Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mannlige vs. kvinnelige skuespillere

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-09, 09:41   #1
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Mannlige vs. kvinnelige skuespillere

Som iherdig Facebook-bruker, så har jeg rangert mine favorittskuespillere. Det var bare menn, og vurderingen av dem lå i forhold til prestasjoner (ikke utseende). Det er f.eks. skuespillere som kan få meg til å velge en film jeg ikke har hørt om, hvis de er med i den. Jeg rangerte 5, men kunne sikkert plukket ut 10. Fortsatt bare menn.

Er det flere som har det sånn? Som opplever at mannlige skuespillere (spesielt amerikanske/engelske) står sterkere og er mer sentrale i filmverdenen? Finnes det i det hele tatt kvinner som har renommé til å snike seg inn på en slik liste? Ville du valgt en film kun fordi en kvinnelig skuespiller du visste om var med i den?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 09:46   #2
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mannlige vs. kvinnelige skuespillere

Emma Thompson er den første som faller meg inn. Hun ville kommet høyt opp på en liste uavhengig av kjønn. Og ja, jeg kunne valgt å se en film kun fordi jeg visste at hun var med.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 09:49   #3
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er så dårlig på navn... men ja, det finnes et par kvinnelige skuespillere som jeg merker meg når jeg leser på film-cover. Likevel er det flere menn jeg også ville satt på min topp 5 eller topp 10 liste, og jeg er ikke sikker på om det ville blitt en eneste kvinne i blant dem.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 09:52   #4
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Vi ser til stadighet filmer utelukkende fordi Kathy Bates eller Dolly Parton spiller i dem. Jeg er dog litt usikker på om jeg kan innestå for at Dolly-filmene er på grunn av hennes prestasjoner.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 09:54   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke skuespillere. Det finnes fantastiske kvinnelige skuespillere.

Men jeg har en sånn greie når det gjelder musikk. Jeg synes generelt sett at mannlige vokalister er bedre enn kvinnelige (dog ikke alltid!), og jeg synes som regel det er mer behagelig å høre på en mannlig vokal enn en kvinnelig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 10:06   #6
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen slår denne dama, men det har mest med personen hun er å gjøre og ikke så mye skuespillerprestasjonene:

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 10:08   #7
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ingen slår denne dama, men det har mest med personen hun er å gjøre og ikke så mye skuespillerprestasjonene:

Hun er spesiell ja, men er vel ikke filmskuespiller direkte.

Gammel 22-05-09, 10:10   #8
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Haha, apropos Ellen og skuespillerprestasjoner - har du sett If These Walls Could Talk II? Utrolig festlig hvordan hun rødmer noe så vanvittig under alle klinescenene med Sharon Stone.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 10:12   #9
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg sjekker alltid litt ekstra dersom Jennifer Jason Leigh er med. Og Kate Winslet.

Gammel 22-05-09, 10:13   #10
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes Kate Blanchett er en dritgod skuespiller, og hadde vært på lista mi. Meryl Streep, Nicole Kidman, Kate Winslet er veldig gode skuespillere.
Kommer ikke på flere nå, men jeg hadde hatt mange kvinnelige også.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 10:41   #11
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Hun er spesiell ja, men er vel ikke filmskuespiller direkte.

Hun er kvinnelig skuespiller, jeg trodde det var trådens tema?

Gammel 22-05-09, 10:44   #12
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg visste heller ikke at Ellen er skuespiller. (Men hvis hun faktisk har spilt i en film, går hun vel innunder den kategorien? )

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 10:48   #13
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Er man ikke skuespiller med mindre man har medvirket i film?

Noe Ellen for øvrig også har.

Gammel 22-05-09, 10:50   #14
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg trodde hun var mer i kategorien komiker, men hun har vel spilt inn filmer før. Og ja, men er jo selvfølgelig skuespiller selv om man ikke har spilt inn film, teater, tv etc.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 10:51   #15
Dronningen
Pauset

Standard

Hun er kvinnelig skuespiller, jeg trodde det var trådens tema?

Nja.. jeg tenkte vel mer på hvis dere skulle rangere topp 5 skuespillere, hvem det i så fall ville være, og ville noen av dem være kvinner?
Da tenker jeg mer karriere/arbeid over tid, og ikke enkeltprestasjoner. Jeg liker mange skuespillere for enkelte filmer, men få skuespillere som vurderingskriterie alene for en film.

Selv valgte jeg
1. John Cusack
2. Hugh Grant
3. Bruce Willis
4. David Duchovny
5. Nicolas Cage

Sist redigert av Dronningen : 22-05-09 kl 11:01.
Gammel 22-05-09, 10:56   #16
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Ja, og jeg har Ellen på topp, som jo er en kvinnelig skuespiller.

Gammel 22-05-09, 10:59   #17
Dronningen
Pauset

Standard

Ja, og jeg har Ellen på topp, som jo er en kvinnelig skuespiller.

Ja den er grei. Jeg var bare ikke klar over at hun hadde en så stor karriere på film, men kjenner henne mer fra tv-serier og talkshow. Men hvem andre ville du rangert høyt?

Gammel 22-05-09, 11:00   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm. Godt spørsmål, Dronningen. Problemet er vel i første rekke at kvinner sjelden får så gode og bærende roller at de får vist seg frem på samme måte som menn.

Jeg har to kvinnelige favoritter som vil få meg til å se filmen så fremt den ikke helt åpenbart er søppel, det er Patricia Clarkson og Cate Blanchett. Cate, fordi jeg synes hun er en god skuespiller som sannsynligvis alltid vil være verdt å se, og Patricia, fordi hun i tillegg har vist en fantastisk evne til å velge gode indiefilmer. Station Agent, f.eks.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 11:02   #19
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Laura Linney er også right up there, forresten. Hun er topp 5 kvinnelige, men jeg er ikke helt sikker på om hun er topp 10 totalt.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 11:22   #20
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg går for JA.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:19.