Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Takhøyde i forum

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-08, 10:15   #381
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takhøyde i forum

Og jeg innser at jeg er faretruende nær å knuse glasshuset mitt med all steinen som blir kastet. Kjefte på at andre fjaser og så fjase selv, er det mulig?

Gammel 16-04-08, 10:15   #382
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Og jeg innser at jeg er faretruende nær å knuse glasshuset mitt med all steinen som blir kastet. Kjefte på at andre fjaser og så fjase selv, er det mulig?

Det er fullt mulig. Det er fjasingens forbannelse.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 10:18   #383
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

I et forum med stor takhøyde bør man kunne ha kritiske bemerkninger til kulturen uten at det er et tegn på at man mistrives. Alle er vi jo her fordi forumet har kvaliteter vi setter pris på. Det betyr ikke at alt er bare fryd og gammen og at vi trives med alt som skjer. Det er bare i undertrykte enevelder man forventer at alle er "fornøyde" med alt.

Det er klart. Jeg synes det er et sunnhetstegn at folk kommer med kritiske bemerkninger og at det blir en diskusjon ut av det. Og jeg mente på ingen måte å antyde at alle som kommer med kritiske bemerkninger mistrives, langt mindre at de burde finne seg et annet sted. Liker man å kunne kritisere og debattere litt opphetet, burde man jo nettopp bli værende her på FP, som denne tråden demonstrerer så fint.

Gammel 16-04-08, 10:23   #384
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Denne tråden viser vel at det ikke bare er de samme folka som klager, men at det er et tema som engasjerer mange, og at folk liker seg her, men de liker ikke nødvendigvis alt hele tiden.

Jepp. Og så synes jeg tråden viser godt at det er mange måter å diskutere noe, og at hvilken reaksjon eller diskusjon man ender opp med, avhenger litt av hvilken måte man velger. Her går jo mange parallelle diskusjoner i samme tråd - både saklig debatt, usaklig debatt, krangling, fjasing og metadiskusjon.

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Om noen skulle være i tvil; Jeg elsker FP. Og dermed tukter jeg.

Og på en forbilledlig måte. Du er veldig flink til å være kritisk og konstruktiv samtidig. Det er ikke alltid så lett, særlig ikke når stemningen har vært litt opphetet.

Gammel 16-04-08, 10:23   #385
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Det er jo ikke snakk om hva som er lov og ikke lov. Man kan skrive hva man vil, men da må man også tåle å få reaksjoner. Og hvis du leser det aktuelle hovedinnlegget en gang til så ser du sikkert at det var en noe vagt formulert protest mot prikkesystemet som sådan, og at det mer var en fornærmet protest mot en spesiell rødprikk?

Det er jo ikke slik at en kjerne dikterer hva man kan skrive heller, det jeg mente var at hvis jeg var helt ærlig så tror jeg årsaken til protestene er at vi på FP ikke liker klage-på-røde-prikker-innlegg. Syns du det er så forferdelig at jeg setter det på trykk eller mener du at det rett og slett ikke er sant og at vi vil ha flere slike tråder?

Jeg lurer bare på om du er sikker på at alle ikke liker det... Du vet vel neppe hva alle mener. Eller er "vi på FP" de som har vært med fra begynnelsen og som bestemmer hva "vi" liker? Sukk og klager må vel være lov om en vil? Kanskje jeg liker slike tråder?

Ser at det har blitt diskusjon om fjasing. Noen liker det, andre ikke. Jeg er av de som synes det kan bli litt vel mye til tider. Ellers mye enig med Billa. (tror jeg, men har ikke orket å lese alle ørten sidene, kanskje jeg har mistet noe...) Jeg synes også fjasing brukes for å avlede diskusjonen, noe jeg synes er litt urettferdig overfor hovedinnlegger. Kanskje det ikke er slik, men det kan virke slik.

(så får jeg se om jeg får lest resten av tråden innimellom jobbing...)

