Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff fra "farlige slankeråd for ammende": Hva forbinder du med ordet slanking?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-08, 12:34   #21
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra "farlige slankeråd for ammende": Hva forbinder du med ordet slanking?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Men seriøst. Jeg håper bare at ikke folk tror jeg slanker meg på en usunn måte som gjør at det går utover Peder eller noe sånt. Jeg har aldri sett på et helt på en måten. Men satser på at folk kjenner meg godt nok til å skjønne at jeg gjør det på en ganske grei måte.

Alle vet da at du lever på pulver og at barnet ikke har det bra?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 12:35   #22
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra "farlige slankeråd for ammende": Hva forbinder du med ordet slanking?

Eg trur det handlar veldig mykje om utgangspunktet. Med utgangspunkt i eit sunt kvardagskosthold med vekt på sunn mat og lite sukker, godteri og snacks vil det å slanke seg (altså kutte ytterlegare i folhold til det daglege kosthaldet) på lang sikt vere usunt og helseskadeleg. For meg som har eit slikt kvardagskosthold er det difor heilt unaturleg å sjå på ordet slanking (altså pr. min definisjon eit prosjekt som avvik frå normalen med mål om å gå ned i vekt) som noko anna enn negativt og usunt.

Dersom ein har eit kvardagskosthold som inkluderer ein del sukker, kvitt mjøl, raske karbar og mengder usunt feitt vil ein absolutt ha mykje å gå på i forhold til å slanke seg på ein sunn måte.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 12:38   #23
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Alle vet da at du lever på pulver og at barnet ikke har det bra?

NÅ så.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 12:39   #24
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

NÅ så.

Gammel 03-11-08, 13:21   #25
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg håper bare at ikke folk tror jeg slanker meg på en usunn måte som gjør at det går utover Peder eller noe sånt.

Sånn jeg har fortsått deg så er det du driver med aktiv vektnedgang og ikke slanking i mitt hode. Men jeg innrømmer glatt at det er mine fordommer til "slanking" og mitt noe tullete forhold til kropp og vekt som gjør at jeg bevisst velger å skille på slanking og vektnedgang.

Gammel 03-11-08, 13:28   #26
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne

Sånn jeg har fortsått deg så er det du driver med aktiv vektnedgang og ikke slanking i mitt hode.

I mitt hode er aktiv vektnedgang og slanking synonymer, uansett metode. For meg innebærer slanking rett og slett at man ønsker å gå ned i vekt, evt. redusere målene i midjen etc. - altså bli slankere.

Sist redigert av Bluen : 03-11-08 kl 13:36. Årsak: aktså er det ingenting som heter, assa
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 13:29   #27
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen vekt- eller kroppsissues og kunne fint kalt livsstilsendringskjøret mitt for slanking, men jeg forsøker å kalle det for livsstilsendringskjøret for å unngå misforståelser. Jeg kaller egentlig alle forsøk på vektreduksjon for slanking, helt uavhengig av metoden som benyttes, selv om man insisterer på at vektreduksjon bare er en bivirkning.

Svar på spørsmålene:

1) Jeg tenker ingenting. Jeg tenker først mindre flatterende ting hvis slanking for denne ammende barselkvinnen innebærer pulver, ensformig matinntak i små mengder ("eplekur", "suppekur" osv.) osv.

2) Min slanking (livsstilsendring, jadda) innebærer trening (1 mil power walking med barnevogn 3 ganger i uken - 8 km oppover og 2 km nedover) og normal mat i kontrollerte mengder.

Gammel 03-11-08, 13:29   #28
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

I mitt hode er aktiv vektnedgang og slanking synonymer, uansett metode. For meg innebærer slanking rett og slett at man ønsker å gå ned i vekt, evt. redusere målene i midjen etc. - aktså bli slankere.

Gammel 03-11-08, 13:29   #29
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Med andre ord så kaller jeg egentlig alle forsøk på vektreduksjon for slanking, helt uavhengig av metoden som benyttes, selv om man insisterer på at vektreduksjon bare er en bivirkning.

Amen.

Gammel 03-11-08, 13:35   #30
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Men jeg innrømmer glatt at det er mine fordommer til "slanking" og mitt noe tullete forhold til kropp og vekt som gjør at jeg bevisst velger å skille på slanking og vektnedgang.

