|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nettverden kontra den virkelige verden (VL VS RL)Jeg er meg selv. Jeg outer ikke så veldig mye detaljer om mitt liv, men nok til at jeg kan kjennes igjen.
![]() |
![]() |
#22 |
Ad astra
|
![]() Sv: Nettverden kontra den virkelige verden (VL VS RL)Jeg er meg - tror ikke jeg fremstår som svært annerledes i RL enn i VL. Jo, forresten, i RL snakker jeg fort, tenker høyt og jobber meg gjerne gjennom en argumentasjonsrekke verbalt til andre før jeg ender på en konklusjon...Her gjør jeg ikke det, det hadde tatt for lang tid.
![]() |
#23 |
can-jur
|
![]() Sv: Nettverden kontra den virkelige verden (VL VS RL)Hang på mirc for ca 300 år siden og da snakket jeg jo med folk jeg kjente fra før.
![]() |
![]() |
#24 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Nettverden kontra den virkelige verden (VL VS RL)
Jeg opplever forskjellige nettforum som nettopp det; forskjellige. Grunnlaget mitt for å delta er forskjellig, det også. I tillegg til å være et nokså lite synlig medlem her, er jeg medlem på et par hobbyforumer og ett annet skravleforum. Nå for tiden er jeg på de forumene jeg er på fordi jeg setter pris på tonen og seriøsiteten, og for å finne svar på ting jeg lurer på og lese andres erfaringer. Tidligere har jeg vært på et forum utelukkende for den sosiale biten.
I like big books and I cannot lie. Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11 Sist redigert av Luftslottet : 05-05-10 kl 16:30. Årsak: to sider av samme sak, ja? |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Hehe samme her. Jeg har jo sagt hvor jeg jobber
![]() |
#26 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Nettverden kontra den virkelige verden (VL VS RL)Jeg er meg selv på nett, jeg dikter ikke opp historier og jeg tror ikke at jeg har for vante å smøre tjukt på når jeg forteller ting heller. Men jeg synes jo det er mye lettere å si ting på nett vs RL. Ikke slemme og ufine ting, selv om det også forekommer, men ting generelt. Jeg kan nemlig være veldig klønete når jeg skal si noe viktig, bruke masse ord jeg strengt tatt ikke behøver, glemme nødvendige og snuble litt i egen tunge. Så jeg virrer litt privat, (også på nett), men her drar jeg hovedsaklig nytte av å være flinkere skriftlig. Jeg kan tenke gjennom det jeg skal si, i stedet for å bare buse ut med lite gjennomtenkte ting, noe jeg kan finne på å gjøre IRL. Visstnok. Så selv om jeg er litt konfliktsky sånn privat, liker jeg å få leve ut en mer konfronterende siden av meg på nett. For jeg har mye på hjertet, og en del ting trenger jeg å si. Jeg er ganske direkte privat også, men på et diskusjonsforum finner jeg oftere grunnene for å si noe kontra å holde kjeft, mens privat er det litt vise versa. Jeg diskuterer sjelden IRL, så jeg trer jo på en måte inn i en annen rolle på FP.
![]() |
#27 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Nettverden kontra den virkelige verden (VL VS RL)Hvordan opplever du ulike nettfora?
![]() |
#28 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Nettverden kontra den virkelige verden (VL VS RL)Det er klart at nettet har en stor fordel fremfor RL: Man kan gå inn og føye til og/eller endre ting underveis. For de av oss som er tildels veldig etterpåklok, eller bare litt treig, så er jo det ganske nyttig.
![]() |
#29 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Skremmern sa temmelig nøyaktig det jeg ville skrevet.
![]() |
![]() |
#30 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Nettverden kontra den virkelige verden (VL VS RL)Så godt å se at det er flere som har "problemer" med være veldig anonym..
![]() |
#31 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Nettverden kontra den virkelige verden (VL VS RL)Jeg er like reservert VL som i RL, og like glad i en god latter. Jeg forteller veldig lite personlig på nettet, og er veldig forsiktig med hvem jeg deler det med i RL også. Hvis noe er annerledes mellom RL og VL, så må det snarere være at jeg underdriver i VL enn overdriver. Veldig lite trollete av meg, med andre ord.
