Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Når får barna mobiltelefon?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Se resultatene: Hvor gammelt var ditt barn da det fikk mobiltelefon?
Under skolealder 2 1,54%
6 år 8 6,15%
7 år 17 13,08%
8 år 28 21,54%
9 år 20 15,38%
10 år eller eldre 28 21,54%
Har ikke fått, spesifiser grunn i tråden 31 23,85%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-10, 10:17   #101
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.963
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er jo ingen som tvinger deg til å kjøpe en mobil til barn som verken trenger det eller ytrer ønske om det?

Slik jeg ser det, så får barna mobil i de tilfellene foreldrene mener det er hensiktsmessig, ikke som en leke.

Ja, og det kan jeg godt forstå.

Jeg kan bare ikke skjønne at det virkelig kan være nødvendig å eie en mobil i så ung alder. For enkelte, ja, men mange sier at "hun var den siste i klassen som fikk" osv. Jeg tolker det dithen at svært mange barn, kanskje de fleste(?) skolebarn har mobil. Jeg tror dessuten mange har den som leketøy. Men jeg vet for lite om det, så dette blir bare antakelser.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 10:22   #102
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.496
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

Jeg syns det virker som det er vanlig at barna får mobiltelefon når de begynner å bevege seg mye alene, og da ka jeg jo godt forstå det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 10:43   #103
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.329
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

Eldste fikk i fjor sommer, pappaens gamle. Da var hun 10 år.
Bruker den veldig lite.

Mellomste kommer til å få i sommer. Hun blir 10 i høst, men begynner i 5. og dermed ferdig på sfo. Nå håper jeg at jeg finner en "gammel" mobil til henne og. For hun er en rotekopp. Jeg nekter å bruke mye (noe...) penger på mobil til henne.

Faren har ikke fasttelefon, så det er greit å få tak i de når de er der. (hvis de bare husker laderen da...)

Yngste er 6 år, har aldri mast, og har nesten telefonskrekk, så jeg tenker hun også kan vente til hun er 10/skal begynne i 5. klasse...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 14:40   #104
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.219
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg tolker det dithen at svært mange barn, kanskje de fleste(?) skolebarn har mobil. Jeg tror dessuten mange har den som leketøy.

Og hvorfor ikke? Jeg bruker i grunnen min egen mobiltelefon primært som leketøy. På samme måte som kameraet mitt er et leketøy, PC-en min er det (joda, jeg jobber på den også, men om jeg hadde hatt en jobb med PC, så ville jeg fremdeles hatt en egen til å "leke" på), Kindlen min kan godt karakteriseres som leketøy. (For ikke å snakke om de mer åpenbare tingene, som spillkonsollene våre og Rock Band-gitarene. ) Jeg ser ikke noe galt i å ha ting som leketøy.

Altså, som Glitter sier - det er klart man ikke trenger å kjøpe noe til barna sine som hverken barna eller en selv synes de har behov for eller lyst på. Det skulle da være ganske opplagt? Jeg synes på ingen måte det er noe dumt eller dårlig i å velge å ikke kjøpe mobiltelefon til barna sine. Eller fotoapparat, PC eller spillkonsoller, for den del. Jeg skjønner bare ikke helt den indignasjonen som så ofte slår ut når det er snakk om å kjøpe ting til barn som tidligere kanskje var forbeholdt voksne, seriøse anvendelser. En mobiltelefon koster ikke mer enn et par hundre kroner - mindre enn ganske mange jakker eller joggesko, for eksempel. Det er ikke (nødvendigvis) snakk om en luksusgjenstand lenger.

Og når det gjelder det Maryan sier, så er jeg enig i prinsippet om at man godt kan holde litt igjen på kjøpepresset når det gjelder dyre og unødvendige ting "alle" vil ha. Men, igjen - mobiltelefoner er hverken det dyreste eller mest unødvendige man kan bruke litt penger på. Klart ungene kan klare seg fint uten, det skulle jo bare mangle, men hvis de primært synes det er morsomt og man i tillegg kan ha litt sekundærnytte av det, så ser jeg ikke hva de voldsomme motforestillingene egentlig bunner i.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 14:45   #105
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.219
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

Det siste innlegget mitt var forresten ikke primært myntet på deg, Hyacinth - bare det første avsnittet. Resten var videre refleksjoner.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 14:53   #106
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.289
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

Den koster i grunnen ikke mer enn en Bakugan-kule.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 15:02   #107
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.963
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

Skilpadda: Jo, for all del. Jeg synes kanskje selv det er litt unødvendig som leketøy for barn, men det er jo min mening. For min egen del kan jeg nevne at faktorer som trekker ned er strålingsfare, pengebruk, passitivitet, samt at jeg tror det kan gi litt stressede barn (og voksne) at de hele tiden er nær en telefon. Jeg ser jo at mange voksne bruker den til enhver tid og at det ofte går ut over andre relasjoner. Før klemmet man hverandre klokka tolv på nyttårsaften, nå sitter alle og taster, for å sette det litt på spissen. Det ringes og tastes og surfes overalt. Jeg er litt skremt over den tilgjengeligheten og jeg frykter at det gir et større stressnivå i samfunnet. Jeg er også redd barna mine skal glemme å leke hvis de har en telefon med seg til enhver tid.

