|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Fortynnet
|
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..Tørketrommel går jeg aldri fra eller har på om natta. Men vaskemaskin og oppvaskmaskin slår jeg ikke av hvis de ikke er ferdige når jeg skal gå ut, og det hender også jeg legger meg før de er ferdige. Jeg lader ikke telefonen om natta, eller lar laderen stå i kontakten. Sist redigert av Filifjonka : 07-11-09 kl 12:36. Årsak: Skrev støpselet, mente kontakten. ;) Får skylde på feber og svineinfluensa. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..Vi har på oppvaskmaskin, vaskemaskin når vi er ute eller sover. Jeg har ikke tid og hjernekapasitet til å tenke på alle mulige eventualiteter. Vi trekker aldri ut kontakten av noen maskiner når vi ikke er hjemme, ikke alltid når vi er hjemme ved torden og lyn heller. Vi stikker i butikken med ulåst dør også. :gæær'n:
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..Jeg kan finne på og gjøre det, men hørt om ett par tilfeller der det ikke gikk så bra. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Glad
|
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..Jeg gjorde det før. Nå prøver jeg å huske å la være, da vi en gang opplevde at trommelen løsna og prøvde å komme seg ut av maskina via sideveggen.
|
|
|
#26 |
|
Tilpasser tittel
|
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..Sjekka med forsikringsselskapet, og de kunne bare anbefale å trekke ut kontakten(e) og ikke gå fra apperater i bruk.. Men det stod ingenting om det i kontrakten, at man ikke får dekket det om man går fra.
|
|
|
#27 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..Jeg gjør det aldri om natta, når det er folk i hus.
|
|
|
#28 |
|
Passiv
|
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..Jeg gjør det ensjelden gang om det er helt krise, men liker det ikke. Har venner som har opplevd branntilløp i oppvaskmaskin, så det er jeg ekstra skeptisk til. Vaskemaskinen er vel det jeg har lavest terskel på å gå fra om det kniper, men da skal det knipe hardt.
Vi stikker på jobb og skole med ulåst dør, vi. :enda gær'nere: |
|
|
|
#29 |
|
superbruker
|
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..Jeg har timer på vaskemaskinen. Jeg har som regel klar en maskin på morgenen som enten henges til tørk eller puttes i tørketrommelen. Så gjør jeg det skal enten jeg skal på jobb, kjøre ungene på skolen, dra å handle osv. Oppvaskmaskinen settes på når den er full. Skal vi ut så spiller ikke det noen rolle.
|
|
|
#30 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..Jeg har "timer" på vaskemaskinen så jeg gjør den ofte klar om kvelden slik at den skrur seg på omtrent når vi står opp. Jeg har sluttet å gå fra selvom vi har sluk på gulvet og alt er helt nytt.
|
|
|
|
#31 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..En sjelden gang har vi gått ut med oppvaskmaskin eller vaskemaskinen på. Det har også hendt at oppvaskmaskinen har gått på natta. Tørketrommelen derimot slås alltid av på natt og når vi forlater hjemmet.
|
|
|
#35 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..Jeg setter på oppvaskmaskin og vaskemaskin før jeg forlater huset, men ikke mens vi sover. Tørketromling skjer bare mens vi er hjemme, for den stopper ikke av seg selv.
|
|
|
|
#36 |
|
nju nja njo
|
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..Lar ikke vaskemaskin eller oppvaskmaskin stå på. Er gamle sluker osv her i blokka så tror en liten oversvømmelse kan bli veldig kjip både for oss og de under oss. Og brann gidder jeg ikke risikere så lenge det ikke er noe problem å vaske mens vi uansett er hjemme.
|
|
|
#37 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..
De fleste branner starter faktsk i vaskemaskiner og oppvaskmaskiner. Svigerforeldrene mine mistet huset sitt på grunn av brann som startet i en nesten ny varmtvannsbereder som var forskriftsmessig montert av fagmann. Elektriske greier er skummelt.
|
|
|
#38 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..Jeg forlater tørketrommelen også, jeg. Ja, og vaskemaskin og oppvaskmaskin og andre maskiner. Det er ikke særlig smart og jeg burde ikke, men jeg gjør det likevel. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset ...Jeg har våknet til full røyklegging av vaskerom og uling i røykvarsler etter at en rem i tørketrommelen rett og slett begynte å brenne. Det var midt på ettermiddagen, og jeg hadde sovnet på sofaen. Gikk helt fint da, men gudene vet hvor ille det hadde gått om jeg ikke hadde blitt vekket ...
|
|
|
#40 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset ...Jeg er livredd for brann, men bare hvis noen er hjemme. Jeg vil si at det da er bedre å ha maskinene på når vi ikke er hjemme.
|
![]() |
|
|