Gammel 16-04-08, 10:32   #386
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

Jeg lurer bare på om du er sikker på at alle ikke liker det... Du vet vel neppe hva alle mener.

Når jeg skriver "Jeg tror at..." så er jeg vel neppe helt sikker? Det ligger jo i formuleringen. Hvis jeg var sikker så ville jeg skrevet "Jeg er sikker på at...".

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 10:34   #387
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Auda, Adrienne. :single-single:

Gammel 16-04-08, 10:37   #388
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror det er ganske så få som liker å lese om" klage på røde prikker" tråd eller innlegg.
Om man føler seg urettferdig behandlet eller at kommentaren på prikken er så grov så må man vel kanskje ta det med den det gjelder eller forumledelsen. Og helst velge å sende den til en modde som ikke fjaser det vekk så klart!

Gammel 16-04-08, 10:38   #389
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Og helst velge en modde som ikke fjaser det vekk så klart!

Det ser jammen ut til å være lettere sagt enn gjort.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 10:39   #390
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Det ser jammen ut til å være lettere sagt enn gjort.

Vi pleier ikke å fjase det bort hvis noen ber om hjelp, altså. Jeg sier det bare så ingen skal tro at man må regne med å bli latterliggjort hvis man innrapporterer eller tar kontakt med en modde.

Gammel 16-04-08, 10:42   #391
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Når jeg skriver "Jeg tror at..." så er jeg vel neppe helt sikker? Det ligger jo i formuleringen. Hvis jeg var sikker så ville jeg skrevet "Jeg er sikker på at...".

ok da

Gammel 16-04-08, 10:43   #392
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vi pleier ikke å fjase det bort hvis noen ber om hjelp, altså. Jeg sier det bare så ingen skal tro at man må regne med å bli latterliggjort hvis man innrapporterer eller tar kontakt med en modde.

Signerer Skilpadda helhjertet.

Og må få legge til at dersom en synes at en diskusjon tar vel av i fjasing og tull, og man helst vil ha den tilbake på sporet, men ikke tør å være den kjipe, så er det også lov å spørre en av oss moderatorer om vi kan hjelpe. Det er mulig vi ikke klarer å holde oss på den fjasefriesmalevei, men vi skal prøve.

Gammel 16-04-08, 10:44   #393
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi tar alle innrapporteringer og PM-er alvorlig, ja. Selvfølgelig er ikke alt bare fjas med oss, og det håper jeg jo at vi har vist i noen av de tusenvis av innleggene våre også.

Men det er et faktum at vi noen ganger og med hell bruker fjasing bevisst i trådene for å dempe/spre/løse opp i fastlåste og opphetede konflikter. Virker gjør det også.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 10:51   #394
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også det er helt greit om folk sier i en tråd at man skal slutte å fjase, men jeg mener det fordrer at man har noe å komme med selv også altså. Jeg synes ikke at man kan klage over at tråden blir kjedelig om man selv ikke bidrar med at den skal være bra.

Gammel 16-04-08, 10:57   #395
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

Jeg er visst ikke helt ferdig med å snakke om fjasing, for jeg har mer på hjertet.

Mange av dem som oppfattes som fjasete er også brukere jeg er uendelig glad er på FP, for de har vist seg å ha vett nok til å bidra til mye mer enn bare fjasing. Det er damer og menn med intelligens, gode meninger, flott evne til å diskutere uten å bli altfor usaklig og ikke minst humor. Det er langt fra alltid at jeg er enig med alle disse personene, men jeg vet at jeg får lov til å si min mening uten at de hogger hodet av meg, men i stedet går løs på argumentasjonen min. Jeg har flere ganger måtte revurdere mine egne meninger, fordi det har kommet motargumenter som faktisk har noe i seg. Andre ganger står jeg like steilt på hva jeg mener, uansett hva andre prøver å overbevise meg om.

