Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva om Donald Trump blir president?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-17, 20:27   #401
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

Nåda?
https://www.facebook.com/gq/videos/10155623514558098/

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 13-01-17, 11:01   #402
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så denne i går kveld - trodde faktisk jeg skrev et innlegg her? (lurer på hvor det ble av...)

Uansett, jeg er skremt rett og slett. Denne mannen er og blir sprøyte fullstendig gal. Jeg tror samfunnet slik vi har kjent det vil endre seg med denne mannen i teten for den såkalte "frie verdenen" i 4-8 år framover

So much for free press. CNN, faktisk. :risterpåhodet:

Aftenposten har skrevet en sak om det her

Trump refererer på twitter til at "a couple of fake news organizations" var tilstede på pressekonferansen. Jeg antar han sikter til Buzzfeed og CNN. Er det mulig?!? Altså...?

Sist redigert av m^2 : 21-02-18 kl 19:12.
m^2 er ikke aktiv  
Gammel 13-01-17, 11:07   #403
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner at jeg rett og slett velger å ikke ta dette helt innover meg. Det virker så håpløst, og så random!! Hva kommer det til å treffe, dette sinnsvake sinnet??

Og det er ikke noe man kan gjøre heller, herfra.

Gammel 13-01-17, 11:09   #404
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har begynt å starte dagene med å svare på en tilfeldig valgt av hans rabiate twittere med en eller annen sur kommentar. Finfin sinnemestringstaktikk.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 13-01-17, 11:13   #405
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Nåda?
https://www.facebook.com/gq/videos/10155623514558098/

Ja, den så jeg et sted i går. Den er fin.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 13-01-17, 12:05   #406
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og det er ikke noe man kan gjøre heller, herfra.

Men det kan man jo. Man kan kanskje ikke avsette den amerikanske presidenten, men man KAN snakke høyt og tydelig så mye man orker om fred og rettferdighet, for eksempel. Det lar seg ikke tie i hjel, dette. Hverken Trump eller tsunamien med kristenfanatiske nasjonalister i kommentarfeltene.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 13-01-17, 15:42   #407
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Leste på twitter i dag at han har ansatt en antivac-er for å gå gjennom anbefalinger om vaksinering. Hvis det stemmer tør jeg ikke tenke på hvor mye skade han kan gjøre.

Ordentlig skummelt!

rine er ikke aktiv  
Gammel 13-01-17, 16:12   #408
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om en uke liksom. EN UKE! Så er han president i USA
Jeg fatter det fortsatt ikke.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 13-01-17, 21:12   #409
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trump minner meg om king Joffrey. :har akkurat begynt å se på Game of Thrones:

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 13-01-17, 21:58   #410
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en 9 åring som er aldeles forferdet over at Trump ble valgt som president. Han forstår ikke at det er mulig, og holder daglig lange monologer om hvor ille det er, hvor rasistisk Trump er, og hvordan dette kun kan ende med forferdelse.

Jeg er så lei av å diskutere amrikansk politikk med den ungen at jeg snart blir gal. Vi har brukt 1-2-3 timer om dag på å diskutere det amrikanske valgs systemet.

Nå er det snakk om at min bror kanskje skal kjøpe leilighet i USA, men ikke pokker om Storebror har tenkt seg dit så lenge Trump er president.
Og han er veldig klar på at mormor må ikke finne på å reise til USA, for hun er blitt så brun av å bo i Spania, at de kan tro hun er fra Mexico og sende henne dit og "da ender du i en endeløs loop av imigration". Han hadde ikke tro på at norsk pass ville hjelpe.

Jeg ser for meg at det blir enda mer snakk om dette nå frem til at han overtar, også håper jeg inderlig det roer seg litt.