![]() |
#32 |
Passiv
|
![]() Sv: Nettverden kontra den virkelige verden (VL VS RL)Jeg er ikke særlig anonym på nett, og deler derfor ikke allverdens, bortsett fra i enkelte lukkede blogger. Jeg er bare her, spiller på facebook og har også litt kontakt med barselgruppa fra TurboTrollet, men i et eget lukket forum. |
![]() |
![]() |
#33 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Nettverden kontra den virkelige verden (VL VS RL)Det er vel ganske få som vil si at jeg er HEELT forskjellig på nett enn i virkeligheten. Men jeg kan faktisk si at jeg har brukt nett til å prøve ut nye sider av meg selv.
![]() |
#34 |
Jeg bor i en stubbe!
|
![]() Sv: Nettverden kontra den virkelige verden (VL VS RL)Mitt ”virkelige liv” er ikke så stort. Som sosial hemmet og antenneløs så har jeg ikke så veldig mange nær meg. Jeg er langt mindre meg selv i ”virkeligheten” enn det jeg er på nett, fordi jeg blir så voldsomt nervøs ansikt til ansikt. Det er mye lettere å være meg selv på nett. Hvis jeg vet at jeg er trygg, for å si det slik, så slipper jeg taket mye lettere.
![]() |
#35 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Nettverden kontra den virkelige verden (VL VS RL)Hvordan opplever du ulike nettfora?
![]() |
![]() |
#36 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Nettverden kontra den virkelige verden (VL VS RL)Jeg er på tre fora nå. Her, litt på NM og så er jeg på et som jeg selv driver. Jeg er meg selv alle steder. Noe annet er helt utenkelig, og jeg ville neppe klart å gjennomføre det å være noen jeg ikke er.
![]() |
#37 |
Audacious
|
![]() Sv: Nettverden kontra den virkelige verden (VL VS RL)Jeg er meg selv på fora, men det har mye å gjøre med at jeg tidlig traff nettbekjentskaper IRL. Her inne har jeg ganske mange bekjente jeg treffer med ujevne mellomrom IRL, jeg har et par nettvenner som har blitt nære IRL-venner, og jeg har nære IRL-venner jeg har lokket inn på FP. Det gjør det veldig vanskelig å ikke være meg selv. Jeg er litt mindre taletrengt på nett enn i virkeligheten, men ettersom det er så mange flere muligheter til å mistolkes på nettfora så er nok det like greit.
2001&2005 Sist redigert av Acsa : 06-05-10 kl 10:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Nettverden kontra den virkelige verden (VL VS RL)Jeg er meg, men på et vis mer ærlig på nett enn irl. Ikke at jeg skriver noe jeg ikke kunne sagt til folk jeg kjenner, men at jeg skriver ting jeg ikke faktisk sier til folk jeg kjenner. Fordi det er litt delvis anonymt, selv om jeg ikke er så anonym, de som kjenner meg kan finne meg. Men enkelte ting er det lettere å skrive om på forum, sånn som babyprøving og ufrivillig barnløshet. Andre ting holder jeg borte fra nett, av hensyn til privatlivet, for meg, min sønn, min mann, andre. Jeg skriver ikke dritt om naboene, kanskje er de her? Jeg skriver ikke noe jeg ikke kan stå for, men det er ikke alt jeg nødvendigvis har lyst å snakke om i familieselskap.
Hey, jeg var faktsik op på #norge på ef-net i sin tid... det føles som et helt liv siden...
![]() |
#39 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg skjønner hvorfor Skilpadda alltid oppfører seg så diplomatisk og skikkelig her inne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Nettverden kontra den virkelige verden (VL VS RL)Hm. Jeg vet ikke helt om irl-meg og FP-meg gir like signaler, det må nesten andre vurdere. Jeg kan te meg ganske forskjellig IRL ut i fra setting. I noen sammenhenger sier jeg ingenting og er en grå mus i en krok, andre ganger kan jeg være utadvendt og blomstre litt. Sånn etter at jeg har blitt mer forumvant så tror jeg at jeg framstår som mer firkantet og bitchy på nett enn det jeg framstår IRL. Mye av det kan nok komme av at jeg tar ut kozemozesidene mine i lukkede fora og blogger.
![]() |
|
|