|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan lager jeg karamelliserte danske kartofler?Takk for påminnelsen, disse MÅ jeg lage igjen snart. De er helt hinsiiiides fantastiske!!
![]() |
#22 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Hvordan lager jeg karamelliserte danske kartofler?Min mormor var kvasidanske og hadde dette til søndagsmiddagen, hver gang.
![]() |
#23 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvordan lager jeg karamelliserte danske kartofler?
![]() |
#24 |
Apfel der Zwietracht
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan lager jeg karamelliserte danske kartofler?Mmm brunede kartofler, det serveres hele julen hjemme hos min danske svigerfamilie. Passer best til and fylt med svisker og epler og hjemmelaget rødkål. http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2...ne%20Kartofler
![]() |
#25 |
Har bakt søte kaker
|
Jeg trekker opp denne igjen for i år (bare tre år på etterskudd, men pyttsann) SKAL vi feire jul hjemme! Vi har invitert gjester med bikkjer og greier så det blir rene Knertens jul.
![]() |
#26 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Hvordan lager jeg karamelliserte danske kartofler?Uææææ linken virker ikke lenger!
![]() |
#27 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvordan lager jeg karamelliserte danske kartofler?Amadinepoteter er nok perfekte til det formålet.
![]() |
#28 |
Ute på tur
|
Jeg bruker å smelte et lite fjell med sukker først, på ganske høy varme, og når dette er helt flytende og gyllent/orange rører jeg inn en god klype med smør og senker temperaturen og deretter har jeg i potetene. Blir snadder hver gang.
![]() |
#29 |
Har bakt søte kaker
|
Hvor lenge har du potetene i blandingen da?
![]() |
#30 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hvordan lager jeg karamelliserte danske kartofler?Jeg ser for meg at slike ferdigkokte poteter funker til formålet jeg. Googlet brunede kartofler og ser der at sukker, smør og vann er i flere oppskrifter. Jeg har laget dette engang, men potetene var litt overkokte, så det hele endte oppsom potetrøre.
![]() |
#32 |
Glad i frukt
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan lager jeg karamelliserte danske kartofler?4 sms smør og 4 ss sukker til 1 kg poteter. Amadine fungerer utmerket, og andre små poteter. Kok ferdig skrelte poteter, eller skrell kokte, mens de er varme. Jeg lot potetene bli litt lunkne før jeg karamelliserte dem.
![]() |
#33 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Hvordan lager jeg karamelliserte danske kartofler?Jeg koker poteter og avkjølt dem litt, før de deles litt opp og has i blandingen og så har jeg litt varme på platen når jeg rører dette sammen slik at potetene blir helt varme igjen.
![]() |
#34 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Hvordan lager jeg karamelliserte danske kartofler?Deler dere opp amadinepotetene også? Egentlig ville jeg tenkt at akkurat de potetene ikke trengte å skrelles, men de tar kanskje til seg karsmellsmaken bedre når de er skrelt?
![]() |
#35 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvordan lager jeg karamelliserte danske kartofler?De blir best skrellet ja.
![]() |
#36 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan lager jeg karamelliserte danske kartofler?Amadinepoteter kjøper dere hvor? Coop Obs? |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#38 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvordan lager jeg karamelliserte danske kartofler?Jeg aner ikke mht mengde, Mrs. S, men jeg skal koke vanlige poteter i tillegg, og så lage en batch av disse liksom, har kjøpt en pakke Amadinepoteter til det formålet. Vi er bare 5 voksne og 2 barn som skal spise.
![]() |
#39 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan lager jeg karamelliserte danske kartofler?De ferdigkokte mandelpotetene på Rema er vel også lettvint til dette
![]() |
#40 |
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Rema, det høres bra ut. Nærbutikken min! Men mandelpotet, detter ikke den i biter? "Hjemmekokte" mandelpoteter må behandles forsiktig. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|