Og jeg må finne ut hvordan det egentlig fungerer med den røde knappen til atomvåpen som Storebror mener er på skrivebordet til presidenten og få forklart han at jeg tror nok ikke presidenten kan trykke på noen krigs-knapp sånn helt uten videre.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 13-01-17, 23:09   #411
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Det er jo en koffert, så vidt jeg vet og det kan ta kun 5 min fra kodene aktiveres til avfyring. Presidenten trenger ingen godkjenning, men lurer på om forsvarsministeren må involveres.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv  
Gammel 13-01-17, 23:11   #412
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Står litt her: https://www.google.no/amp/s/amp.cnn....?client=safari

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv  
Gammel 14-01-17, 00:34   #413
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Så denne forklaringa på Facebook. Den var ihvertfall en god trøst for meg:

Frokosten i dag blei brukt til å forklare ungene at Trump ser ut til å bli president og at dette kommer til å gå fint. Heeelt fint. Ordner seg, dette. Trump har en masse rådgivere som kommer til å gi beskjed om at dét og dét er dårlige idéer. Og dessuten må de ha veldig mange møter før de gjør noe. Og han må ha senatet med seg. "Og hvis han vil bombe Raqqa med atombomber for å få bort IS"? Neida. Da må de jo finne kofferten først. Og dere vet hvor vanskelig det er å finne en koffert som ikke er brukt på lenge. De kommer til å lete og lete og si "have you looked in the attic? Have you checked under the laundry?" og så kommer utenriksministeren til å bli sur og si "Can't find anything in this messy house" og gå ut i stedet.

Gammel 14-01-17, 18:12   #414
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Vi får håpe det blir slik.

Einhyrningur er ikke aktiv  
Gammel 15-01-17, 12:02   #415
Albertine

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Elevene mine spør mye om Trump og hva som vil skje når han blir president. Jeg kjenner at det blir mer og mer vanskelig å svare på en måte som beroliger dem, og det som bekymrer meg mest er den tilsynelatende nesegruse beundringen Trump ser ut til å ha for Putin. Når det som i realiteten vil bli verdens mektigste mann kommer logrende hver gang Putin tilbyr en liten bit tørket lever er jeg pissredd for at maktbalansen forrykkes, og hva kommer Putin til å finne på da?

Gammel 15-01-17, 12:23   #416
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Utenrikspolitikken er egentlig det jeg er minst bekymret for. Han virker rett og slett veldig lite interessert i utenrikspolitikk og at USA skal være en maktfaktor i verden, og det er nok derfor Russland vurderer det slik at han er bra for deres interesser. Det er ikke SIKKERT at et litt mer parkert CIA, et litt mindre aggressivt NATO, litt mindre offensiv utbygging av rakettutskytningsmuligheter nær Russlands grenser og litt mindre morderisk bruk av droner for å drepe kreti og pleti av skumle elementer, gjerne i hjemmene deres med massevis av sivile tap, er av det onde. Hvis det er den veien han velger å gå, da. Hvem vet. Men Obama har drept mer systematisk og omfattende i slike enkeltangrepet enn noen annen president i historien. En mikromulighet for at det kan tones ned er ikke garantert negativt.

Jeg syns det er litt påfallende at norsk presse helt ensidig har tatt CIAs side i denne hackersaken. Et CIA som Trump akkurat har fornærmet og parkert og som åpenbart har en interesse av å svekke ham og som er en temmelig skruppelløs organisasjon.

Gammel 15-01-17, 13:42   #417
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Vet ikke om twitringen hans om Kina er så veldig beroligende mtp utenrikspolitikk. Eller Trumpadministrasjonens syn på sikkerhet og bistand i Afrika. (NY Timesi går eller i dag.)

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 15-01-17, 13:59   #418
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

CNN får støtte fra uventet hold:

http://edition.cnn.com/videos/cnnmon...orth-watching/

Den så jeg ikke komme, men .

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 15-01-17, 14:22   #419
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lille Meg:Hvilken av videoene henviser du til?

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 15-01-17, 14:38   #420
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Hm! Dårlig lenke. Denne var bedre - ca 1,5 minutter ut i klippet:

http://edition.cnn.com/videos/politi...orter-cnni.cnn

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:09.