|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnet liker ikke maten jeg lager. Hjelp!
Min gutt liker bare fire av tingene på lista di, Mim, men han elsker (og virkelig elsker) sushi.
|
|
|
#22 |
|
guru advisor
|
Om du ikke har en matglad sønn så har du iallefall en veldig bra mann!
Hvitløk og parmesan i kjøttkakene? Jeg tror du er sprø! Slik risiko tar vi ikke for å få i storebror mat. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnet liker ikke maten jeg lager. Hjelp!I mine ører høres det ut som han opponerer mot deg ved å protestere mot maten din. Hvis du vil sjekke det ut kan du lage mat og fremstille det som om det er mannen din som har laget den. Da finner du ut om det er maten din ungen din ikke liker.
|
|
|
|
#24 |
|
Epikur
|
Sv: Barnet liker ikke maten jeg lager. Hjelp!Sushi er veldig rent og mildt i smaken.
|
|
|
#25 |
|
Glamorøs
|
|
|
|
#26 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Barnet liker ikke maten jeg lager. Hjelp!Gulrøtter i pannekakerøre? Masse grønnsaker i spaghettisaus? Sånt hadde ungene mine sendt rett i retur altså. Urter er fy. Salt er ok. Pepper må være finmalt... Listen er lang.
|
|
|
|
#28 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
|
|
|
#29 |
|
I mål
|
Sv: Barnet liker ikke maten jeg lager. Hjelp!Jeg tror også jeg ville prøvd meg på litt "renere" smaker en periode. Det er jo ikke helt uvanlig at unger ikke liker sånne "blandinger". S spiser egentlig det meste, men han liker ikke ting som er "lurt" sammen. Spaghettisaus kan vi bare glemme, samme om det er grønnsaker eller ikke i den. Gulrøtter i pannekakerøre hadde aldri i livet fungert. Det han liker aller best, er tradisjonell mat - type laks - ris - brokkoli; kjøttkaker (av ikke altfor kreativ type), poteter, blomkål, saus. Ting hvor ikke alt er mikset sammen. Jeg tror ikke det er uvanlig at en pastasaus med masse grønnsaker og løk avvises. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
godt brukt
|
Sv: Barnet liker ikke maten jeg lager. Hjelp!VI hadde det slik en periode. Jeg holdt på å klikke. Til slutt så sa jeg at det var greit at hun ikke likte noe og ikke spiste, men at vi må ha noen avtaler rundt dette: |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Nettopp derfor liker jeg ikke sushi. Jeg liker all mat, tror jeg, bortsett fra sushi. Det er kjedelig og smaker ingenting. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Trøtt
|
Sv: Barnet liker ikke maten jeg lager. Hjelp!Men han spiste jo godt av mine grove vafler?!
|
|
|
#33 |
|
Smugleser
|
|
|
|
#34 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnet liker ikke maten jeg lager. Hjelp!Han vil nok spise din voksne mat en dag, han trenger nok bare litt tid på å venne seg til det. Min eldste sønn spiser absoulutt alt utenom ananas. Yngstemann på nesten 14 får angstanfall av grønnsaker som er kokt. Spise det grønne der... Den mellomste på snart atten spiser slett ikke alt, men har kommet seg betraktelig. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
villende
|
Sv: Barnet liker ikke maten jeg lager. Hjelp!Du lager nydelig mat, bare så det er sagt. Men den er nok muligens litt voksen i smaken for guttungen, ja. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Eller si det de lærte i barnehagen vår: Det er ikke min favoritt. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Ta vare på Gildeemballasjen. Legg maten din i den, og la ham 'hjelpe' deg å lage mat.
|
|
|
#38 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Barnet liker ikke maten jeg lager. Hjelp!Og jeg har et annet bankers triks: Når vi har små middagsgjester lager jeg ofte noe enkel mat (ferdige kjøttboller eller whatever) og serverer med Knorr Fløtesaus. Jadda jadda, ferdigprodukt og alt det der, men ungene liker den sausen så utrolig godt! (Jeg kan utmerket godt lage fløtesaus fra scratch også, bare så det er sagt, men den liker ikke ungene så godt.) OBS - det MÅ være Knorr. Toro sin liker de IKKE.
|
|
|
|
#39 |
|
En Som Trener
|
Sv: Barnet liker ikke maten jeg lager. Hjelp!Jeg vil heller ikke ha gulrøtter i pannekakene mine eller hvitløk i kjøttkaker.
|
|
|
#40 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Barnet liker ikke maten jeg lager. Hjelp!For å være helt ærlig tror jeg ikke at jeg hadde likt kjøttkakene dine eller pannekakene jeg heller. |
|
|
|
![]() |
|
|