Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleplanleggere foren dere

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-11, 18:22   #421
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg har kjøpt noen gaver i løpet av høsten, uten å ha vært på leting etter julegaver. Men kjøpt når jeg har sett noe fint/smart som kan passe til de forskjellige mottakerne.
Har ikke så enormt mange å kjøpe til, noen og tyve tror jeg, og flere av de er par.
Før stresset jeg enormt med å finne de ultimate julegavene. Det har jeg sluttet med, fordi jeg rett og slett fant ut at nå til dags har de fleste nesten alt man kan ønske seg (til normal julegavepris iallefall), så den ultimate julegaven er nesten umulig å oppdrive.
Nå legger jeg mest arbeid i gavene til ungene, og så er jeg fornøyd med "det nest beste" til de andre.
Så nå koser jeg meg med julegavehandlingen, til og med i desemer.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 18:57   #422
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi er ferdig med gaver til ungene våre og en niese.
Julekortbilder er tatt av svigerinnen min, håper et av de er gode nok til å bli brukt.
Har handlet inn kalendergaver til storesøster, mangler til guttene, lillesøster får klare seg uten i år.
Holder på å organiserer bilder på fotoKnudsen, en stor oppgave, hvis jeg blir ferdig med det skal jeg gå i gang med å lage fotobøker til foreldrene våre. Må bare finne motivasjonen.

Så jeg er faktisk i gang.

Gammel 21-10-11, 19:57   #423
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Jeg kan faktisk også bidra i juleplanleggingstråden! /
Jeg har bestilt julestrømper i dag. Med navn på. De kommer til å bli så fine på peishylla!

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 23:28   #424
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nok en kalenderluke i boks. Jeg skal fikse med et fadderbarn i SOS-barnebyer, som ungene skal få være med å følge opp.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 00:09   #425
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har kopiert fjorårets klønete adresseliste inn i en flott etikettutskriftsmal, så nå er det klart for å klistre på konvoluttene til julekortene...som hverken er tatt eller bestilt.

Og jeg klarer jo bare ikke å kutte ned på den lista, selv om jeg lover meg selv det vært år. Sender til alle gamle tanter og onkler, gamle venner og nye venner og legen og tannlegen og fandens oldemor osv osv! Jeg sier hvert år, at neste år, da skal jeg bare sende julekort til de vi får fra. Men når det kommer til stykket så klarer jeg det jo ikke, for jeg vil ikke sende til bare 3 av 4 av fars søsken, eller dropper min ene lillebror som ikke gidder å sende kort (men som kanskje gjør det i år, siden han nå er blitt pappa), eller 2 av venninnegjengen på videregående osv osv. For jeg vil jo ikke gjøre forskjell på noen må vite. :snill-pike-syndromet:

Så da sender jeg 65 julekort i år også da, selv om det koster masse å trykke og masse å sende. For hva om noen blir lei seg.

Og nei, jeg har sagt nå i snart 10 år, at det året jeg sender SMS/MMS, mail eller facebookjulekort, det kommer ikke på tale! Men akkurat i øyeblikket så heller jeg litt mot å gjøre det allikevel. Men hvem skal jeg plukke ut da, for noen har jo ikke mail og må uansett få kort på gamlemåten. Help!

Jaja, jeg har også klart å skrive ønskelister og sendt til de som pleier å kjøpe gaver til oss da! Så da er det bare å vente på å få i retur, så jeg vet hva jeg skal kjøpe til dem.

Gammel 22-10-11, 08:25   #426
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Julekortbilder bestilt!

Gammel 22-10-11, 08:33   #427
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Jeg kan faktisk også bidra i juleplanleggingstråden! /
Jeg har bestilt julestrømper i dag. Med navn på. De kommer til å bli så fine på peishylla!

Hvor har du bestilt disse?

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 08:34   #428
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Jeg sliter litt med det der jeg og Mirasol. Vet ikke hvor mange vi sender, men det er mange.

Bilde er bestemt og alt, har bare ikke fått somlet meg til og bestille.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 09:27   #429
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trois, her.

Hvor har du bestilt disse?

http://www.bronners.com/

Er hvertfall der bildet er hentet. De har myyyye fint!

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 09:33   #430
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Husfruen, her.

Gammel 22-10-11, 09:54   #431
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Vista print har visst også julestrømper med navn på nå..

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 12:09   #432
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Standard

Vista print har visst også julestrømper med navn på nå..

Jeg så det. Men jeg har så dårlig erfaring med Vistaprint, så jeg gidder ikke bruke dem. Og så var de ikke like fine.

Gammel 22-10-11, 17:32   #433
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Her er julekortlisten redusert kraftig.

Gammel 22-10-11, 17:46   #434
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg begynner å komme i modus for å starte planleggingen. Siden det blir hjemmejul, så må jeg sende gaver histen og pisten, og har vel tenkt at jeg skal utnytte svigremorbesøket før jul, slik at gavene nordover får haik med henne.

Når det gjelder julekalender så veier jeg litt for og i mot en pakkekalender. 24 gaver er jo litt og ordne før 1. des. HVis jeg ikke bare satser på legoesker som jeg deler opp.

Gammel 22-10-11, 18:01   #435
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Når det gjelder julekalender så veier jeg litt for og i mot en pakkekalender. 24 gaver er jo litt og ordne før 1. des. HVis jeg ikke bare satser på legoesker som jeg deler opp.

Det var stor stas her både i fjor og året før

Gammel 22-10-11, 19:14   #436
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg lurer på det samme. Er skikkelig usikker, faktisk.

Gammel 22-10-11, 20:17   #437
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg begynner å komme i modus for å starte planleggingen. Siden det blir hjemmejul, så må jeg sende gaver histen og pisten, og har vel tenkt at jeg skal utnytte svigremorbesøket før jul, slik at gavene nordover får haik med henne.

Vi har 8 dager med gaver, 8 dager med godteri og 8 dager med aktiviteter. Det liker ungene her i huset, og jeg liker at det er litt av alt.

Gammel 22-10-11, 20:19   #438
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes pakkekalendere tar vekk en del av magien julaften, så jeg foretrekker kalendere med sjokolade/lego/petshop e.l.

Gammel 23-10-11, 14:06   #439
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da er jeg nesten ferdig med kalenderen for i år. mangler 3 ting, så er jeg i boks. En blanding av ting, aktiviteter, snop (lørdagene) og julepynt. Hver søndag får de adventslys med riktig vers. Det er så greit når de er 3 stk. Det går så fint opp med 24 og iår blir det en adventssøndag på hver.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 15:14   #440
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Da er nok julebildene i boks. De ble fine i mariusgenser og nisselue med hvit bakgrunn Nå må jeg bare finne ut hvor jeg skal bestille fra. Fant ut at fjorårets og året før ble rimelig like nemlig Da kan man jo prøve å finne på noe annet i år

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:14.