|
Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
Se resultatene: Hvor gammelt var ditt barn da det fikk mobiltelefon? | |||
Under skolealder |
![]() ![]() ![]() ![]() |
2 | 1,54% |
6 år |
8 | 6,15% |
7 år |
17 | 13,08% |
8 år |
28 | 21,54% |
9 år |
20 | 15,38% |
10 år eller eldre |
28 | 21,54% |
Har ikke fått, spesifiser grunn i tråden |
31 | 23,85% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Evig optimist
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Når får barna mobiltelefon?Min gutt fikk mobil til jul, da var han 8 år.Da hadde flertallet av klassekameratene fått mobil.
![]() |
#2 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Når får barna mobiltelefon?snuppa har en mobiltelefon men hun bruker den ikke. det er mest hvis jeg skal ned på butikken og hun er syk eller noe. da skrur vi den på og hun har den ved seg.
![]() |
#3 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når får barna mobiltelefon?Eldste her er 7,5 år. Hun har en mobiltelefon som hun har med seg de dagene hun skal gå alene hjem fra skolen. Ellers ikke. Vi har ikke noe fokus på at det er HENNES telefon, og hun har ikke fått den som gave eller med fokus på at "nå får du mobil". Det er bare en gammel en, som vi har tatt i bruk til dette formålet.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Når får barna mobiltelefon?Eldste fikk mobil når hun ble 10 år.
![]() |
#5 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Når får barna mobiltelefon?LilleVenn går i første klasse og har ikke mobil. Såvidt jeg vet er det ikke mange i klassen som har det heller. Hun nevner innimellom at hun har lyst på, men det store maset har ikke startet enda. Veldig mange av andreklassingene har mobil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Når får barna mobiltelefon?Vi har ikke hjemmetelefon, så Poden får mobil til niårsdagen. Han skal slutte på SFO, og da kommer han til å være alene hjemme litt. Da trenger han tilgang til telefon, syns jeg.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Når får barna mobiltelefon?
Jeg er nok en av dem som ikke forstår hvorfor barn trenger mobiltelefon. Med unntak av i tilfeller som Dragen nevner, når man ikke har hustelefon.
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Færre og færre har hustelefon i dag, virker det som. Vi har ikke, og jeg tror de fleste av vennene mine også er uten, jeg kommer ikke på noen som har det.
![]() |
#10 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når får barna mobiltelefon?Jeg har en skolestarter til høsten, da er hun riktignok ikke mer enn fem år, men jeg tenker at mobilen ike ligger langt unna da. Kanskje hun får til seksårs dagen. Dette er fordi hun etterhvert får gå mer ute alene og vi bor slik til at det er veldig mange barn i nærheten som hun kan gå inn til etc. Derfor synes jeg det er betryggende at hun har mobilen med seg når hun er ute og farter.
![]() |
#11 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Når får barna mobiltelefon?Frøkna vår på snart 8 er ofte ute på egenhånd nå, går alene hjem fra skolen og til og fra venninner. Det hadde unektelig vært praktisk om hun hadde mobil, og det er ikke umulig at dette blir bursdagsgaven i år. For meg har det ikke så mye med alder å gjøre, men at det er et reelt behov. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
tankefull
|
![]() Sv: Når får barna mobiltelefon?Eldste fikk mobiltelefon da han var 6 år. Dette var rett og slett for å kunne ringe han når han forsvant for meg på kjøpesenter o.l. Han er veldig distre og veldig hyper, derfor gjorde vi det sånn, for å slippe å bruke så mye energi på å kjefte og mase på han. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Når får barna mobiltelefon?Vi tenkte på dette da storesøster begynte å gå hjem fra SFO alene, i 2. klasse, men bestemte oss for å innstallere fasttelefon i stedet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Fabelaktig
|
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Når får barna mobiltelefon?Snart 9-åringen har fått ta over mannen sin gamle telefon. Den bruker han om han er hjemme alene og når han er ute noe annet sted enn rett utenfor, sånn at jeg kan få tak i han eller han kan ringe om det oppstår noe spesielt. Han synes ikke det er spesielt stas med mobil (kanskje fordi den er så lite fancy), så han bruker den aldri ellers.
![]() |
#17 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Når får barna mobiltelefon?Ingen av mine har, men så er eldste bare 4 år.men jeg gir de neppe telefon før de blir en 8-9 år, i allefall ikke før skolealder.
![]() |
#19 |
heimføing
|
![]() Sv: Når får barna mobiltelefon?PIp har nettopp fått mobil, hun går i slutten av andre klasse. Jeg er ikke helt sikker på om hun hadde trengt det, og jeg tror ikke hun hadde så stort behov selv heller, men pappa'n har nå kjøpt en billigtelefon med kontantkort til henne. Når hun er hos faren, kan det hende at hun er litt alene hjemme, og der drar hun ut og leker på egen hånd - ingen av delene skjer når hun er hos meg. Så jo... det var vel greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Javel
|
![]() Sv: Når får barna mobiltelefon?Her fikk eldste da hun var 10år, og det har vi sagt til nestemann at han også må være. Hun var vel nesten den siste i klassen som fikk, men jeg så ikke noe stort behov for at hun skulle ha telefon tidligere. Og telefonen var kjempepopulær et par måneder, men nå ligger den stort sett hjemme..hun bare glemmer den. Og hun har vel brukt ca 100,- på det året, så den er lite i bruk.
![]() |
|
|