|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Netroll
Den husker jeg godt, og jeg var en av de blonde som gikk fem på.
![]() |
#22 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: NettrollÅh, jeg kjenner at jeg har for lite oppegående ekte folk rundt meg til daglig. Jeg liker godt å fundere på etiske grenser og retningslinjer.
![]() |
#23 |
Det er bare en fase
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Netttroll
Hah, jeg har stått på andre siden noen ganger og fått så ørene flagret fordi man outer noen som bruker andres sympati og empati til å fremme sin egen, tragiske, fiktive agenda.
![]() |
#26 |
flisespikker
|
Ja, som sagt ser jeg at det er sånn ordet ofte brukes nå - men til å begynne med (jeg så det først brukt på Usenet) betydde det å trolle å "henge ut agn" for å se om noen biter på. Ofte bare som en spøk innimellom, kanskje særlig overfor nye. Og når noen bet på (særlig hvis det var noen mer etablerte, som burde vite bedre), kunne man le litt av at de hadde slukt agnet "hook, line and sinker". Og så ble "troll" (som jo også betyr et, nettopp, troll) etter hvert brukt om folk (eller rettere sagt "brukere") som kom inn bare for å lage bråk.
![]() |
#28 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Ja, jeg ble faktisk veldig lei meg på hennes vegne rett før det ble gjennomskuet, syntes historien var så trist at jeg ble helt dårlig. Så var det bare tull ... Jaja.
![]() |
#29 |
Det er bare en fase
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: NettrollJeg har brukt mange av oppskriftene, humrer like godt hver gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
flisespikker
|
![]() Sv: Nettroll
Å oute som første reaksjon har jeg lite tro på. (I alle fall dersom poenget er å unngå opprivende eller sårede reaksjoner.) Man kan jo i det minste sende en privat melding til personen først, for å si hva man mistenker og gi dem muligheten til å svare. Og, som sagt, hvis det er her på FP: En innrapportering til oss før man eventuelt starter bråket på egen hånd setter vi veldig pris på.
![]() |
#31 |
Absolut ateist
|
Hun hadde vel new york cheese cake og litt forskjellig også. Muffins med. Jeje.
![]() |
#33 |
Sær og kresen
Her skulle du hatt
![]() |
#34 |
Etylbarbital
![]() Sv: NettrollTink: Man oppnår vel muligens bittelitt mer enn å starte en sånn tråd som dette. Det er jo ikke til å komme bort fra at en tråd som denne bidrar til spekulasjoner.
![]() |
#35 |
ctrl+z
|
Jeg synes også det er unødvendig kranglefantete som første reaksjon. Når man er sikker i sin sak er det selvsagt bare å oute.
![]() |
#36 |
flisespikker
|
Du sier noe.
![]() |
#37 |
har tatt seg sammen
|
Ja, det har du helt rett i. Nå har jeg ventet litt med å poste akkurat denne pønsketråden. Mistanken oppstod, men har roet seg litt igjen. Ville ikke poste når jeg hadde en konkret mistanke. For jada, det kommer selvsagt av at jeg har gjort meg noen tanker. Eller "æ tænke nå mitt, æ" som de sier på bussen i Trondheim.
![]() |
#38 |
Plutselig tilbake
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
![]() Sv: NettrollDet er trist at noen lager en slags underholdning for seg selv av skjebner som i hvertfall delvis er sanne for noen. Jeg klarer ikke helt å sette ord på det, men jeg føler det er å redusere de som virkelig opplever ting som er fæle. Det er uverdig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Sv: NettrollDet at man blir såpass lurt at man begynner å synes synd på personen, kanskje deler fra sine egne erfaringer for å hjelpe/støtte osv, ja det gir grunn til å bli såret. Det har gjort at jeg utleverer kun ting jeg ikke er redd for å utlevere.
![]() |
#40 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: NettrollLitt sånn på siden men; Jeg syntes selv det skjedde litt vel mye i mitt siste svangerskap, og tenkte at det sikkert var noen som trodde jeg var et troll. Først trodde de det var trillinger, så stor nakkefold, så deformert hånd, så dårlig tilvekst osv. Det hørtes litt utrolig ut når jeg skrev det, liksom.
![]() |
![]() |
|
|