|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Getting in tune
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dyre barnebursdager.Det var nok mer enn 2000 det var snakk om i artikkelen. det var for eksempel ei som betalte 9700 kr. for Harry Potter-bursdag til sin åtte år gamle sønn. Hun mente det tok overhånd med slike bursdager, men siden de var nyinnflyttet så...
![]() |
#2 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Dyre barnebursdager.
Jeg er utrolig glad for at vi ikke bor i et strøk der slikt er påkrevet eller vanlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Det er min erfaring også. I år hadde ungene selskap på lekeland, og jeg betalte ca 2000 til sammen for de to selskapene - da var vi to som delte på prisen på jenteselskapet siden frøkna feiret sammen med ei av de andre jentene i klassen. I årene før har jeg lånt barnehage/SFO gratis og servert pizzasnurrer, boller, kake og brus, og når jeg i tillegg har kjøpt inn engangsservise og duker har jeg nok brukt rundt 1500 kroner på disse selskapene også (to selskap på samme dag, altså). Og da har jeg ikke kjøpt ballonger eller annen pynt, og jeg har heller ikke delt ut godteposer.
![]() |
#4 |
Einsam
|
![]() Sv: Dyre barnebursdager.Storebror feiret på et "utested" i våres, det kostet meg rett over en tusenlapp, men jeg tror ikke det hadde blitt så veldig mye billigere om vi skulle kjørt full pakke hjeemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
prøver å være tål***ig
|
jeg er veldig enig. snuppa her ble 7 i dag, og jeg synes 1000 lappen fort flyr når en skal handle inn til familie og venner/klasse bursdag! tipper feiringen koster oss en 2000+ med alle selskapene (stoor slekt, mann har 5 søsken med noen mine/dine våre barn).
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Dyre barnebursdagerPå torsdag var vi tre stk som hadde bursdag sammen. Vi hadde det på en gård og de fikset alt, mat og drikke, hoppe i høyet, hest og kjerre, dyr osv. Det var 200 kr pr barn og vi betalte 4200 kr tilsammen. Vi hadde bedt litt ulikt antall gjester og vi betalte 1200. Jeg synes ikke det var så avskrekkende for 2.5 timer, og slippe unna alt mas. Vi hadde ikke gjort dette alene. Sist redigert av Anne C : 11-10-08 kl 23:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Dyre barnebursdagerForeløpig går det i hjemmebursdager. Bruker nok nærmere 1500, men vi har invitert masse barn til barneselskap. Dessuten har vi begge 4 og 5 søsken hver, så familieselskapene blir også store.
![]() |
#8 |
Originala
|
![]() Sv: Dyre barnebursdagerJeg har ikke finregnet på hvor mye vi bruker på en bursdag, men hos oss har det hitttil vært tre bursdager; en for barnehagevenner, en for våre venner og deres barn og en for familie. Når vi skal ha engangskopper til barna, kaker, enkel mat (pøler, pizza el.) og litt godis, blir det fort ganske kostbart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Dyre barnebursdager
Det hørtes ut som en herlig bursdagsfeiring. Skulle gjerne hatt noe slikt i nærheten.
![]() |
#10 |
Pauset
|
![]() Sv: Dyre barnebursdagerAldri i verden!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Dyre barnebursdagerJeg må legge til at vi rett og slett ikke har plass til å ha barnebursdager her hjemme..... Så derfor har vi valgt å ha det borte de årene vi har bodd her. Der vi bodde før hadde vi både større plass og mulighet til å låne barnehagen. Ingen av gutta har bursdager på en tid av året hvor man kan belage seg på uteaktivitet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
trenger lading
|
![]() Sv: Dyre barnebursdagerVi skal feire 8 årsdag i morgen på Vitensenteret sammen med ei anna jente i klassa. Ble litt vanskelig å dele klassa slik vi først hadde tenkt pga av forandringer i gruppene i år. Så vi endte opp med alle 20 jentene på trinnet. Så det blir litt mer enn vi hadde tenkt. Kommer vel på ca 1300 kr hver. Både forrige helg og neste er "fullbooket" i heimen, og egentlig denne og siden det er svømmestevne i tillegg her i morgen. Så jeg vet faktisk ikke når vi hadde fått feiret det om vi skulle feiret hjemme.
![]() |
#13 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Dyre barnebursdagerJeg leste den artikkelen, og synes det er helt ekstremt og ganske ubehagelig at barnebursdager skal være sånn som det. Jeg skjønner heller ikke greia med å invitere hele klassen hvert år jeg, da. De mindre selskapene er ofte de beste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
Her er det ikke veldig stor klasser da, bare 12 og 20 stk i klassen, gutta ville hatt problemmer med å velge bare gutter fordi de har mange gode jentevenner også.
![]() |
#15 |
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Dyre barnebursdagerSynes det fort blir 1500-2000 kroner for å ha en bursdag her hjemme også, de siste gangene for de 2 største guttene så har vi vært på bowling eller i lekeland, der koster det ca 130-140 kroner pr person, og det er 12 og 20 stk i klassen dems.
![]() |
#16 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dyre barnebursdagerHva skjedde med pølser i lompe, sjokoladekake og gele?
![]() |
#17 |
Den som gir seg...
Medlem siden: Sep 2006
Ja.. ikke sant! Hvor ble det av? Vel. Her i heimen ble denne varianten benyttet da snuppene ble 6 år nå i august. Vi inviterte alle jentene i klassen og de var 16 i alt. Full fart og stormende jubel og om jeg skulle ha sett helt kritisk på det, så hadde vi egentlig ikke plass til så mange heller... Jeg valgte den løsningen alikevell. Det ble vellykket og var svært så hyggelig!
![]() |
#19 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Dyre barnebursdagerJeg leste også den artikkelen og ble litt skremt. Men jeg føler at den var ganske preget av at journalistene har holdt seg i en viss del av Oslo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Passiv
|
![]() Sv: Dyre barnebursdagerÅhh, bursdag på vitensenteret høres helt fantastisk flott ut. Jeg tror ikke de har noe slikt tilbud her. Må sjekke. |
![]() |
![]() |
|
|