|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Stopper du for syklister som vil krysse gangfelt?Ja av og til, det går jo fortere når de sykler enn når de går over ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
--
|
![]() Sv: Stopper du for syklister som vil krysse gangfelt?Nei til begge stort sett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stopper du for syklister som vil krysse gangfelt?Nei til begge, stort sett. Det hender sikkert at jeg gjør unntak. F.eks kjører jeg ikke på syklister som tydeligvis ikke har skjønt trafikkreglene og stuper ut i gangfeltet. I ekstreme tilfeller har jeg sikkert ligget på hornet, for jeg skvetter noe alldeles forj***ig når de hiver seg foran bilen min. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stopper du for syklister som vil krysse gangfelt?Jeg stopper for syklister, men ikke for fotgjengere dersom de ikke er på fotgjengerfelt. er de halvveis ut i gaten når jeg kommer, så stopper jeg jo, noe irritert.
![]() |
#27 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Stopper du for syklister som vil krysse gangfelt?Jeg er ganske tilbakelent på dette temaet kjenner jeg. Selv om trafikkreglene sier noe annet, så gir jeg de som kommer seg frem for egen maskin forkjørsrett i trafikken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Stopper du for syklister som vil krysse gangfelt?
Jeg aner ikke hvilken vei du snakker om, ei heller noe om forholdene akkurat der. Jeg bor i en by, og mitt siste spørsmål tar som tidligere nevnt for seg de som krysser veien, men hvor det er oppmerkede gangfelt femti meter or so bortenfor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Stopper du for syklister som vil krysse gangfelt?Jeg kan godt stoppe for noen som tydelig prøver å krysse gata et sted det ikke er gangfelt. Det er jo forøvrig etter reglene gangfelt i gatekryss selv om det ikke er merket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
seru
|
![]() Sv: Stopper du for syklister som vil krysse gangfelt?Som mer aktiv fotgjenger enn bilist vil jeg bare si at det er ufattelig irriterende å krysse et veikryss uten fotgjengerfelt hvor bilistene oppfører seg som psykopater som skal kjøre på, samme hva de støter på. Fatter ikke at det kan være så vanskelig å ta hensyn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
seru
|
Ja, det er det mange som ikke har fått med seg, gitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
trøtt
|
![]() |
#33 |
maler
|
![]() Sv: Stopper du for syklister som vil krysse gangfelt?Når jeg sykler, hender det ganske ofte at jeg sakker av og får øyekontakt med bilen som kommer. Når de da sakker av, sykler jeg over. Hvis de ikke sakker av, hopper jeg av sykkelen og de må stoppe helt.
![]() |
#34 |
<*(((<
|
Jeg gjør som Katta skriver over, både som syklist og bilist. Sist redigert av torsk : 15-06-09 kl 19:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stopper du for syklister som vil krysse gangfelt?1. Ja |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stopper du for syklister som vil krysse gangfelt?1. Nei
![]() |
#37 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Dette er beskrivelsen av meg også. De syklende som tar det som en selvfølge at jeg stopper slipper jeg ikke over så sant jeg kan unngå det. *ond* |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
![]() Sv: Stopper du for syklister som vil krysse gangfelt?Nei til begge.
![]() |
#39 |
Permakulturell
|
Helt enig med Katta, både som syklist og bilist. Når bilene sakker av og gir meg mulighet til å sykle over, hilser jeg som regel blidt i tillegg, for å vise at jeg setter pris på gesten.
![]() |
#40 |
Administrator
|
![]() Sv: Stopper du for syklister som vil krysse gangfelt?Jeg stopper for kamikazesyklister, andre stopper jeg ikke for med mindre de har en fot i bakken. Om de sykler over veien etter at de først har hatt bakkekontakt så er det helt greit for meg, går tross alt fortere. Fotgjengere som ikke bruker gangfelt stopper jeg ikke for, da selvsagt med unntak av fotgjengere som krysser en vei jeg svinger inn i, for da har bilister vikeplikt uavhengig av gangfelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|