|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Introvert textrovert
|
Jeg pleir å helle på kokende vann ja.
|
|
|
#22 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det blir fårikål på søndag!! Tenkte å invitere svigers hit på middag. Ser de har tilbud på kål og kjøtt på Ica.
|
|
|
#23 |
|
Passiv
|
Et lite spørsmål til: Når jeg nå skal fyre opp fårikålen fra i går, kan jeg la den koke en times tid i dag eller er det bare et raskt oppkok som er lov med oppvarmet mat? |
|
|
|
#24 |
|
Men først, kaffe!
Pleier å koke opp en gang og la det trekke litt andre dagen også. Lure tips på veien er å skjære stilkstykket vekk fra kålen og ikke lage båtene for store. Snakker av erfaring |
|
|
|
|
|
#25 |
|
flisespikker
|
Det er ingen fare forbundet med å la oppvarmet fårikål koke en stund til.
|
|
|
#26 |
|
Passiv
|
Da fyrer jeg opp! |
|
|
|
#28 |
|
Epikur
|
De feteste kjøttbitene nederst, kål, kjøtt, kål, kjøtt osv hele gryta full. Jeg har på kokende vann, en gode del salt og en neve pepperkorn. Så setter jeg på lokk, koker opp og lar det stå og syde på 1 resten av dagen. Fårikål skal koke/dampe så kjøttet løsner fra bena. (som pinnekjøtt). Det tar noen timer, det altså. 3-4 timer, tenker jeg.
|
|
|
#29 |
|
Passiv
|
Fårikålen var nydelig! Veldig mørt kjøtt, vassen kål og deilig kraft. Litt lite salt, men det var bare å drysse over etterpå. Ungene nektet å spise noe som helst, men ble tvunget til å smake. Jaja. Jeg rakk å bli 35 før jeg kunne si at jeg liker fårikål, så de har tid på seg. |
|
|
|
#31 |
|
Peppy!
|
Sv: Jeg skal lage fårikål i dag!Her putrer det også. Fant ut at valgdagen måtte være en glimrende dag for å servere Norges nasjonalrett. Eller, vel, egentlig rett og slett en nødvendighet etter å ha lest Sjuggerpløms innlegg om fårikål i går. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Passiv
|
Sv: Jeg skal lage fårikål i dag!Morsomt at det faktisk er liv i en tråd laget for omtrent ett år siden. |
|
|
|
#38 |
|
flisespikker
|
Sv: Jeg skal lage fårikål i dag!
Om hun har det, så vil jeg i alle fall gjette at den ikke fremdeles er enda bedre enn første dag.
|
|
|
#39 |
|
Skriv og skriv og skriv
Hvor: Det meste er nord
Sv: Jeg skal lage fårikål i dag!Min er heldigvis bare fra i går.
|
![]() |
|
|