|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke og hvor mange slag julekaker?Har funnet ut at det går veldig lite kaker på julaften. For første gang skal vi bare ha glutenfrie og melkefrie kaker. Har en femåring på diett og siden han som oftest må ha med eget tenkte jeg det ville være en god opplevelse for ham å kunne velge fritt for en gangs skyld |
|
|
|
|
|
#2 |
|
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke og hvor mange slag julekaker?Her blir det:
|
|
|
#3 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Hvilke og hvor mange slag julekaker?I år skal me ha peparkaker, risbollar, peppermyntestenger og marsipanfigurar av ferdig marsipan med nonstop, nøtter, seigemenn, konditorifarge etc.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke og hvor mange slag julekaker?Jeg baker peppernøtter, berlinerkranser og brune stenger sammen min mor. Barna og jeg drar til henne, så baker vi og så avslutter vi med at pappaen min lager middag på kvelden. Superkoselig tradisjon som innebærer at jeg slipper å lage deiger. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Peppy!
|
Sv: Hvilke og hvor mange slag julekaker?Jeg liker ikke julekaker så godt. Det vil si - jeg spiser dem i bøtter og spann, men jeg griner litt på nesa mens jeg tygger. Så jeg lurer på om jeg skal lage noe godt i stedet i år. Jeg funderer på muffins med sjokolade og appelsin, og kanskje en honningkake. Det kan vel kanskje havne innunder kategorien moderne julekaker, kan de ikke? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvilke og hvor mange slag julekaker?Jeg lager alltid berlinerkranser til jul. Det er min yndlingssort, så den sikrer jeg bestandig. Ellers blir det pepperkakehus i år, og så kunne jeg tenke meg å lage Sarah Bernad (eller hvordan det nå skrives). |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Er frisk!
|
Sv: Hvilke og hvor mange slag julekaker?Hos oss ville lista sett slik ut (hvis jeg skulle feiret jul hjemme):
|
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Hvilke og hvor mange slag julekaker?Hvordan smaker disse skårne pepperkakene? Og er de tørre og harde, som vanlige pepperkaker? Oppskrift? |
|
|
|
#9 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Hvilke og hvor mange slag julekaker?
Jeg bruker oppskrift fra Espelids rutete kokebok:
|
|
|
#10 |
|
kamelkonsument
|
Sv: Hvilke og hvor mange slag julekaker?Første ånklie hjemmejul hos oss selv. Det fordrer bakst.
|
|
|
#11 |
|
Overdriver
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke og hvor mange slag julekaker?Vet ikke helt om jeg orker alle i år, men pleier å lage:
|
|
|
#12 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvilke og hvor mange slag julekaker?Jeg lager som regel cookies (med sjokolade og nøtter), cola kaker og kransekakestenger. I tillegg lager LøveMannen kakemenn og lefser og så får jeg peppernøtter fra min mor. Vi lager også pepperkaker, men her jukser vi og kjøper ferdig deig.... |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvilke og hvor mange slag julekaker?Jeg baka i fjor - og kasta dem i mai. *treg*
|
|
|
#14 |
|
sporadisk
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke og hvor mange slag julekaker?Vi lagde havremakroner igår. Det var veldig godt jo. Tror ikke de holder til jul, så det skal vi lage igjen.
|
|
|
#15 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvilke og hvor mange slag julekaker?smurfine- har du oppskrift på havremakroner ? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Audacious
|
Sv: Hvilke og hvor mange slag julekaker?1. Engelsk fruktkake
|
|
|
#17 |
|
kamelkonsument
|
|
|
|
#19 |
|
kamelkonsument
|
|
|
|
#20 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Dec 2006
![]() |
Sv: Hvilke og hvor mange slag julekaker?Her bakes peppekaker, kokosmakroner og delfiakake så får jeg hjemmelagde smulteringer og kromkaker
|
![]() |
|
|