Men det er jo egentlig det samme?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

I mitt hode er aktiv vektnedgang og slanking synonymer, uansett metode. For meg innebærer slanking rett og slett at man ønsker å gå ned i vekt, evt. redusere målene i midjen etc. - aktså bli slankere.

Sånn tenker jeg også.

Gammel 03-11-08, 13:36   #31
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg er også "slanking" en bevisst vektnedgang, eller en livsstilsendring som man gjør hovedsaklig for å bli slankere. Og så finnes det sunnere eller usunnere varianter av det.

Om man legger om livsstilen for å senke blodtrykket og føle seg bedre eller noe sånt, så er jo ikke det slanking, selv om vektnedgang kan være en bieffekt.

Gammel 03-11-08, 13:38   #32
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, ikke i mitt hode: slanking er "grapefruktkur" eller annet fjas, GR inkludert, som ikke innebærer varig endring, men jojovekt. Livsstilsendring av den varige sorten med vektnedgang som positiv bivirkning er noe annet. I mitt hode innebærer ikke slanking fysisk aktivitet eller helsefremmende aktivitet i det hele tatt, det er bare ensidig og tullete.

Gammel 03-11-08, 13:39   #33
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

@Polyanna: Det kommer vel an på om man må gå ned i vekt for å få lavere blodtrykk?

Gammel 03-11-08, 13:54   #34
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kommet til det stadiet at jeg nesten blir glad når noen sier de slanker seg. De kaller i alle fall en spade for en spade. Det er relativt mange som driver med aktiv slanking som likevel velger å si at de "tenker helse og kosthold", "legger om livsstilen" eller (verst av alt) "bruker fornuft". Jeg kan ikke forstå annet enn at det må gjøre det vanskeligere for dem som faktisk KUN tenker "helse og kosthold" og ikke vektreduksjon, å bli tatt på alvor.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 13:55   #35
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

@Polyanna: Det kommer vel an på om man må gå ned i vekt for å få lavere blodtrykk?

Jo, men det var i farten den eneste gode grunnen jeg kunne komme på til å legge om kostholdet, hvis man ikke tenkte vekt.

Gammel 03-11-08, 14:08   #36
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Nei, ikke i mitt hode: slanking er "grapefruktkur" eller annet fjas, GR inkludert, som ikke innebærer varig endring, men jojovekt. Livsstilsendring av den varige sorten med vektnedgang som positiv bivirkning er noe annet. I mitt hode innebærer ikke slanking fysisk aktivitet eller helsefremmende aktivitet i det hele tatt, det er bare ensidig og tullete.

Jeg har problemer med å se hvordan "grapefruktkurer" kan sammenlignes med GR/Libra og slike kurs?
Jeg har vært med på kurs sammen med folk som egentlig ikke SKAL særlig ned i vekt en gang, men som virkelig har et behov for å lære seg spise litt sunnere. Mange tynne/slanke har jo ikke akkurat et bra kosthold.

Gammel 03-11-08, 14:30   #37
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg slanker meg. Jeg forsøker aktivt å gå ned i vekt samtidig som jeg ammer. Dette gjør jeg ved å spise mange, små og sunne måltider, trimme, drikke mye vann og kutte ut godterier. Jeg er betydelig overvektig og alle er enig i at det jeg gjør er fornuftig.

Det heter Grete Roede. Det er vel fremdeles sunt selv om det heter det?

Gammel 03-11-08, 18:23   #38
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tenker på slanking som at man øker fysisk aktivitet, spiser sunt og regelmessig, og at man kutter ut godterier.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 18:29   #39
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg "har slanket meg" en gang i livet (nå i vår). Da gikk jeg bevisst inn for å gå ned et par kilo. Det var ingen kurer, men jeg spiste litt mindre enn jeg pleier (dvs, jeg etablerte et nytt normalnivå, for jeg spiser fortsatt som jeg gjorde da.) Dessuten kjente jeg ekstra godt etter når jeg var mett, og spiste ikke opp all middagen hver dag (dvs, jeg unngikk å spise meg vondt-i-magen-mett).

For meg var dette slanking, fordi det er den eneste gangen i livet jeg aktivt og besluttsomt hadde bestemt meg for å gå ned et par kilo. I mitt hode ble det en markant forskjell på dette, og det å være bevisst på hva en putter i munnen, slik jeg gjorde etter fødsel, som resulterte i et langt større vekttap.

Slanking sitter med andre ord i hodet.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:29.