|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy
![]() |
Visningsmåter
![]() |
![]() |
#21 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteDet kommer an på hvilken livssituasjon man er i og hva som er vanlig i vennegjengen. Da jeg flyttet da jeg var ferdig student var det kjæresten min og broren hans som flyttet for meg. Selv gikk jeg med armen i gips og var stort sett bare i stand til å peke. Etter magre år som student var heller ikke flyttebyrå noe som det var plass til i budsjettet. Da vi noen år senere flyttet fra leilighet til hus stilte venner av mannen opp og hjalp til med flytting (selv var jeg utenlands på jobb).
![]() |
#22 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytte
![]() |
#25 |
Textrovert
|
![]() Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteJeg ber om hjelp hvis jeg trenger det. Jeg har hittil ikke tilbudt min hjelp uoppfordret. Jeg regner med at folk ber om hjelp dersom de trenger det. Og ber de om hjelp, stiller jeg selvsagt opp. Trenger de hjelp, men ikke ber om det? Vel, jeg er ikke tankeleser.
![]() |
#27 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteVi har mest fått hjelp av familie, eller venner som har tilbudt seg. Da vi flyttet hit fikk vi eldste sønn og hans kamerater til å hjelpe. (De fikk betalt). Jeg får meg ikke til å spørre noen om å bruke masse tid på å hjelpe oss... |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteDa vi skulle flytte var det flere som tilbød seg å hjelpe. Bare et par mente det virkelig, og de stilte opp. Min far og svogeren min hjalp med flyttelasset, og en venninne hjalp oss med å pakke ut.
![]() |
![]() |
#29 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteVi hjelper og har fått hjelp. Det dreier seg stort sett om bærehjelp til De Store Tingene i hovedflyttelasset. Det synes jeg er en fin ting å gjøre for venner, uten at jeg blir sur om ingen tilbyr seg. (Da spør jeg heller direkte hvis det er nødvendig!
![]() |
![]() |
#30 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteVi skulker unna å hjelpe venner og bekjente med flytting og oppussing, og så lar vi være å spørre når vi trenger hjelp selv. Dvs. vi bruker den nære familien til slikt. Og så prøver vi å kjøpe hjelp når vi kan (flytting, maling etc).
![]() |
#31 |
Off the map.
|
![]() Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteVi betaler for sånt vi. Flyttebyrå, vaskebyrå osv.
![]() |
#32 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteJa, både ber om hjelp og tilbyr å hjelpe - er nok flinkere på det siste. Senest i helga hjalp jeg ei venninne å vaske ut leiligheta hennes. For meg er det en selvfølge å hjelpe til om jeg kan.
![]() |
#33 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
![]() |
![]() Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteVi hjelper alltid til ja, men da hjelper de samme oss også.
![]() |
#35 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Mar 2007
![]() |
![]() Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteVi pleier si til venner og familie på flyttefot at de må si i fra hvis det er noe vi kan hjelpe med, så får det være opp til dem om de ønsker ta i mot hjelpen, eller ikke. Vi har både stor bil og stor henger, og synes ikke det er i nærheten så grufullt kjedelig å hjelpe andre med flyttelass som det er å ta vårt eget. De gangene vi har flyttet har vi spurt foreldrene våre og søskene våre om hjelp til å bære/kjøre flyttelass, men pakkingen har vi tatt oss av selv.
![]() |
#36 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteVi har fått masse hjelp til både flytting og oppussing, av venner som har tilbydt seg å hjelpe til. Andre har vært barnevakt slik at det skulle gå raskere for oss å få pakket osv. Jeg håper virkelig at de samme menneskene spør oss om hjelp når de trenger det, og jeg kommer til å tilby meg å hjelpe uansett, tror jeg.
![]() |
#37 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteJeg flyttet vel et titalls ganger fra jeg var 16 til jeg var 28, så de færreste som har kjent meg eller vært i familie med meg i den perioden har sluppet unna en flyttesjau eller ti.
![]() |
#38 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Spinnoff av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteVi hjelper gjerne, og spør av og til om hjelp selv.
![]() |
#39 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteJa, vi har både hjulpet til med flytting og spurt om hjelp til selv å flytte. Da vi er de eneste med tilhengerfeste på bil i vennekretsen blir vi hyppig spurt, og kan vi så stiller vi opp (har også "bare" lånt bort bilen). Dugnad blant venner syns jeg er en fin ting. Det finnes flere som oss, som ikke har familie i nærheten.
![]() |
#40 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytte
Sist flyttet vi 250 meter og brukte flyttefolk. Det er jo ikke kjøringen som er slitsom og tung, men å bære store tunge ting ut og inn. Uansett hvem som bar måtte vi jo hatt en bil med plass nok i, så for oss var det vel anvendte penger. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|