Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mannlige vs. kvinnelige skuespillere

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-09, 10:59   #1
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mannlige vs. kvinnelige skuespillere

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ja, og jeg har Ellen på topp, som jo er en kvinnelig skuespiller.

Ja den er grei. Jeg var bare ikke klar over at hun hadde en så stor karriere på film, men kjenner henne mer fra tv-serier og talkshow. Men hvem andre ville du rangert høyt?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 11:00   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm. Godt spørsmål, Dronningen. Problemet er vel i første rekke at kvinner sjelden får så gode og bærende roller at de får vist seg frem på samme måte som menn.

Jeg har to kvinnelige favoritter som vil få meg til å se filmen så fremt den ikke helt åpenbart er søppel, det er Patricia Clarkson og Cate Blanchett. Cate, fordi jeg synes hun er en god skuespiller som sannsynligvis alltid vil være verdt å se, og Patricia, fordi hun i tillegg har vist en fantastisk evne til å velge gode indiefilmer. Station Agent, f.eks.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 11:02   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Laura Linney er også right up there, forresten. Hun er topp 5 kvinnelige, men jeg er ikke helt sikker på om hun er topp 10 totalt.

- No. 4 -
Gammel 22-05-09, 13:55   #4
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er vanskelig å lage ei topp fem-liste med plassrangeringer, men jeg kan nevne fem jeg liker utifra skuespillerprestasjoner; Tom Hanks, Susan Sarandon, Jack Nicolson, Sean Connery og Julia Roberts.

Når det gjelder lista med personligheter, kvaliteter, mennesker jeg vet står for noe verdifullt og som gjør mye godt, kommer Ellen Degeneres og Angelina Jolie høyt på lista mi.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 16:44   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarer aldri rangere, men Meryl Streep, Goldie Hawn, Susan Sarandon, Jodie Foster og Angelina Jolie kommer høyt på listen. Åh, og Cate Blanchett, seff.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 17:14   #6
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Meryl Streep, selvfølgelig. Og så har jeg en tendens til å like filmer med Juliette Binoche, så de sjekker jeg alltid ut. Julianne Moore også.

Gammel 22-05-09, 17:25   #7
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Filmer med Jodie Foster og Meryl Streep er et must, ja.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 17:27   #8
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Nicole Kidman, Jodie Foster, Julia Roberts og Kate Bates er blant mine favoritter.

Gammel 22-05-09, 17:35   #9
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jodie Foster er et must. Jeg liker også Nicole Kidman. Og så liker jeg faktisk hun der Demi Moore, men hun var vel kanskje i vinden for flere år siden.

Gammel 22-05-09, 17:48   #10
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

...og Judi Dench!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 17:56   #11
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Maggie Smith og Emma Thompson, ja.

Gammel 22-05-09, 18:06   #12
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Juliette Binoche
Emma Thompson
Judi Dench
Susan Sarandon
Helena Bergström

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 18:29   #13
indie
Bør lage seg en tittel selv

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er bare en som kunne fått meg til å velge filmen kun fordi han var med, og det er en mann ja. Gael Garcia Bernal, veldig god skuespiller.

Ellers velger jeg ytterst sjelden film mtp skuespillere.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 18:37   #14
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Julianne Moore, ja.
Liker godt Jennifer Connelly også.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 18:04   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Judi Dench synes jeg er fantastisk flink, men hun spiller ikke nødvendigvis i filmer jeg liker. John Cusack er for øvrig den eneste av Dronningens som kunne kommet på min liste, så særlig objektivt er dette seff ikke.

Jeg er som vanlig temmelig uenig med de fleste ang. Meryl Streeep, men det er jeg vant med.

- No. 4 -
Gammel 30-05-09, 17:52   #16
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tok kun menn valgt ut i fra utseende. :åverfladisk:

Det er en FB-applikasjon lizzåm.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-09, 19:56   #17
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Judi Dench, Jodie Foster, Kathy Bates, Kate Winslet og Mary Stuart Masterson tror jeg er min topp 5 kvinnelige skuespillere.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-09, 20:53   #18
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sigorney Weaver.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-09, 21:30   #19
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Johnny Depp!
Syns han spiller i kule filmer.

Kevin Spacey.
Mest pga. American Dream og De mistenkte.

De Niro og Al Pacino.

Enig med Scarlett i at kvinnlige skuespillere ofte har mindre fasinerdende og komplekse roller. Jeg greier ikke i farten å komme på noen som jevnt over har vert i bra filmer.

Jeg har sansen for Christina Ricci, Charlize Theron (pga Monster) og en til som jeg ikke kommer på navnet på. *ut å Google*

Sist redigert av Blåbær : 30-05-09 kl 21:41.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-09, 21:53   #20
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Kevin Spacey.
Mest pga. American Dream og De mistenkte.

Og Forhandleren! Mannen har noen årntli kule (og kalde) blikk gående.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:13.