Men selvsagt kan jeg se at det noen ganger kan være behov for den, for all del.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 15:06   #108
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.219
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

@Hyacinth: Javisst, jeg ser absolutt poenget med å begrense bruken av telefon. På samme måte som vi begrenser bruk av ulike [andre] typer dataspill.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 15:11   #109
mammamia
Superaktiv
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 474
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

Vår eldste fikk da hun var 10 år. Nå venter mellombror på 10 årsdagen slik at han også skal få telefon. Begge har vært de siste i sin klasse til å få, men ikke noe mas av den grunn. De skjønner vel at det ikke nytter J

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 20:12   #110
Maryan
Aktiv
 
Maryan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 245
Maryan er litt kul
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg føler at dette er en litt konstruert snillisme-grunn som man egentlig kan sette på et hvert innkjøpsvalg familier gjør. Leker vil kunne føles slik, visse klær vil kunne føles slik, hvordan man bor vil kunne føles slik. Mobiltelefoner trenger ikke være spesielt dyrt, og det er mer og mer vanlig å ikke ha fastelefon. Det er slik verden er i dag, rett og slett.

Jeg syns ikke jeg har rett til å kritisere andre familiers valg på om de har behov for en mobil til barnet sitt, selv om jeg på samme alder ikke hadde det. Det blir så dumt å sammenlikne slik, siden det ikke var et valg. Teknologi er ikke nødvendigvis et onde, selv om man greide seg uten før.

Nei, ingen gir oss vel rett til å kritisere andres valg av den grunn. Og det har vi da vel heller ikke gjort?
Føler kanskje du er veldig hårsår i denne debatten.

Maryan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 20:40   #111
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, enig med deg, jeg mente helt sånn generelt. Jeg har lest noen tråder som denne og det virker som om mange mener mobiltelefoner til barn er djevelens verk omtrent.

Jeg mener at det er skummelt å la barn bruke mobil på grunn av strålingsfaren. En barnehjerne er under utvikling, og ingen vet helt sikkert hva slags effekt slik stråling har på barns hjerne.

Det handler om å være føre var i forhold til at vi faktisk ikke enda vet noe om langtidseffekten av stråling grunnet mobilbruk (og trådløst nettverk) kan ha på barn.

Føre-var-prinsippet(http://www.biotekforum.no/article.ph...categoryID=111) skal brukes der vitenskapelig evidens er utilstrekkelig eller usikker, og om det samtidig finnes foreløpige vitenskapelige vurderinger som kan gi grunn til bekymring.

Forskning har funnet skadelige virkninger av elektromagnetiske felt selv på veldig lave eksponeringsnivåer som ligger langt under dagens eksponeringsgrenser.

Så her i gården håper vi å få utsatt mobil til minsten i det aller lengste, men jeg forstår jo at vi til syvende og sist må la han få mobiltelefon, men jeg håper det blir noen år til enda.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 20:54   #112
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

10 år er regelen her hos oss. Det er også en gørrkjedelig, enkel nokia uten farger, kamera, spill ect. Den er veldig lite spennende og blir dermed kun brukt til å få tak i oss/ vi får tak i han f.eks på stevner og i helgene.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 13:55   #113
Jeanett
5barns mamma
 
Jeanett sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.034
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

Snuppa vil veldig gjerne ha en mobil nå, hun begynner på skolen til høsten.
Vi har sagt at det er helt uaktuelt enda ( vi bor 150m fra skolen ) Hun må vente noen år til.

Hun syns nok vi er fryktelig urettferdige..

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 14:21   #114
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

For oss har ikke dette så mye med alder å gjøre, mer med når vi synes det begynner å bli greit å få tak i henne når hun farter rundt på egenhånd. I det siste ser vi at hun oftere og oftere låner venninners mobil for å spørre om hun kan dra hit og dit, eller være med noen hjem. Hun er 8 år og nå synes vi det kunne vært greit om hun hadde mobil.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 14:21   #115
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

Min eldste datter fikk sin første da hun fylte 10 år. Nr. 2 fikk da hun var 9 år.

Hun som blir 6 i august har mast en del på mobil, men ikke fått enda.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 08:04   #116
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

Våre får mobil når de er 10 år. Før den tid må de ha lært seg den gode gammeldagse å gjøre avtaler uten telefon. Egentlig har de ikke behov for telefon når de er 10 år heller, men vi jenket oss med eldste siden vårt utgangspunkt var 12 år. Åtteåringen har ikke spurt etter mobil. Hun vet at om halvannet år er det hennes tur.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 08:44   #117
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

snuppa har en mobiltelefon men hun bruker den ikke. det er mest hvis jeg skal ned på butikken og hun er syk eller noe. da skrur vi den på og hun har den ved seg.
Hun har absolutt ikke noe utbytte av mobilen nå. hun glemmer at hun har den, hadde mistet den hvis hun var ute med den, hun hører/reagerer ikke når den ringer og har jo ikke akkurat noen å ringe/sende melding til.. hehe.. så det blir nok endel år til hun får ha en fast.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 09:03   #118
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

Snuppa fikk rett før hun fylte syv. Så vi skulle kunne få tak i henne når hun fyker rundt sammen med venninner. Hun er veldig dårlig til å passe tida, nemlig.
Hun bruker den nesten ikke, bortsett fra til å ringe meg eller Mannen eller for å sjekke om venninnene er hjemme.

  Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 09:09   #119
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.496
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

Opprinnelig lagt inn av Maryan, her.

Føler kanskje du er veldig hårsår i denne debatten.

Haha, jeg finnes ikke hårsår i dette spørsmålet. Jeg har et barn på fem som ikke har mobil, og sikkert ikke kommer til å få det på en del år ennå.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 09:15   #120
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

Jeg er heller ikke særlige anti-teknologisk (surprise!) og kommer til å gi Sneipen en mobil når det er hensiktsmessig. Vi har vel en 4-5 liggende her.

Vi har ikke fastelefon, og for min egen del tror jeg at det kan være bra for sjelefreden å få tak i ham om noen år.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no