Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Når skaffer man seg dørskilt?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-07, 18:57   #21
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når skaffer man seg dørskilt?

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

I en alder av 34 kjenner jeg meg litt ferdig med de evinnelige Dymo-tapene på utgangsdøren, og kunne faktisk tenke meg å kjøpe et dørskilt. :besteborgerlig:

Jeg har sett hos venner at dørskilt ikke lenger nødvendigvis må være i messing med masse snirklete border, men at man også får helt enkle dørskilt i børstet stål eller plexiglass. Visstnok bestilt på nettet, en del av dem i hvert fall, og ganske fine.

Men så lurer jeg: Når skaffer man seg egentlig dørskilt? Når man flytter sammen? Gifter seg? (Åpenbart ikke noen av disse i vårt tilfelle.) Når man får barn? (Men hva da når man får nummer to? Og nummer tre, osv... Jeg har vært borti attpåklatter som over et glass vin eller fem betror seg om hvor leit de syntes det var å aldri bli inkludert på familiens dørskilt.)

Vi venter vårt første barn til sommeren, og jeg kjenner at jeg allerede nå lengter litt etter et dørskilt med alle navnene på. Men vi håper jo at vi skal få et barn til med tiden, og hva da? Kaste og kjøpe nytt?

Jeg må le , jeg tenkte på nettopp det samme i går.

Jeg tror vi må få oss et sneisent et snart (plexi eller stål). Vi har et barn og jeg tror vi går for varianten:Mitt etternavn og hans etternavn
(Jeg heter fremdeles mitt som gift og lillemor heter begge så det blir jo nogenlunde rett). Og om vi får flere unger så gjør ikke det noe.

Noen som har en web-adresse til slike skilt?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 18:58   #22
Hempa
Aktiv

Hempa sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hempa er litt kul
Standard

Ja, her er altså messingskiltene jeg ikke vil ha:
http://www.kraftex.no/vis3.asp?id=1017

Og eksempel på troll- og dillskilt jeg heller ikke vil ha:
http://www.tusserogtroll.no/products/98957/

Ikke så glad i porselen, merker jeg:
http://www.bloksbergglass.no/spesialiteter/dorskilt.htm

Hempa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 19:00   #23
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Veronal: takk for super link!

Gammel 07-02-07, 19:11   #24
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hempa, her.

Ja, her er altså messingskiltene jeg ikke vil ha:
http://www.kraftex.no/vis3.asp?id=1017

Og eksempel på troll- og dillskilt jeg heller ikke vil ha:
http://www.tusserogtroll.no/products/98957/

Ikke så glad i porselen, merker jeg:
http://www.bloksbergglass.no/spesialiteter/dorskilt.htm

Er det her de kommer fra, alle skiltene som man finner på nær sagt alle dører, men aldri ser til salgs noe sted. Den dørhammeren med navn er jo en klassiker.

Takk for link, Veronal! Her føler jeg imidlertid at det begynner å bikke litt langt over i det (for) stilige og minimalistiske. :vanskelig:

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 19:17   #25
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Vi har et barn og jeg tror vi går for varianten:Mitt etternavn og hans etternavn
(Jeg heter fremdeles mitt som gift og lillemor heter begge så det blir jo nogenlunde rett). Og om vi får flere unger så gjør ikke det noe.

Dette er muligens en god løsning for oss også. Jeg har mine og mannen har sitt (tilsammen har vi tre, så det blir jo mer enn nok navn uansett), og barnet skal nok få en kombinasjon av to av dem.

Det betyr jo i så fall at jeg kan komme meg ut av Dymo-helvete og over til besteborgersiden på dørskiltfronten allerede nå.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 19:24   #26
Hønni

Hønni sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mackverk skal få lage vårt om vi noen gang får oss et.

Vi har nå en fantastisk tegning som S har laget som skilt.
Han tegnet seks hodefotinger, mamma, pappa, M, S og A og når vi spurte hvem den siste var fikk vi høre at det er bestefar, som er død.
Vi skrev navn under hver av figurene og rammet inn tegningen.

På ringeklokken står mitt og hans etternavn, og det heter jo barna og.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 19:26   #27
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har ikke dørskilt enda her..

