|
|
|
|
#1 |
|
guru advisor
|
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?For meg er det forskjell på snacks som i gulrot,agurkstaver og fullkornspasta - som jeg ikke ser noe problem med- og på snacks som i kjeks (riskjeks/blåbærkjeks/bokstavkjeks). Dette fordi jeg tror at mitt kresne barn har godt av å spise et måltid som inneholder det han trenger, ikke det som bare er magefyll - riskjeks er jo nettopp: ingenting. Hvis man har unger som er altentende er det sikkert annerledes, de får i seg mye forskjellig næring likevel. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?
Det er absolutt et poeng. Jeg har unger som spiser godt, så både fullkornpasta, rosiner, nøtter og kjeks går innunder det jeg betegner som et variert kosthold. Om ungen får kjeksen på en mandag i matboksen, i stedet for søndag kveld hjemme, spiller ingen rolle, ei heller om fullkornpastaen er med i matboksen tirsdag, i stedet for til middag fredag kveld. Jeg har problemer med ensidig mat, rett og slett.
|
|
|
#3 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det er nettopp det. Barn er forskjellige. Dersom jeg en sjelden gang sender med bokstavkjeks så går ikke dette på bekostning av noe annet. Det øker matgleden og gjør henne glad. Nettopp fordi det ikke er hverdagskost. Hun spiser salat, grønnsaker, frukt og brødskivene med leverpostei i tillegg til kjeksen. Jeg mener at innhold i kjeksene er viktig. For meg er forskjell på bixit med fullkorn og blåbær og ballerinakjeks. Bixiten innholder mange sunne ting og sukker anses ikke som djevelens verk her i huset. I moderate mengder er det helt greit så lenge det ikke er godteri i ukedagene. Igjen, vi er forskjellige og har ulike behov og ulike syn på hva som er sunt og usunnt. Hadde jeg hatt kresne og småspiste barn ville jeg selvfølgelig ha tilpasset matpakkene etter dette, men jeg kan jo ikke definere bixit fullkornskjeks som usunn for alle andre av den grunn.
|
|
|
#6 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Vi må vel fortsette her?
|
|
|
#7 |
|
Sviiisj!!
|
Ja, fint må det være!
|
|
|
#9 |
|
guru advisor
|
De blir mye morsommere når ungene lager dem selv også, altså!! Dagens utvalg herfra: |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Jeg er ikke flink å ta bilder, særlig nå som kameraet mitt er tomt for strøm, og mobilen er knust.
|
|
|
#16 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Jeg er heller ikke flink til å ta bilder av matboksen! Jeg prøver å huske det, men det blir liksom ikke.
|
|
|
|
#17 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Akk, dennje tråden gir meg masse inspirasjon! Og dårlig samvittighet og prestasjonsangst.
|
|
|
#19 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Jeg er ikke så veldig flink i forhold til å lage spennende matpakker, men så lenge de spiser den så er det jo greit.
|
|
|
|
#20 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Høres ut som mine matbokser, det der. Ungene spiser alt, klager ikke, og blir såre fornøyde hvis de en gang i uka får med en grov pizzabolle, en God Morgen youghurt (jada, jeg vet at det er mye sukkker i... |
|
|
|
![]() |
|
|