|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Mannlige vs. kvinnelige skuespillereSom iherdig Facebook-bruker, så har jeg rangert mine favorittskuespillere. Det var bare menn, og vurderingen av dem lå i forhold til prestasjoner (ikke utseende). Det er f.eks. skuespillere som kan få meg til å velge en film jeg ikke har hørt om, hvis de er med i den. Jeg rangerte 5, men kunne sikkert plukket ut 10. Fortsatt bare menn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Mannlige vs. kvinnelige skuespillereEmma Thompson er den første som faller meg inn. Hun ville kommet høyt opp på en liste uavhengig av kjønn. Og ja, jeg kunne valgt å se en film kun fordi jeg visste at hun var med.
![]() |
#3 |
Ustabil
|
![]() Sv: Mannlige vs. kvinnelige skuespillereJeg er så dårlig på navn... men ja, det finnes et par kvinnelige skuespillere som jeg merker meg når jeg leser på film-cover. Likevel er det flere menn jeg også ville satt på min topp 5 eller topp 10 liste, og jeg er ikke sikker på om det ville blitt en eneste kvinne i blant dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Mannlige vs. kvinnelige skuespillereVi ser til stadighet filmer utelukkende fordi Kathy Bates eller Dolly Parton spiller i dem. Jeg er dog litt usikker på om jeg kan innestå for at Dolly-filmene er på grunn av hennes prestasjoner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Mannlige vs. kvinnelige skuespillereIkke skuespillere. Det finnes fantastiske kvinnelige skuespillere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Pauset
![]() Sv: Mannlige vs. kvinnelige skuespillere
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Haha, apropos Ellen og skuespillerprestasjoner - har du sett If These Walls Could Talk II? Utrolig festlig hvordan hun rødmer noe så vanvittig under alle klinescenene med Sharon Stone. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Mannlige vs. kvinnelige skuespillereJeg sjekker alltid litt ekstra dersom Jennifer Jason Leigh er med. Og Kate Winslet.
![]() |
#10 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Mannlige vs. kvinnelige skuespillereJeg synes Kate Blanchett er en dritgod skuespiller, og hadde vært på lista mi. Meryl Streep, Nicole Kidman, Kate Winslet er veldig gode skuespillere.
![]() |
#12 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Mannlige vs. kvinnelige skuespillereJeg visste heller ikke at Ellen er skuespiller. (Men hvis hun faktisk har spilt i en film, går hun vel innunder den kategorien? ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Jeg trodde hun var mer i kategorien komiker, men hun har vel spilt inn filmer før. Og ja, men er jo selvfølgelig skuespiller selv om man ikke har spilt inn film, teater, tv etc.
![]() |
#15 |
Pauset
Nja.. jeg tenkte vel mer på hvis dere skulle rangere topp 5 skuespillere, hvem det i så fall ville være, og ville noen av dem være kvinner? Sist redigert av Dronningen : 22-05-09 kl 11:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Pauset
Ja den er grei. Jeg var bare ikke klar over at hun hadde en så stor karriere på film, men kjenner henne mer fra tv-serier og talkshow. Men hvem andre ville du rangert høyt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Mannlige vs. kvinnelige skuespillereHm. Godt spørsmål, Dronningen. Problemet er vel i første rekke at kvinner sjelden får så gode og bærende roller at de får vist seg frem på samme måte som menn.
![]() |
#19 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Mannlige vs. kvinnelige skuespillereLaura Linney er også right up there, forresten. Hun er topp 5 kvinnelige, men jeg er ikke helt sikker på om hun er topp 10 totalt.
![]() |
|
|