|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgLegger inn denne, siden en del ikke leste den, tydeligvis.
|
|
|
#2 |
|
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg
Hvis dette stemmer er det flott, men man har en fin snittemperatur med beina i fryseren og hodet i stekeovnen, også.
|
|
|
#3 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgDa ville det slått ut på tallene for negative holdninger. (Det er en graf for hver retning)
|
|
|
#4 |
|
© All rights reserved
|
Denne oppsummeringen forklarer greit hvorfor valget ikke lenger er så vanskelig for meg. Jeg kan aldri, aldri stemme på et parti som støtter eller bidrar til at dette mennesket sitter i en statsrådstilling. Selv om jeg kanskje er politisk enig i mye av det både H og V står for, så trumfer min avsky for Listhaug alle andre politiske saker for min del. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgJeg ser den, altså.
|
|
|
#6 |
|
|
Jo, det er helt krise, men det går ikke an å IKKE snakke om det heller, bare fordi en skremmende stor andel nordmenn mener at det er helt okei å snakke om flyktninger som om de skulle vært uønskede kryp, og derfor stemmer på de partiene som snakker verst om dem. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgJeg synes heller ikke endringen i bostøtte er bare av det gode altså. Stor frustrasjon fra brukere om dette og det står for en ganske god del av henvendelsene her jeg jobber. Uforutsigbart og vanskelig å skjønne. Og mange har mistet. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgFra mitt ståsted burde det være enklere enn vanlig.
|
|
|
#9 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgJeg er ikke nødvendigvis uenig i den asylpolitikken stortinget fører. Men jeg er STERKT uenig i hvordan den omtales og hva man sier om andre mennesker. Jeg ønsker ikke polarisering i Norge, og det får Listhaug til. Det er et HÅN å være integreringsminister med hennes taler. Gjør narr av Pride, himler av debatt om tredje kjønn osv (Merk; jeg sier ikke at hun må være for alt dette, men man skal behandle sakene skikkelig og med respekt, ikke gjøre narr på talerstol). Dette er altså den ministeren som slike mennesker sklal forholde seg til. Og det går ikke.
|
|
|
#10 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Det er nettopp det. Og at når noen sier det til Listhaug, kommer hun med svar av typen "jasså, du vil ha hele verden hit, du".
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgDet er det samme med Listhaug som med Trump - når mennesker i maktposisjoner omtaler menneskegrupper på den forferdelige, respektløse måten de gjør, (og det ikke en gang blir korrigert av statsministeren!), legitimerer det hvordan andre igjen omtaler sine medmennesker på. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgDu må ikke sove
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgTilgi dem ikke; de vet hvad de gjør! |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Travelt opptatt
|
Syns du virkelig det ligger på seierslista? Man har fått redusert skatten generelt sett, men det er jo ingen grønn omlegging. Det er ikke innført noe ENØK-fradrag. Bensinavgiften er økt, men det er strømavgiften også, og de ekstra utgiftene man har fått på drivstoff skryter jo FrP av å ha hentet inn igjen på reduksjon i andre bilavgifter.
|
|
|
#15 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgAltså, sorry, pøbel, men når man begynner å sitere Arnulf Øverland, er det omtrent som å hitle tråden for min del.
|
|
|
#16 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Så enig, og det var derfor jeg himlet inni meg, ble useriøs og spurte om det var IS det handlet om. Å dra en Øverland i denne tråden, eller på FP i det hele tatt, der det er milevis mellom folk som "tåler så inderlig vel", ønsker å "hjelpe dem der de er" eller applauderer Listhaug og hennes utspill, er totalt malplassert. Og faktisk ganske så frekt også. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
maler
|
Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgMens jeg mener at retorikk, når gal nok, er realpolitikk så det holder. For min del spiller det faktisk ingen rolle hva man ellers får gjennom når man støtter den type holdninger som nåværende regjering utstråler. Og det er realpolitikk-vurdering som ligger til grunn når jeg ikke lar meg påvirke av hva Gunnes skriver på FB hvor han tar avstand fra Listhaug, når partiet hans i praksis støtter samme galskap.
|
|
|
#18 |
|
|
Jepp. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgJeg synes nok også at å sitere Øverland var et i overkant dramatisk innslag i en diskusjon om stortingsvalget 2017.
|
![]() |
|
|