Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Behagelige bukser med god passform til gutter

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-08, 09:39   #21
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.254
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Behagelige bukser med god passform til gutter

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

H&M er uovertruffen i passform og komfort til smale gutter, syns jeg.

Problemet med H&M er at det fort blir klumpete i livet når strikken må strammes til det innerste...

Den dongerijoggebuksa det var bilde av her har vi også. Den er myk og deilig, men litt for vid i livet, og kan ikke snøres noe særlig, selv om den ser sånn ut.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 09:42   #22
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Behagelige bukser med god passform til gutter

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvordan funker det med de lange strikkene i livet, Skremmern?

De funker utmerket på flere måter, først og fremst på måten buksa sitter. Den holder seg oppe selv på min tynne 5-åring. Den kan også brettes ned hvis den føles for høy (noe jeg aldri har fått klage på). Videre er buksa designet slik at man kan ha den i mange å. Strikken oppe og nede gjør sånn at man kan ha en relativt stor størrelse, i begynnelsen blir buksa veldig baggy, men den vokser med barnet. Den er i tillegg utrolig slitesterk, men veldig behagelig på. :reklamere:

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 12:56   #23
kalufs
kall om benen
 
kalufs sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 1.178
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Sv: Behagelige bukser med god passform til gutter

Jeg tenkte også anbefalde Nova Star. Min største elsker sine bukser fra det merket.

__________________
med to gutter 05 og 07

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 14:58   #24
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.961
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Behagelige bukser med god passform til gutter

hvor kjøper du Nova Star, skremmern?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 15:08   #25
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Behagelige bukser med god passform til gutter

Han høres normalt slank ut. Min er 110 cm og i underkant av 18 kg. Som Hyasinth så er det Name It/Exit som passer best (slank modell) - de H&M-modellene vi har forsøkt blir for klumpete når de strammes inn. I tillegg har jeg funnet noen på Zara.

Ellers, hvis du liker ribb i midje og nede (f.eks. slike som Skremmern viser), så er det bare å sy selv - veldig enkelt i tillegg til at du selv kan velge hvor pyntet/ikke-pyntet du vil ha det.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 16:55   #26
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Behagelige bukser med god passform til gutter

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

hvor kjøper du Nova Star, skremmern?

Jeg kjøpte mine på ei lokal sjappe og hos Bellajelica.no.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 17:01   #27
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.249
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Behagelige bukser med god passform til gutter

Jeg har to gutter, og begge har vært veldig opptatt av komfort i barnehagealder ja. Joggebukser er favoritten, i tillegg til de tynne, forete buksene fra HM. Jeg har lange, slanke barn og har måttet se etter bukser med "gravidstrikk" i livet, heldigvis er det flere og flere som har det nå. Bukseknapper har de heller ikke tid til å forholde seg til, så det er en fordel at buksene kan dras rett av og på. Bukser fra Cubus og Lindex (unntatt fix) har blitt for korte for mine barn forresten. HM har fungert greit på grunn av strikk i livet. Og exit har vært perfekte, men hvis gutten din er kort i beina, kan det være de er for lange. Brubaker/Claire og Fransa har gode bukser som er lette å bevege seg i.

For skolegutten er joggebuksealderen definitivt over forresten. Så det har en ende.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 17:20   #28
Lillis
Nybegynner
 
Lillis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 15
Lillis har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Behagelige bukser med god passform til gutter

Jeg syr slike bukser. sjekk ut Her. har ikke noen inne i akkurat den størrelsen, men jeg syr gjerne på bestilling!

__________________
En gjenbrukssyerske som elsker å være husmor med alt det kan innebære!
Lillis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 17:59   #29
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.135
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Behagelige bukser med god passform til gutter

Opprinnelig lagt inn av Lillis, her.

Jeg syr slike bukser. sjekk ut Her. har ikke noen inne i akkurat den størrelsen, men jeg syr gjerne på bestilling!

Jeg syr selv, men jeg har ikke sydd bukser til storebror enda (bare mellomsøster... men da en modell som ligner på dine). Jeg har ikke funnet noe stoff jeg synes passer til en gutt på fem år og oppover. Jeg så på buksene dine, og formen er veldig fin, men sopp og slikt er nok for litt mindre barn (tenker jeg).

Veronal: Hva slags stoffer bruker du til bukser som skal fungere til litt ok bruk (ikke lek i barnehagen men når man skal være litt mer kledd feks i helgene)?

Skremmern: De Nova star buksene så fine ut. Jeg likte spesielt godt den ene lyse. Det merket må jeg sjekke opp.

Tusen takk for masse gode tips folkens! Jeg skal definitivt endelig få tak i den buksa fra HM. I tillegg på jeg sjekke Polarn o. Pyret og Nova star.

Han har to finbukser som han aksepterer, og det er en fra Polarn o. Pyret og en fra Krista Lyngaard

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 18:01   #30
kalufs
kall om benen
 
kalufs sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 1.178
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Sv: Behagelige bukser med god passform til gutter

www.mixmax.no har også Nova Star.

__________________
med to gutter 05 og 07

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 18:04   #31
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.135
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Behagelige bukser med god passform til gutter

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Denne så fin ut!

Den andre grå og den røde ser mer ut som joggebukser, og det har vi jo massevis av.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 18:47   #32
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Behagelige bukser med god passform til gutter

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

For skolegutten er joggebuksealderen definitivt over forresten. Så det har en ende.

Det kan ha en ende tror jeg vi får si.
For min eldstegutt begynte ikke joggebuksealderen ordentlig før ved skolestart, og nå er det bare det han vil ha. Min andre skolegutt ble omtrent født i joggebukse, og har ingen planer om å bytte til noe annet ser det ut til.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 19:03   #33
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Behagelige bukser med god passform til gutter

Nooria: Jeg har ikke sydd finbuksevarianter til den unge mannen min, men jeg kunne tenke meg cordfløyel og dongristoff (rødt, sort eller mørkeblått hvis vanlig dongriblått ikke blir "fint" nok). Har sydd begge deler til minstemann og til et tantebarn.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no