Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset ...

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-09, 17:47   #21
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..

Tørketrommel går jeg aldri fra eller har på om natta. Men vaskemaskin og oppvaskmaskin slår jeg ikke av hvis de ikke er ferdige når jeg skal gå ut, og det hender også jeg legger meg før de er ferdige. Jeg lader ikke telefonen om natta, eller lar laderen stå i kontakten.

Sist redigert av Filifjonka : 07-11-09 kl 12:36. Årsak: Skrev støpselet, mente kontakten. ;) Får skylde på feber og svineinfluensa.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 17:47   #22
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har på oppvaskmaskin, vaskemaskin når vi er ute eller sover. Jeg har ikke tid og hjernekapasitet til å tenke på alle mulige eventualiteter. Vi trekker aldri ut kontakten av noen maskiner når vi ikke er hjemme, ikke alltid når vi er hjemme ved torden og lyn heller. Vi stikker i butikken med ulåst dør også. :gæær'n:

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 17:48   #23
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 41
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

...

Sist redigert av Strutsen : 17-01-13 kl 23:15.
Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 17:49   #24
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Jeg kan finne på og gjøre det, men hørt om ett par tilfeller der det ikke gikk så bra.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 17:50   #25
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg gjorde det før. Nå prøver jeg å huske å la være, da vi en gang opplevde at trommelen løsna og prøvde å komme seg ut av maskina via sideveggen.

Gammel 06-11-09, 17:53   #26
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sjekka med forsikringsselskapet, og de kunne bare anbefale å trekke ut kontakten(e) og ikke gå fra apperater i bruk.. Men det stod ingenting om det i kontrakten, at man ikke får dekket det om man går fra.

Jeg gjør det helt av ren ubetenksomhet.. Jeg setter på maskin, oj, så må jeg i butikken, hunden må ut, hente barn o.l. også drar jeg..

Gammel 06-11-09, 17:59   #27
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjør det aldri om natta, når det er folk i hus.
Men jeg kan gjøre det når vi drar bort en tur. OM det skjer noe da, så er det iallefall "kun" huset det går galt med, ingen av oss.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 18:00   #28
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg gjør det ensjelden gang om det er helt krise, men liker det ikke. Har venner som har opplevd branntilløp i oppvaskmaskin, så det er jeg ekstra skeptisk til. Vaskemaskinen er vel det jeg har lavest terskel på å gå fra om det kniper, men da skal det knipe hardt.

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Vi stikker i butikken med ulåst dør også. :gæær'n:

Vi stikker på jobb og skole med ulåst dør, vi. :enda gær'nere:

Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 18:02   #29
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg har timer på vaskemaskinen. Jeg har som regel klar en maskin på morgenen som enten henges til tørk eller puttes i tørketrommelen. Så gjør jeg det skal enten jeg skal på jobb, kjøre ungene på skolen, dra å handle osv. Oppvaskmaskinen settes på når den er full. Skal vi ut så spiller ikke det noen rolle.

Gammel 06-11-09, 18:12   #30
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har "timer" på vaskemaskinen så jeg gjør den ofte klar om kvelden slik at den skrur seg på omtrent når vi står opp. Jeg har sluttet å gå fra selvom vi har sluk på gulvet og alt er helt nytt.
Stekovnen på kjøkkenet sluttet plutselig å virke en dag. Jeg trodde den var ødelagt, men det viste seg at montøren ikke hadde satt støpselet skikkelig i. Det har altså stått og gnisset av og på fra vi flyttet inn i helt nytt hus.......for 3 år siden!

Gammel 06-11-09, 18:56   #31
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En sjelden gang har vi gått ut med oppvaskmaskin eller vaskemaskinen på. Det har også hendt at oppvaskmaskinen har gått på natta. Tørketrommelen derimot slås alltid av på natt og når vi forlater hjemmet.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 19:33   #32
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

..........

Sist redigert av -ea- : 10-10-11 kl 20:07.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 19:49   #33
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Vi stikker på jobb og skole med ulåst dør, vi. :enda gær'nere:

Men du bur då på landet, og der gjer ein slikt har eg høyrt.

Gammel 06-11-09, 19:53   #34
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det gjør jeg aldri.

Gammel 06-11-09, 19:54   #35
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg setter på oppvaskmaskin og vaskemaskin før jeg forlater huset, men ikke mens vi sover. Tørketromling skjer bare mens vi er hjemme, for den stopper ikke av seg selv.

Hvis jeg går hjemom før jeg henter i barnehagen, så lar jeg døra stå ulåst. Da kan snuppa gå hjem i forveien og det setter hun stor pris på. Jeg bor midt i byen og er veldig naiv.

Gammel 06-11-09, 19:58   #36
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Lar ikke vaskemaskin eller oppvaskmaskin stå på. Er gamle sluker osv her i blokka så tror en liten oversvømmelse kan bli veldig kjip både for oss og de under oss. Og brann gidder jeg ikke risikere så lenge det ikke er noe problem å vaske mens vi uansett er hjemme.

Gammel 06-11-09, 20:02   #37
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Tørketrommelen tør ikke jeg heller gå ifra, terskelen for å gå fra den er mye høyere enn for oppvaskmaskin og vaskemaskin, jeg innbiller meg at en tørketrommel står i større fare for å begynne å brenne.

De fleste branner starter faktsk i vaskemaskiner og oppvaskmaskiner. Svigerforeldrene mine mistet huset sitt på grunn av brann som startet i en nesten ny varmtvannsbereder som var forskriftsmessig montert av fagmann. Elektriske greier er skummelt.

Men jeg kan starte maskiner og gå ut en tur. Prøver å unngå å ha dem på om natten. Skulle det oppstå brann er det tross alt bedre om det skjer på dagtid mens huset er tomt enn på natten mens man sover :skummelt:

*minner meg selv på at vi må kjøpe nye seriekoblede røykvarslere*

Gammel 06-11-09, 20:14   #38
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg forlater tørketrommelen også, jeg. Ja, og vaskemaskin og oppvaskmaskin og andre maskiner. Det er ikke særlig smart og jeg burde ikke, men jeg gjør det likevel.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 20:19   #39
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset ...

Jeg har våknet til full røyklegging av vaskerom og uling i røykvarsler etter at en rem i tørketrommelen rett og slett begynte å brenne. Det var midt på ettermiddagen, og jeg hadde sovnet på sofaen. Gikk helt fint da, men gudene vet hvor ille det hadde gått om jeg ikke hadde blitt vekket ...
Så tørketrommel har jeg fått respekt for!
Jeg prøver å ikke ha ting gående om natten, men det hender vaskemaskinen går.
Mobiltelefoner står stadig til ladig på nattestid, det er nesten eneste tiden jeg har til å lade, og pc-er står på i halve huset.

Gammel 06-11-09, 20:22   #40
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset ...

Jeg er livredd for brann, men bare hvis noen er hjemme. Jeg vil si at det da er bedre å ha maskinene på når vi ikke er hjemme.

Jeg har vaskemaskin og oppvaskmaskin på når jeg ikke er hjemme, men tørketrommelen skrur jeg som regel av før jeg går. 1 vaskemaskin, 6 personer = en del timer iløpet av en uke.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:48.