|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?Her skal 17. mai feires 12. mai i barnehagen, og jeg syns det er helt greit. De har hatt masse fokus på 17.mai de siste ukene, og hadde blitt leit om de ikke kunne feiret litt sammen.
|
|
|
#22 |
|
flisespikker
|
Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?Det blir da litt som å ha juletrefest med nisse før (eller etter) jul, synes jeg. Jeg synes det er helt OK at barnehagene tar tak i de høytidsdagene som er, gjør et lite prosjekt ut av dem og markerer dem. Min erfaring er at de gjør det ganske smått og forsiktig, med flagg og synging og et lite tog - hvis det er voldsomme greier, blir det vel litt, tja, voldsomt. Men prinsippet synes jeg er greit.
|
|
|
#23 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?
jupp, masse læring i det
|
|
|
#24 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?I barnehagen til ungene mine har de 17. maifering i morgen. I barnehagen som jeg jobber i, i samme bydel, har vi bestemt oss for å kutte 17. maifeiring i år, siden vi har stengt på fredag og det da blir så lenge før 17. mai å ha feiringen. Jeg skjønner at det kan være stas for ungene å ha en liten markering, hvor de får pølser og is - hvor ofte er det de får det? Samtidig er jeg litt enig i at det blir lenge før selve 17. mai.
|
|
|
#25 |
|
Superbasinella
|
Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?I dag hadde ungene maifest i barnehagen. De gikk i tog, hadde med flagg, spiste is og lekte "17.maileker". På 17.mai går vi i tog under fanen til barnehagen. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?Jeg syns det er bare koselig jeg. I vår barnehage feirer de fredag 14mai, de har korps, og går rundt omkring i området her, pluss at de går på gamlehjemmet å synger å spiller for de. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?Jeg kan ikke skjönne at det skal vaere noe galt i at de smaa laerer om norske tradisjoner/feirer höytiger og gaar i tog etc. paa en dag för selve dagen. Det er da vel bare göy? |
|
|
|
|
|
#28 |
|
By the Sea
|
Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?Hvorfor skulle det være tullete?
|
|
|
#29 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?Bare gøy, synes jeg. Men så er jeg jo skikkelig barnslig med tanke på festdager og sånt, kan aldri få for mye.
|
|
|
#30 |
|
bits and pieces
|
Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?Hmm, her er alt på 17.mai. Er eget barnehagetog og tilstelning i barnehagen etter skoletoget.
|
|
|
|
#31 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?I Mini sin barnehage skal de feire i morra. De skal pynte seg, gå i tog, få pølser, besøke brannstasjonen osv-osv. Jeg synes det er koselig. Vi kommer ikke til å gå i toget på 17. mai, så da er det jo greit at hun får litt slikt via barnehagen. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?Jeg husker fra yngre korpsdager at vi fikk fri fra skolen en dag eller flere før 17. mai for å spille i toget for barnehagen. Her vi bor nå så går barna i 17.mai-toget med egen fane. Jeg foretrekker definitivt det siste.
|
|
|
#33 |
|
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?Hmm, så rart - jeg fikk høre i dag at de ikke skulle gå i tog i år. Rart om deres bhg skal og ikke vår, Sjugger.
|
|
|
#34 |
|
Shake it out!
|
Sv: Hva mener du om "17-mai feiring" flere dager før dagen?
Det kommer nok an på hvor i utlandet man bor, vil jeg tippe. Her ligger sjømannskirken, som arrangerer 17. mai, nesten en times kjøretur vekke. Og når ungene slutter skolen klokken 16, så blir det kanskje ikke så mye til feiring om man skal få dem hjem, kle dem om, kjøre av gårde og rekke hjem igjen i rimelig tid for sengen (17. mai er oftest kjekkest for de minste).
|
|
|
#35 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?Her øver de til 17.mai både i barnehagen og på skolen.
|
|
|
#36 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?Jeg synes det bare er kjempekoselig og det tror jeg barna gjør også. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
can-jur
|
Sv: Hva mener du om "17-mai feiring" flere dager før dagen?
|
|
|
|
#38 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?
Signerer denne jeg! |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Shake it out!
|
Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?Trykkleif, Floksa, trykkleif. 17. på mandag, derfor feirer vi det den 16. som er søndag.
|
|
|
#40 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?Vi har markert 17.mai med lunsj på mandag(i går). Spekemat, rømme, potetsalat og eggerøre. Bløtkake med jordbær til dessert.
|
![]() |
|
|