|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dyreeiere og "kosedyr"Jeg syns faktisk det er et stort problem med katter i tettbygde strøk. Vi har allergikere i huset, og jeg syns IKKE det er morsomt når jeg oppdager en katt i stua vår, fordi vi har vært så dumme å lufte i 5 minutter. Eller at de ligger i utemøbelene våre, slik at det er fullt med allergener der. Mellomste jenta vår reagerer asmatisk på allergener fra katt, ikke festlig kan jeg love dere.
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dyreeiere og "kosedyr"Jeg synes det er et paradoks hva som godtas for katter i forhold til hunder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Dyreeiere og "kosedyr"Forskjellen går vel på det at alle hunder kan være farlige. I teorien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ræv med ører
![]() Sv: Dyreeiere og "kosedyr"Hunder og katter har så forskjellig atferd at det ikke går an å sammenligne det overhodet. Slipper du hunden fri så ville den ikke ruslet rundt og gjort det samme som en katt gjør når den slippes ut, så jeg skjønner ikke helt at det er et spørsmål du stiller deg.
![]() |
#26 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Dyreeiere og "kosedyr"h
Hva er farlig? At de kan bite? Når en sier de er potensielt farlige må de vel være istand til å volde vesentlig skade? Jeg vil tro de færreste små hunder kan gjøre det. Nå er det jo uansett en fare for stivkrampe, men det er det vel fra alle dyr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ræv med ører
Jeg nekter å tro at det var vanlig å åpne døren og slippe ut bikkja og la den gå ute alene halve dagen for 25-30 år siden. Det må i så fall ha vært på gård e.l. Jeg har aldri hørt om dette før.
![]() |
#28 |
Pauset
Det var ganske så vanlig å slippe ut hunden der jeg bodde. Vi gjorde det selv også. Båndtvang for hund var ganske omstridt når det ble innført. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ræv med ører
Og der er forskjellen. Og de fleste ville vel ikke gjort det med en hund som de visste ville vandret rundt i hele byen heller. Stort sett var det vel snakk om hunder som holdt seg mer eller mindre på eiendommen og (som du skriver) ble tatt inn igjen hvis de ble til sjenanse for andre på ulike måter. Vi slapp vår hund ut uten bånd i hagen vår også, men når vi var hjemme, og når vi var nærmest 100% sikre på at han holder seg utenfor døra, uansett hva som skjer. Det går jo ikke med en katt.
![]() |
#31 |
ræv med ører
![]() Sv: Dyreeiere og "kosedyr"
Jøss, hvor ofte skjer det at katter angriper tilfeldig forbipasserende?
![]() |
#32 |
Ser lyst på livet
|
Du kan ikke si at det er uvanlig at katter hveser og flekker tenner? Eller er det bare kattene her som gjør det? Eller kanskje det bare er problem med de kattene som ikke er kastrert/fått p-piller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Pauset
![]() Sv: Dyreeiere og "kosedyr"Vel, jeg husker historien om når hunden vår kom hjem med en spekeskinke.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ræv med ører
Nei, at de hveser er slett ikke uvanlig. Men steget derfra til at de går til angrep er enormt stor. I hvert fall så lenge de ikke er hjemme hos seg selv, der kan det nok forekomme. Men stort sett gjør de ikke mer enn det når man ikke går inn for å nærme seg dem. Noe man ikke nødvendigvis kan si om hunder. Oftest hveser de og stikker av, eller gjemmer seg under biler o.l. Hvis man derimot oppsøker dem kan de selvsagt både bite og klore, men det sier seg egentlig selv.
![]() |
#36 |
ræv med ører
Og her er vi helt enige.
![]() |
#37 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Dette er veldig sant. Sist redigert av jane : 14-03-10 kl 10:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Ser lyst på livet
|
Men hvorfor skal andre bli belemret med å skremme vekk andre sine katter på sin trapp bare fordi at det passer katteeierene å ha dem ute? |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ræv med ører
Det sier jeg ikke at andre skal bli, og jeg hadde ikke hatt innekatt om jeg syntes det var i orden.
![]() |
#40 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Dyreeiere og "kosedyr"Jeg har heller ikke skrevet at katter angriper, men man kan jo ikke vite at de ikke kommer til å gjøre det, der katten står hvesende og glefsende mot deg og sperrer den eneste ankomsten til huset ditt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|