært på polet. Jeg skulle levere noen julegaver for jobben, og med et lite besøkt pol i nærheten av julegaveutleveringdestinasjonen snek jeg meg til en liten shoppingrunde. Det blei dyrt gitt.Noe av det er gaver, så nå er jeg jo nesten helt ferdig med julegavene. Jeg har igjen ungene da. Og bror med samboer. Og en ting til mannen. Og litt strømpepåfyll (har kontroll på mannens strømpe, den gjorde jeg unna på polet. Tror ikke det hadde vært så lurt å gjøre det samme med ungenes strømper). Ikke helt ferdig likevel nei. Men jeg har Baileys.

Gammel 22-12-11, 15:58   #475
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan melde meg ut herfra.
Huset er vasket (ikke alt av meg, dog, det er likevel vasket)
Og jeg er ajour med alle ting som må fikses til jul

.. jeg har ikke bakt, kommer ikke til å bake heller. Jeg har kjøpt ferdig bokser med pepperkaker og havrefras. Om noen i heimen skulle få ånden over seg og et ønske om å bake, så får de bare gjøre det.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 16:29   #476
Christa

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Har kjøpt siste gave i dag men ikke pakket de inn. Huset blir nok ikke vasket med det første og julekort som skal til det store utland er ikke sendt. Polet har jeg glemt så der må jeg nok bruke litt tid. Men tid har vi jo nok av, er hele to dager igjen til alt skal være ferdig

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 17:54   #477
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kommer til å få det mest kreative juletreet hvertfall! Vesla insisterte på å pynte det selv. Og det gjør hun. Og det er ikke snakk om at noe skal ligge igjen esken etterpå, så her blir det hummer og kanari

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 19:26   #478
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Skriver julekort nå, og har såvidt pynta litt i stua.

Gammel 22-12-11, 19:30   #479
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Ta det med ro cora, vi er flere i den båten. Det blir jul her også, til slutt.
Jeg satser på at jeg får sendt julekort i morgen, og at huset rydder og kattevasker seg selv mens jeg skriver aderesser på konvolutter i kveld.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 20:24   #480
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg har et hus som i skrivende stund er så ille at det bare kan bli bedre. Det er da alltids noe.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:03.