Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kvinner og sko - myte eller sannhet?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-09, 00:33   #21
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kvinner og sko - myte eller sannhet?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Gammel 23-05-09, 00:35   #22
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er faktisk god på å kaste og gi bort sko. Hvis ikke måtte vi ha bygd ut huset vårt.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 01:32   #23
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sko?
Jeg tror jeg alltid har elsket sko.
Har bilder av meg fra jeg var liten med raggsokker i farmors gullsandaler

Men det begrenser seg litt når bena ikke passer i "billige" sko lenger og hvert par koster mellom 800 og 2000 kroner.

Og jeg er blitt veldig flnk til å gi bort, kaste sko går ikke an ..

Far har samme greie når det gjelder jakker, forresten.

Gammel 23-05-09, 07:10   #24
Slettet bruker
Passiv

Standard

Da jeg var veldig overvektig hadde jeg størrelse 43 i sko. Så om jeg ikke hadde naturlige anlegg for å få oppheng på sko så kan man jo bare gjette hva som skjedde da jeg gikk ned og fikk størrelse 41. Som er innenfor spekteret for damesko...

Noen har sagt at ikke alle har tre par joggesko, fem par sandaler, fire sett høye sorte støveletter osv osv - men for meg er det meget naturlig å ha det.

Aldri kaster jeg sko heller.

Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 07:22   #25
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har nok fått litt skodilla "på mine eldre dager". Jeg elsker å skoshoppe, gjerne på nettet. Men jeg har ikke råd, så selve skoshoppingen kan godt ta flere uker per par, og jeg bruker en del tid på både vindus- og windows-shopping. Akkurat nå har jeg tre par støvletter, et par snøresko/sneakers, to par sandaler, to par hverdags-høye heler, og to par finsko. Og joggesko til jogging.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 08:07   #26
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er sånn midt på treet skogal. Kanskje jeg har 15 par? Litt flere enn jeg strengt tatt hadde trengt, men sko er ikke en interesse jeg har, liksom. Er mer glad i å kjøpe klær enn sko.

Gammel 23-05-09, 09:23   #27
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sko er gøy!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 09:45   #28
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Hm. Kanskje jeg skulle gått gjennom skoene mine igjen?
Har mange par jeg bruker om hverandre (blir visst sånn når man har sko i forskjellige farger, det må jo passe til det jeg har på...)

TTror jeg trenger et par turkise, egentlig

Men jeg har en del som bare står og tar opp plass, ja

Gammel 23-05-09, 10:02   #29
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Mannen har flere sko enn meg.
Hadde nok hatt flere sko om jeg ikke hadde hatt så vanskelige føtter.

Gammel 23-05-09, 10:28   #30
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Har mange, mange, mange par. Sko er en liten besettelse.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 10:32   #31
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker å kjøpe sko, uten at jeg vil kalle det en besettelse. Med rask opptelling i gangen nå kom jeg til 25 par sko som er mine, det er alt fra sandaler og joggesko til høyhælte jålesko. Støvletter er ryddet bort, har ikke like mange par av det.

Jeg kaster sko som er blitt stygge, umoderne eller av andre grunner ikke brukes lenger. Jeg ser jo at selv om jeg ikke er noen ekstrem sko-dame, så har jeg veldig mange flere par sko enn husets mannlige beboere.

Sist redigert av Filifjonka : 23-05-09 kl 11:02.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 10:50   #32
Albertine
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Jeg er faktisk god på å kaste og gi bort sko. Hvis ikke måtte vi ha bygd ut huset vårt.

Jeg er den lykkelige mottaker av Heikos avlagte.

Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 10:59   #33
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Har akkurat passe med sko, hva som er passe er opp til hver enkelt å bedømme.For meg er det rundt 40 par.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 12:18   #34
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig lite glad i sko, og har nok mest av alt et praktisk skoforhold. Det kan nok ha noe med flere år med ukurant skostørrelse, og frustrasjon over å sjelden finne noe som passer.

Gammel 23-05-09, 12:23   #35
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Jeg har vel 4 par tilsammens, akuratt det jeg trenger og ikke noe mere. Jeg hater og kjøpe sko, og jeg kjenner ingen som har lyst til og være med meg rundt for å finne sko om det trengst :vanskelig:

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 12:26   #36
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har endel sko, men ingen fanatiker.
Har mest praktiske sko, joggesko, tursko o.l.
Når det kommer til pensko, eller sånne en-anledning-hvert-jubelår-sko stopper det for meg, der er jeg helt nerd!

Gammel 23-05-09, 12:52   #37
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er ingen skoshopper, og er lite opptatt av sko generelt. Har mange sko, men det skyldes nok at jeg heller ikke er noen flink kaster - kun et fåtall er i bruk.

LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 14:20   #38
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en hybrid eller noe slikt. Jeg elsker sko, men liker ikke å shoppe.
Jeg har ett par hverdagssko til vår/sommer og ett par til høst/vinter, og kanskje supplerer jeg med et ekstrapar også.

Men jeg ser så veldig for meg hvordan en sko skal se ut når jeg først skal kjøpe meg sko, og akkurat de skoene jeg ser for meg finnes gjerne ikke. Så jeg bruker litt tid når det er på tide med nytt skokjøp.
(Jeg kjøper bil og bolig lettere og mer impulsivt en jeg kjøper sko og jeans. )

Gammel 23-05-09, 15:56   #39
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Finner nesten aldri sko jeg liker, og i hvert fall ikke sko som er fine i str. 40. Jeg vegrer meg for lenge med å gå på skojakt og ender stadig opp med å gå i reneste filler før jeg anskaffer nye

Gammel 23-05-09, 15:57   #40
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Myte for min del. Jeg har to par crocs, et vanlig og et par slipperser. Ett par ecco joggesko og ett par el naturalista.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:20.