|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Er det OK å bruke svart kjole i bryllup? | |||
| Nei, det er ikke OK, jeg blir sur på de som gjør det |
|
17 | 11,64% |
| Jeg ville ikke gjort det selv, men OK at andre gjør det |
|
25 | 17,12% |
| Tja, bare om man bruker fargerikt tilbehør til |
|
23 | 15,75% |
| Tja, bare om bruden sier det er OK |
|
22 | 15,07% |
| JA, det er da vel helt greit |
|
71 | 48,63% |
| Bryr meg ikke/dustepoll |
|
6 | 4,11% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 146. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Går stille i dørene
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svart kjole i bryllup?
Jeg er helt enig i at uhøytidelige selskaper ofte er festligere! Men en moderat mengde skikk og bruk trenger ikke gjøre det mer høytidelig, etter min erfaring. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Textrovert
|
Sv: Svart kjole i bryllup?Jeg har hatt svart skjørt i bryllup. Men da var jeg gravid, og følte at jeg hadde rett til å stille i nesten hva som helst så lenge jeg klarte å reise femti mil for å komme dit.
|
|
|
#3 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svart kjole i bryllup?Det Kasia sa. Jeg er heldigvis ikke så opptatt av urgamle utdaterte "regler".
|
|
|
#4 |
|
geskjeftig
|
Sv: Svart kjole i bryllup?Nei, dette ville jeg aldri brukt energi på å irritere meg over, verken i eget eller andres bryllup. Er ikke det at folk har pynta seg det viktigste?
So many things I would have done, but clouds got in my way. Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11 Sist redigert av Luftslottet : 15-04-08 kl 12:21. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Svart kjole i bryllup?Jeg ser ingen problemer med å gå i svart kjole i bryllup, men jeg hadde ikke gjort det uten å vite at det var noe brudeparet synes er OK. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svart kjole i bryllup?Mangler det som jeg hadde tenkt: har ingen sterke meninger om klær og bryllup, syntes det er viktigst att de kommer.
|
|
|
#9 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Svart kjole i bryllup?Jeg syns det er helt greit, og jeg har gjort det i vinterbryllup selv.
|
|
|
|
#10 |
|
trøtt
|
Sv: Svart kjole i bryllup?Jeg synes svart er helt greit. De gangene jeg har brukt svart i bryllup selv har jeg hatt et sjal e.l. i en annen farge til. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svart kjole i bryllup?Jeg gikk i svart kjole i min svigerinnes bryllup. Ikke fordi jeg sørget, så langt i fra, men fordi det var den eneste fine kjolen jeg fant som passet. Man tager det man haver..
|
|
|
|
#13 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Svart kjole i bryllup?Jeg synes det er greit hvis det ok for brudeparet, at de ikke har sterke meninger rundt det. Gamle tanter driter jeg i. Jeg synes helst man skal ha sterke farger til tilbehøret, evnt at kjolen og tilbehør "oser" fest og ikke begravelse. I tradisjonelle bryllup der det er kleskode smoking/mørk dress synes jeg at det viktigste er at folk pynter seg opp til anledningen, ikke farge. Og heller en svart, flott gallaskjole med passende tilbehør enn hverdagslig skjørt/kjole.
|
|
|
#14 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
|
|
|
|
#15 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Når jeg sier tilbehør mener jeg sjal, bolero, veske, sko, smykker, hårpynt og kjolepynt.
|
|
|
#16 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Er dette vanlig til kjoler og bryllyp?
|
|
|
|
#17 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Svart kjole i bryllup?Jeg synes ikke noe om hverken svart eller hvitt (til andre enn bruden) i bryllup. Og selv om jeg vel sa at jeg hadde blitt sur i den andre tråden, så hadde jeg vel kanskje ikke dratt det så langt, men irritert - det hadde jeg blitt.
|
|
|
#18 |
|
Fola Blakken
|
Jeg ikke jeg hadde kommet på å spørre bruden om hva hun syns på forhånd, så da hadde jeg sannsynligvis ikke ant om hun hadde synspunkter på.
|
|
|
|
#19 |
|
Protonterapeut
|
Si det, hvor ideen kommer fra er jeg jammen ikke sikker på.
|
|
|
#20 |
|
En Som Trener
|
Sv: Svart kjole i bryllup?Jeg fikk forøvrig låne en sort kjole av en venninne i dag når bruden var tilstede og så at jeg prøvde den. Hun mente at den var perfekt til meg og at den skulle jeg ha på!
|
![]() |
|
|