|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnesete: Bakover eller framover?Sønnen min satt bakovervendt til han var 5 år og 7 mnd.
|
|
|
|
#3 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Barnesete: Bakover eller framover?Et annet tips: kjøp speil til å feste i midten bak, slik at dere kan se barnet med et raskt blikk i bakspeilet, og barnet kan se litt framover også. Anbefaler det som heter easyview, det kan stilles, og er vidvinklet.
|
|
|
#4 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Nov 2008
![]() |
Sv: Barnesete: Bakover eller framover?
Det har vi hatt fra dag 1. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bedreviter
|
Sv: Barnesete: Bakover eller framover?Og poenget mitt var ikke å disse folk som snur barnet før de har fylt fire år; poenget mitt var å påpeke at slett ikke alle barn finner seg i å sitte i bilstol i det hele tatt, og at akkurat når det gjelder bilsikring så er det faktisk helt greit å trumfe gjennom det man bestemmer og ikke kompromisse. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
I mål
|
Ja helt enig, det er bare å trumfe gjennom, og vi gjorde faktisk det i 2.5 år med S. Han har hatet å kjøre bil fra han ble født. Han slo an tonen da han skrek hele veien hjem fra Ullevål og slik fortsatte han |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Jeg ble frisk!!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnesete: Bakover eller framover?Jeg hadde definitivt kjøpt bakovervendt.
|
|
|
#8 |
|
Glad
|
Sv: Barnesete: Bakover eller framover?Vi har veldig god erfaring med bakovervendt. Snuppa godtar det uten protester, for "sånn er det bare". Hun har plass til beina, og god utsikt gjennom side- og bakrute. En gang var setet montert framover, da hadde hun faktisk mindre plass til beina enn andre veien. (Snuppa det er snakk om er snart tre år.) Jeg har dessverre ingen tips om nettbutikker, men du kan kanskje ringe en barneutstyrsbutikk og be de sende? Uansett må du få opplæring i hvordan montere riktig.
|
|
|
#10 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Barnesete: Bakover eller framover?Jeg tror også at nettbutikk er litt risky, med mindre du kan høre med noen som har samme type bil som det du har. I vår bil passet nemlig ingen bakovervendte.
|
|
|
#11 |
|
Nybegynner
![]() |
Sv: Barnesete: Bakover eller framover?Oj! Eg er smart nok til å forstå at jenta mi skal sitte bakovervendt. Eg var vel en smule upresis i formuleringa. Eg tenkte meir fram mot 3 - 4 års aldreren. Eg veit også at barn ikkje skal bestemme alt. Eg har jobba ein del innanfor barnevern, så eg veit kor viktig det er med grenser. Eg tenkte meir på den fysiske plassen. Takk for gode råd og tips. Vil berre ikkje at nokon skal få feil intrykk av meg. Som for eksempel at eg let ettåringen min bestemme om ho vil gå med lue eller ikkje. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Nybegynner
![]() |
Sv: Barnesete: Bakover eller framover?Godt å høyre;-) |
|
|
|
|
|
#14 |
|
I mål
|
MIN erfaring er da at det er litt vanskelig å vite hvordan det utvikler seg mot 3-4årsalderen, jeg ville bare gått for bakovervendt nå og sett hvordan det utviklet seg. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Nybegynner
![]() |
Sv: Barnesete: Bakover eller framover?Bra plan |
|
|
|
|
|
#16 |
|
med mange baller i lufta
|
Sv: Barnesete: Bakover eller framover?Bakovervendt ja.
|
|
|
#18 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Barnesete: Bakover eller framover?Digresjon: Mine får bestemme om de vi gå med lue. Om det er slik at jeg lar dem bestemme det fordi de stort sett utviser fornuft og faktisk ikke liker å fryse på ørene, eller om det er slik at de stort sett utviser fornuft fordi jeg har latt dem bestemme selv, se, det kan ingen vite.
|
|
|
#19 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jenta mi er også snart 4, og i den bilen som hun dessverre ble snudd har hun spurt om vi ikke kan snu tilbake igjen.
|
|
|
#20 |
|
Bedreviter
|
Jeg er enig med Irma; Jeg kan knapt huske en diskusjon om bilsikring der ingen har trukket frem bilsykemomentet, så jeg tror ikke det er et veldig uteglemt moment, egentlig. |
|
|
|
![]() |
| Emneord |
| bilsete |
|
|