Gammel 16-04-08, 11:04   #396
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Og selvsagt kan Amidriel bli med på lunsj neste torsdag, det skulle da bare mangle. Men jeg spanderer kun på aC, altså, det får være måte på hvor rik jeg skal late som jeg er.

Jeg er med! Betale selv skal jeg også!
Og den snurter'n var mest fordi aC hadde lagt planer uten å involvere meg.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 11:10   #397
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Mange av dem som oppfattes som fjasete

Det prates mye om mange av dem som fjaser mye her. Men hvordan vet dere at det er dem andre prater om?
Det kan jo godt hende at noen mener det er du og jeg som fjaser mest.
Altså det jeg vil fram til, ingen utenom Lisa og Esme som har kommet med nick. Og ærligtalt om noen mener at det er disse to(Esme og torsk) som fjaser mest har virkelig ikke vært lenge her på forumet.

Men tilbake til spørsmålet. Hvem er disse mange du sikter til?
Jeg tror ikke "vi" (de fleste av oss hvertfall) som har kommet med at det er mye fjas her på forumet tenkt på noen spesielle personer. Men tenkte på oss alle. Jeg ihvertfall tok meg selv inkludert i da jeg skrev at det er til tider mye fjasing her på forumet.

Gammel 16-04-08, 11:13   #398
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Det prates mye om mange av dem som fjaser mye her. Men hvordan vet dere at det er dem andre prater om?
Det kan jo godt hende at noen mener det er du og jeg som fjaser mest.
Altså det jeg vil fram til, ingen utenom Lisa og Esme som har kommet med nick. Og ærligtalt om noen mener at det er disse to(Esme og torsk) som fjaser mest har virkelig ikke vært lenge her på forumet.

Men tilbake til spørsmålet. Hvem er disse mange du sikter til?
Jeg tror ikke "vi" (de fleste av oss hvertfall) som har kommet med at det er mye fjas her på forumet tenkt på noen spesielle personer. Men tenkte på oss alle. Jeg ihvertfall tok meg selv inkludert i da jeg skrev at det er til tider mye fjasing her på forumet.

Jeg burde selvsagt sagt "mange av dem jeg oppfatter som fjasete", og vi-et om dette.

Og selvsagt tenkes det på spesielle personer, det var jo Lisa sin stempling av aC som den verste av fjaserene et stjerneeksempel på.

Gammel 16-04-08, 11:17   #399
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her var det så vanvittig mye nytt siden i går, så jeg må nesten bare begynne et sted, er for oppmerksomhetsskyld kommet til innlegg #280.

Zöe; det er ikke jeg som har blitt rundere i kantene, det er du og gjerne andre som har blitt mindre sutrete. Det, samt at det ikke er så gøy å slenge med kjeften her hele tiden, for da kommer bare Skilpadda og plukker fra innleggene mine fra hverandre og jeg blir svar skyldig. *peker til takhøyden, selvjustis, og at man KAN si det man vil, om man bare orker*

Angående eget underforum for fjasing; Vi HAR et skravleforum. Jeg begriper ikke hvorfor eget underforum for fjasing har blitt trukket frem flere ganger i denne tråden.

Gammel 16-04-08, 11:17   #400
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg synes også det er helt greit om folk sier i en tråd at man skal slutte å fjase, men jeg mener det fordrer at man har noe å komme med selv også altså. Jeg synes ikke at man kan klage over at tråden blir kjedelig om man selv ikke bidrar med at den skal være bra.

Jeg gjorde det og fikk beskjed om at jeg var kjedelig.
Greit nok det da, men syntes det er dumt om man er kjedelig som prøver diskutere det hovedinnlegger mente diskusjonen skulle handle om.

Er forøvrig for eget fjaseforum, eller bare prøve begrense det litt å tråder som har en mer alvorlig tone.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
fjasing, forum, informativt, klassiker, selvjustis, takhøyde

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:39.