Får se om ikke fetteren til mannen lager et til oss, men da blir det nok bare et med etternavnet vårt på.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 19:56   #28
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med noe slikt:

(Navnene var jo helt fantastiske )

Eller:

Personlig likte jeg denne, men den blir kanskje for minimalistisk:

Gammel 07-02-07, 20:13   #29
Hempa
Aktiv

Hempa sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hempa er litt kul
Standard

Det Hønsevikskiltet var av de bedre av de "uorginale" skiltene, i alle fall. :vurderer:

Jeg synes det er veldig flott med de plexiglass-skiltene, men de passer overhode ikke inn her, hverken til oss eller til huset.

Hempa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 20:28   #30
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har skilt fordi vi bor tett i tett med ca likedane hus - rett og slett fordi det skulle bli litt enklere for de stakkars gjestene våre...
Jeg gjorde det enkelt.
Tok en firkanta smørefjøl (kjøpt på clas ohlsson) - kjøpte sånn decoupagelakk, marimekkoservietter og spraylakk - la på serviettene med decoupagelakken (neida, det skrives nok ikke slik) - når lakken hadde tørket malte jeg på fornavnene våre og så lakka jeg hele skiten....

Iallefall one of a kind da...

Gammel 07-02-07, 20:31   #31
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Pelle Pettersen, 15x45 mm"

Gammel 07-02-07, 20:34   #32
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nå har vi vært gift i 10år, bodd her i snart 9, og har tre barn.....men ingen dørskilt.
Kanskje det er på tide...

Gammel 07-02-07, 21:10   #33
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Vi har skilt fordi vi bor tett i tett med ca likedane hus - rett og slett fordi det skulle bli litt enklere for de stakkars gjestene våre...
Jeg gjorde det enkelt.
Tok en firkanta smørefjøl (kjøpt på clas ohlsson) - kjøpte sånn decoupagelakk, marimekkoservietter og spraylakk - la på serviettene med decoupagelakken (neida, det skrives nok ikke slik) - når lakken hadde tørket malte jeg på fornavnene våre og så lakka jeg hele skiten....

Iallefall one of a kind da...

Så spennende!!! *nyskjerrig*

Gammel 07-02-07, 21:13   #34
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

http://www.engrave.dk/

Gammel 07-02-07, 21:15   #35
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

http://www.latorskilt.no/pages/produ.../Dorskilt.html

Gammel 07-02-07, 21:27   #36
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har etternav på ringeklokken atmed ytterdøren. Bor i enebolig og på en litt "ødeplass" så alle som skal til oss vet hvor vi bor og hvem vi er hehe

Gammel 07-02-07, 21:42   #37
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du lager et selv. Så lager du nytt etterhvert som du får unger.

Vårt dørskilt kostet meg en tjuekroning, ser ut som de kule i pleksiglass og stål man får kjøpt og jeg har laget det selv. Nesten. Kjøpte en ramme i pleksiglass på Ikea, med sånne "skruer" i børstet stål. Inni der ligger det et overhead-ark jeg tok på jobben. På det skrev jeg navnene våre med en litt stilig skrift i word og printet ut. Det er nøyaktig likt et jeg så i et interiørblad, bortsett fra at det kostet flesk og var laget av en kunstner.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 21:44   #38
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ligner veldig på det nederste til Adrienne.

Gammel 07-02-07, 21:50   #39
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Du lager et selv. Så lager du nytt etterhvert som du får unger.

Vårt dørskilt kostet meg en tjuekroning, ser ut som de kule i pleksiglass og stål man får kjøpt og jeg har laget det selv. Nesten. Kjøpte en ramme i pleksiglass på Ikea, med sånne "skruer" i børstet stål. Inni der ligger det et overhead-ark jeg tok på jobben. På det skrev jeg navnene våre med en litt stilig skrift i word og printet ut. Det er nøyaktig likt et jeg så i et interiørblad, bortsett fra at det kostet flesk og var laget av en kunstner.

SÅ GENIALT!!!!!!

Gammel 07-02-07, 21:54   #40
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

SÅ GENIALT!!!!!!

Ja, jeg vet det, og det er jo nesten helt likt de dyre fra Mackverk etc.

Vi har forøvrig bare fornavnene våre på døra, vi. Alle fire.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:21.