Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Vaske kjøkkenskap?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-08, 16:55   #21
Left
Passiv

Standard

Sv: Vaske kjøkkenskap?

De taes ofte, for ungene er ut og inn av søppelbøtta med bananskall, epleskrotter og diverse, og vel - de er ikke så nøye på hvor de setter klissete fingre. Det vises ganske godt, og jeg synes det er litt ekkelt. Desverre. Jeg liker ikke å vaske, så ja - desverre ja.

Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 17:07   #22
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Jeg vasker frontene med jevne mellomrom, det blir ofte skittent og flekkete.

Samme her.

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 17:07   #23
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fnis. Det gjør til og med jeg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 17:16   #24
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Fnis. Det gjør til og med jeg.

Kjenner jeg nesten angrer litt på denne tråden nå.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 17:26   #25
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Hadde jeg vært like "flink" å vaske inni skapene som på skapdørene, da ville jeg vært fornøyd.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 17:32   #26
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Psjøh.. inni liksom?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 18:01   #27
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg svinger kluten over kjøkkeninnredningen samtidig som jeg vasker benken. Veldig ofte, når jeg tenker meg om. Hvertfall en gang om dagen. En av fordelene med å ha lite kjøkken.

Det gjør jeg også her i det nye huset, for vi har hvit kjøkkeninnredning, så hver eneste lille flekk synes.
Om man tar det en gang for dag mens man likevel tørker av benken, er det ikke mye arbeid!
*nyfrelst sjuske-gone-housewife*
Søppelskapet (det under vasken) vasker jeg innvendig hver gang jeg tømmer søpla, resten av skapene har jeg ikke vasket inni siden innflytting i juni - så det begynner kanskje å bli på tide. Til jul?

Gammel 09-10-08, 18:06   #28
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tørker over kjøkkenskapene utvendig flere ganger i uka. Vi har hvitt kjøkken, og all skitt viser godt.
Når det gjelder inni skapene er jeg nokså sjuskete. Noen skap blir vasket max 2 ganger pr. år, mens andre skap vaskes litt oftere. Skuffene støvsuges med gjevne mellomrom.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 18:18   #29
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Kjenner jeg nesten angrer litt på denne tråden nå.

Ikke bry deg om aC du! :medsjuske:

Jeg ser at det er skittent, men jeg hever meg over det!

Gammel 09-10-08, 19:14   #30
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Mine blir også vasket med jevne mellomrom, men ikke av meg...

Et lurt tips er forresten å kjøpe en stor voksduk og klippe til og legge på toppen av kjøkkenskapet. Da slipper man masse møkk og matfett og ekle greier på skapet, du kan bytte voksduk en gang i blant i stedet.

Har hørt man kan legge bakepapir også.

Gammel 09-10-08, 19:17   #31
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selv sjusken Ru tørker av kjøkkenskapene til tider.
Hver gang jeg lager sjokoladekake, av en eller annen grunn.

Gammel 09-10-08, 19:26   #32
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Selv sjusken Ru tørker av kjøkkenskapene til tider.
Hver gang jeg lager sjokoladekake, av en eller annen grunn.

(Hver gang jeg skulle piske krem før jeg fikk kjøkkenmaskin )

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 20:17   #33
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Nå må jeg nesten le litt... Jeg vaska nemlig utenpå kjøkkenskapene istad. Men det var rett og slett fordi sola (lav ettermiddagssol) skinte inn og rett på skapene. Det var ikke bra. Men vi har mørkegrå skap, så det synes ikke så godt til vanlig.

Og i går da jeg skulle skrive handlelapp skulle jeg sjekke i matskuffene hva vi trengte - og plutselig hadde jeg kasta alt som hadde gått ut på dato + vasket skuffene + rydda dem.
Det ble noen bæreposer, ja... Til og med krydder som hadde gått ut i 2003 - sikkert ikke brukt dem for ofte.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 20:22   #34
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg vasker utpå kjøkkendørene noen ganger per uke. Har kirsebærkjøkken, så flekker viser ikke så veldig godt. Inni skapet under vasken vaskes det en gang i uken.

Inni de andre skapene derimot.

Gammel 09-10-08, 20:31   #35
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tørker av når jeg ser det er skittent. Verken mer eller mindre.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 22:22   #36
Gulla
Superduperaktiv

Gulla sin avatar

Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

vasker over skapdørene et par ganger i uken, og inni skaper/skuffet et par ganger i mnd.
Jeg har helt lyst kjøkken, og alt søl og møkk syns godt!
Også liker jeg å vaske da... :sær

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 22:26   #37
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skapdører i tre har nok litt kamuflasjefarge så ikke flekkene syns så godt, men hvis du ikke har vasket dem på tre år kan jeg nesten garantere deg at de er temmelig skitne.

Vi har vaskehjelp hver fjortende dag, og hun pleier å tørke over frontene på kjøkkenskapene ihvertfall nesten hver gang. Jeg tørker av litt innimellom når jeg ser at de begynner å bli flekkete.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 22:30   #38
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Det gjør jeg også her i det nye huset, for vi har hvit kjøkkeninnredning, så hver eneste lille flekk synes.
Om man tar det en gang for dag mens man likevel tørker av benken, er det ikke mye arbeid!
*nyfrelst sjuske-gone-housewife*
Søppelskapet (det under vasken) vasker jeg innvendig hver gang jeg tømmer søpla, resten av skapene har jeg ikke vasket inni siden innflytting i juni - så det begynner kanskje å bli på tide. Til jul?

Hver gang du tømmer søppelet? Altså minst en gang om dagen? Rasker du aldri med deg søppelet på vei ut i døren i all hast? Jeg er som guniss, har ikke vasket dem hittil. Men jeg vet i allefall at det er normalt å gjøre det.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 22:38   #39
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vasker utenpå dørene når jeg ser det er møkkete. Siden jeg har hvitt kjøkken så blir det med jevne mellomrom. Inni skapene derimot.

Gammel 09-10-08, 22:39   #40
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hvitt kjøkken. You figure it out.

Vaskehjelpen tar over den en gang i uka, og før vi fikk vaskehjelp så tok jeg dem selv dann og vann. Kjølskapsdøra og de skuffene vi bruker oftest blir skitne etter noen dager, bare, syns jeg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:41.