Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Familieanlegg et godt og varmt sted i juni/juli

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-09, 17:36   #21
Kneazle
Passiv

Standard

Sv: Familieanlegg et godt og varmt sted i juni/juli

Vi trivdes godt på Sunwing Resort Kalithea, på Rhodos.

Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 18:18   #22
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ikke Syden, men vi har kanskje tenkt oss til Lalandia i Danmark i sommer. Har hørt folk skryte voldsomt av den plassen, og da jeg fikk se hjemmesiden ble jeg overbevist. Ser helt FANTASTISK ut, og jeg gleder meg ihjel (om vi reiser da, men sjansen er stor for det).

http://www.lalandia.dk/

Vi har vært der. Flott for barnefamilier med barn i ulik alder.
Noen hytter er litt slitte men jeg tror de også har noen nyere. Det fine med stedet er at en ikke er avhengig av været da restauranter, lekesteder, badeland osv er overbyggd.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 18:27   #23
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Men går det med campingvogne rpå lalandia?

Gammel 06-01-09, 18:30   #24
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Vi trivdes godt på Sunwing Resort Kalithea, på Rhodos.

Er det fire forskjellige deler? Hvilke(n) anbefaler du?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 19:08   #25
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Er det fire forskjellige deler? Hvilke(n) anbefaler du?

Vi bodde på Triton, og det var veldig fint. Med en sånn litt større Royal leilighet tror jeg det ville blitt enda bedre - vår var litt liten. Jeg vet ikke hvilken del som er best, egentlig. Men jeg likte at vi kunne trekke oss litt tilbake og ikke sitte midt oppi den til tider tragiske kveldsunderholdninga. Alle de fire leilighetene ligger jo uansett nær alle fasiliteter.
Utrolig deilig med fem basseng, og sandstrand 50 meter unna. Det er alltid en bris på Rhodos, og det er godt når det blir så varmt. Stranda er ikke langgrunn, men vi likte den godt likevel. Trakk bare opp til bassengene hvis det ble for mye bølger. Barn spiser gratis på restauranten, og har egen barnebuffet.

Men vi så ikke mye av øya, da. Tok et par turer inn til Rhodos by, men taxiturene var litt for halsbrekkende uten skikkelig sikring til Snuppa. Tok også bussen til Lindos. Kjempefint, og deilig strand, men satt med hjertet i halsen på deler av bussturen også. Resortet var kjempedeilig, vi slappet av og Snuppa storkoste seg. Mer enn en uke kunne nok blitt litt kjedelig. :kravstor:

Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 19:24   #26
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så veldig fint ut der, Emma. Jeg tror uansett bare 1 uke er aktuelt. Det er vel ca 4000 i prisforskjell på Royal / ikke, men det er kanskje verdt det?

Gammel 06-01-09, 19:30   #27
Kneazle
Passiv

Standard

Så veldig fint ut der, Emma. Jeg tror uansett bare 1 uke er aktuelt. Det er vel ca 4000 i prisforskjell på Royal / ikke, men det er kanskje verdt det?

Så stort mellomlegg, ja? Tja... Jeg har jo ikke sett Royal-leilighetene på ordentlig, jeg bare innbiller meg at de som bodde der hadde det mye mer comfy enn oss. Vi klarte oss helt fint altså, hadde barnesenga ved siden av oss på soverommet. Vi brukte jo nesten ikke oppholdsrommet heller, satt på terrassen og drakk vin når Snuppa sov. Man kan jo bruke 4000 på mye annet morsomt, da.

Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 19:35   #28
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Så stort mellomlegg, ja? Tja... Jeg har jo ikke sett Royal-leilighetene på ordentlig, jeg bare innbiller meg at de som bodde der hadde det mye mer comfy enn oss. Vi klarte oss helt fint altså, hadde barnesenga ved siden av oss på soverommet. Vi brukte jo nesten ikke oppholdsrommet heller, satt på terrassen og drakk vin når Snuppa sov. Man kan jo bruke 4000 på mye annet morsomt, da.

Ja, det var det... Vi er jo mest ute egentlig. Det er bare litt vanskelig å skjønne hvordan utsikt og sånn det er fra de andre leilighetene. Hadde dere en 2roms med havutsikt eller noe slikt?

Gammel 06-01-09, 19:38   #29
Kneazle
Passiv

Standard

Ja, det var det... Vi er jo mest ute egentlig. Det er bare litt vanskelig å skjønne hvordan utsikt og sånn det er fra de andre leilighetene. Hadde dere en 2roms med havutsikt eller noe slikt?

Ja. Og standarden på leiligheten var helt grei. Rent og ordentlig, men ikke luksuriøs.

Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 19:39   #30
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jentemamma, her.

Er det langt å gå inn til torget i Platannias fra Caldera Beach? Vi holdt på å bestille der, men endte opp med Hotel Geraniotis Beach (Apollo). Tror det er i nærheten av Caldera. Dog har jeg fått litt kalde føtter...det ser kjempefint ut der, men Caldera er som du sier veldig tilpasset norske småbarn med bl.a barneklubb. Det er det der vi skal også, men i regi av hotellet (ergo engelsktalende antar jeg). Det synes jeg burde vært opplyst på Apollo sine sider. Mener at Star Tour skriver "internasjonal barneklubb" dersom det er tilfellet?

Det er ikke langt å gå. 1 km eller så tenker jeg. Men når det er varmt, kan det kjennes langt også... Apollo sitt anlegg ligger litt nærmere platanias og ser også supert ut. Jeg vet ikke om de har engelsk- eller skandinavisktalende barneklubb der, men Caldera beach er litt lille skandinavia på godt og ondt. Fint for ungene.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 20:06   #31
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Dette: http://www.ving.no/hotel/hotelMaster...OnCategoryId=2
ikke sant, Nelle?

Det stemmer. Ang leiligheter mot vei så er det få leiligheter som vender direkte mot hovedveien. Går ann å sende e-post til hotellet et par dager før ankomst for å komme med evnt ønsker. Det fungerte for oss de to første gangene og siste gangen betalte vi ekstra for havsutsikt.
Ang restauranten så er de nokså trege ja men det er helt ok å spise der om en har god tid. Det er også flere bra spisesteder i nærheten av anlegget.
Ellers må jeg skryte av de som vasker der. De vet ikke hva godt de skal gjøre for gjestene og barna.
Vi har også testet ut legene som holder til ikke langt unna. Fikk god hjelp da vår lille jente ble lagt inn på sykehuset der.
Det er kun en negativ ting jeg har å utsette og det er trafikken om en vil spasere litt utenfor anlegget.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 20:19   #32
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Det stemmer. Ang leiligheter mot vei så er det få leiligheter som vender direkte mot hovedveien. Går ann å sende e-post til hotellet et par dager før ankomst for å komme med evnt ønsker. Det fungerte for oss de to første gangene og siste gangen betalte vi ekstra for havsutsikt.
Ang restauranten så er de nokså trege ja men det er helt ok å spise der om en har god tid. Det er også flere bra spisesteder i nærheten av anlegget.
Ellers må jeg skryte av de som vasker der. De vet ikke hva godt de skal gjøre for gjestene og barna.
Vi har også testet ut legene som holder til ikke langt unna. Fikk god hjelp da vår lille jente ble lagt inn på sykehuset der.
Det er kun en negativ ting jeg har å utsette og det er trafikken om en vil spasere litt utenfor anlegget.

Jeg fikk god hjelp av legen der jeg også. Han sto på gitt. Sykehuset i Chania var jeg også innom.
Trafikken var ganske voldsom til tider ja, og bilene kjører fort.
Ellers likte vi stedet veldig godt.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 19:19   #33
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Er det noen som har vært på Rohdos - Kalithea i månedsskifte september-oktober? Er det varmt der da? Leser jo at det skal være som en mild, norsk sommer, men den er jo ganske relativ.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 14:12   #34
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Norsk sommer her jeg sitter i dag er 15 grader, så...

Jeg har også vage ønsker om en ferie litt utpå høsten, så skulle gjerne visst hvor i landet den "milde sommeren" er hentet fra, sånn for å vite hva slags vær vi egentlig kan håpe på.

Gammel 05-10-09, 08:55   #35
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Vi kom hjem fra Kalithea på Rhodos i natt, og jeg må si at vi har hatt en flott tur. Dette er virkelig et sted for barnefamilier med barn i alle aldre. Hit skal vi definitivt tilbake.
Men det var skikkelig nedtur å komme hjem til iskalde Norge når man har levd i tmperaturer på opp til 30 grader i over ei uke.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 10:08   #36
Neados
Superduperaktiv

Neados sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Neados er litt kulNeados er litt kulNeados er litt kul
Standard

Vi har vært her mai 2008 og skal tilbake igjen juli 2010 til Sunwing Resort Kallithea http://www.ving.no/sunwing/sunwingho...6&itemid=15073

Flott hotel for snuppa på snart 5 år m bassenger, lekeplass +++, og supert for mor og far med god mat og deilig sol. Dessuten er Rhodos gamleby et fantastisk sted for barn på den aldern- snuppa vår var sikker hun var i middelalderborgen til prinsessen fra Hellas.

Neados er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:40.