Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Jeg skal lage fårikål i dag!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-06, 16:26   #21
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg pleir å helle på kokende vann ja.
Og jeg legger de festeste stykkene i bunn. Om kjøttet ikke er fett så har jeg litt smør eller olje i bunnen.

Fårikål er godt!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 17:33   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir fårikål på søndag!! Tenkte å invitere svigers hit på middag. Ser de har tilbud på kål og kjøtt på Ica.

Gammel 21-09-06, 15:39   #23
Albertine
Passiv

Standard

Et lite spørsmål til: Når jeg nå skal fyre opp fårikålen fra i går, kan jeg la den koke en times tid i dag eller er det bare et raskt oppkok som er lov med oppvarmet mat?

Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 15:44   #24
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pleier å koke opp en gang og la det trekke litt andre dagen også. Lure tips på veien er å skjære stilkstykket vekk fra kålen og ikke lage båtene for store. Snakker av erfaring
Brukte oppskriften fra matprat jeg også, og moren min mente bestemt det var alt for kort trekketid.
Feteste kjøttstykkene i bunnen er også et godt råd, salt og pepper på alle lag.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 15:49   #25
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Et lite spørsmål til: Når jeg nå skal fyre opp fårikålen fra i går, kan jeg la den koke en times tid i dag eller er det bare et raskt oppkok som er lov med oppvarmet mat?

Det er ingen fare forbundet med å la oppvarmet fårikål koke en stund til. Dette er ikke sart mat som bare skal varmes varsomt opp, her skal alt kokes sønder og sammen.

Gammel 21-09-06, 15:51   #26
Albertine
Passiv

Standard

Da fyrer jeg opp!

Tusen takk, O kålbevandrede damer.

Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 15:52   #27
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Kålen og "søet" er nydelig. Kjøttet kan jeg styre meg for.

Gammel 21-09-06, 15:53   #28
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De feteste kjøttbitene nederst, kål, kjøtt, kål, kjøtt osv hele gryta full. Jeg har på kokende vann, en gode del salt og en neve pepperkorn. Så setter jeg på lokk, koker opp og lar det stå og syde på 1 resten av dagen. Fårikål skal koke/dampe så kjøttet løsner fra bena. (som pinnekjøtt). Det tar noen timer, det altså. 3-4 timer, tenker jeg.

Gammel 21-09-06, 18:45   #29
Albertine
Passiv

Standard

Fårikålen var nydelig! Veldig mørt kjøtt, vassen kål og deilig kraft. Litt lite salt, men det var bare å drysse over etterpå. Ungene nektet å spise noe som helst, men ble tvunget til å smake. Jaja. Jeg rakk å bli 35 før jeg kunne si at jeg liker fårikål, så de har tid på seg.

Tror det blir fårikål senere også, gitt.

Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 17:59   #30
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg skal lage fårikål i dag!

Da er jeg i gang.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 18:11   #31
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her putrer det også. Fant ut at valgdagen måtte være en glimrende dag for å servere Norges nasjonalrett. Eller, vel, egentlig rett og slett en nødvendighet etter å ha lest Sjuggerpløms innlegg om fårikål i går.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 18:37   #32
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Her blir det også fårikål i dag, og i morra... Må jo koke masse når jeg først lager det

Gammel 13-09-07, 18:29   #33
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm. Hvor mange sultne mennesker holder den oppskriften til, mon tro?

*må gå til innkjøp av stor kjele*

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 22:59   #34
Albertine
Passiv

Standard

Morsomt at det faktisk er liv i en tråd laget for omtrent ett år siden.

Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 23:22   #35
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ny sesong, vettu!

Gammel 14-09-07, 13:20   #36
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Lag stor porsjon ja, for da er den enda bedre!

Gammel 14-09-07, 13:21   #37
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChefen, her.

Lag stor porsjon ja, for da er den enda bedre!

nå så jeg at innlegget var et år gammelt, får tro hun ikke har rester enda....

Gammel 14-09-07, 13:39   #38
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChefen, her.

nå så jeg at innlegget var et år gammelt, får tro hun ikke har rester enda....

Om hun har det, så vil jeg i alle fall gjette at den ikke fremdeles er enda bedre enn første dag.

Gammel 14-09-07, 14:02   #39
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min er heldigvis bare fra i går.

Gammel 14-09-07, 14:04   #40
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Prøver igjen. Til sånn ca. fire sultne voksne og muligens noen små barn ved siden av, hvor mye trenger jeg av ingrediensene? *trengerteskjeforklaring*

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:15.