Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Teite kommentarer da dere var gravide?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-08, 13:35   #1
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Teite kommentarer da dere var gravide?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Så altså: Ikke en, ikke mange, ikke altfor tett, ikke for langt fra hverandre, ikke for mye oppmerksomhet, ikke for lite, ikke bare gutter, ikke bare jenter, og de er aldri fornøyd, er de vel?

Nei.

Først giftet vi oss. Uten å ha kunngjort planer om familieforøkning. "Skal dere bare gifte dere uten å ha noen grunn?" (Ja)

Så annonserte vi graviditet et snaut halvår senere. "Åh, var det planlagt?" (Ja, det var det, tenk!)

Så fortalte vi at vi hadde hatt en tidlig spontanabort et drøyt år senere. "Å, så leit - skal dere prøve igjen snart?" (Jada, når du har gått hjem, så vi blir alene.)

Så var vi igjen gravide. "Dere skal vel ha en jente denne gangen?" (Nei). Deretter, etter at Lillebror var født: "Dere må vel prøve en gang til?" (Nei).

Så skulle vi ha et ikke planlagt barn nr 3. "Du ønsker deg vel jente, du sier det bare ikke, for at ikke noen skal se at du blir skuffet?!" (Nei, ønsket meg gutt.)

For ikke å snakke om klassikeren: "Det er vel ikke så farlig om dere ikke får barnevakt til tre, dere som ikke er vant til å ha det til to!" (Ehhh, neida.)

En uke etter at Bonus ble født:"Dere må vel prøve igjen, så dere får ei jente og?" (Neida, vi er godt fornøyde nå.)

"Jammen, det kan jo hende dere blir overrasket om noen år?" (Neida, vi har allerede fått en overraskelse, vi!)

Nei, mim, de blir aldri forøyde. Men det kan man bli selv. Ignorance is bliss.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 13:38   #2
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Andre kommentarer:

-Herregud så svææær du er. Er du sikker på at det er en der inne?

-Har du termin om 2 måneder? Jeg trodde du skulle føde når som helst!

-Det der er en guttemage *bastant* (inni lå jenta)

Gammel 25-02-08, 13:57   #3
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørnen, her.

De samme fikk jeg - og jeg HATET det!

Og fra moren min like etter vi fikk eldstejenta: "Vi er jo mange som lurer på hvordan det blir for deg å være mor som bare har hatt deg selv å tenke på så lenge."

Ja, når man er barnløs fram til 34 blir man en superegoist som ikke er i stand til å ta seg av andre enn seg selv.

noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 14:00   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Ja, når man er barnløs fram til 34 blir man en superegoist som ikke er i stand til å ta seg av andre enn seg selv.

Såklart. Det skjer nærmest over natten, det. Dette vet jeg, for jeg fikk barn flere måneder før jeg fylte 33, så det er absolutt siste frist.

Gammel 25-02-08, 14:00   #5
noen
This is normal!

noen sin avatar

Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, og så var det "Graviditet er ingen sykdom, vet du!" Nei, men når man kaster opp i 8-9 måneder så føler man seg faktisk ørlitegranne syk...

Og: "Kvalmen blir snart borte." Nei! Den varer og varer og varer. (Denne kommentaren er egentlig ikke vondt ment, men...)

noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 14:27   #6
MiaPia
Superduperaktiv

MiaPia sin avatar

Hvor: Midt i landet
MiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populær
Standard

Svigerfars kone sa; jeg trodde da virkelig dere skulle vente med å bli gravide til etter R var ferdig utdannet (han var ferdig i mai, barnet kom i august).

Du trenger da vitterligen ikke befolke hele verden alene, jeg skulle ha nr tre, og dette ble uttalt av ei med to barn.

Eller sjefen min som sa, herregud du blir jo virkelig helt grønn i ansiktet du når du er gravid og kvalm, jeg skal iallefall aldri bli gravid hvis jeg blir seende ut som deg!

MiaPia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 14:32   #7
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av MiaPia, her.

Eller sjefen min som sa, herregud du blir jo virkelig helt grønn i ansiktet du når du er gravid og kvalm, jeg skal iallefall aldri bli gravid hvis jeg blir seende ut som deg!

"Du kler jo grønt mye bedre, så det går sikkert helt fint med deg!"

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 15:23   #8
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av MiaPia, her.

Herlig! Dette er logikk på nivå med ta pillene minst én time før du kjenner at du har vondt.

Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 15:04   #9
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Andre kommentarer:

De to hørte jeg flere ganger med nr. 2.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 18:48   #10
Maki
Erfaren

Maki sin avatar

Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

De to hørte jeg flere ganger med nr. 2.

Jeeg også, med både nr 1 og nr 2.

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 18:10   #11
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ble (planlagt) gravid med tredjemann da storesøster var 2 år og mellombror rundt året. Svigermor bare ristet på hodet og sa: "Huff, stakkars deg, det kommer til å bli kjempeslitsomt." Resten av svangerskapet fikk jeg bare negative kommentarer.

Da jeg skulle på første kontroll hos legen for å bekrefte at jeg var gravid (var overlykkelig), sa han etter å tatt prøven: "Skal jeg gratulere eller kondolere?"

Gammel 25-02-08, 19:31   #12
Maki
Erfaren

Maki sin avatar

Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Se bort ifra mitt forrige innlegg, siterte feil...

-Så svær du er, sikker på at det er bare en?
-3 mnd. igjen? Oi, stakkars deg.
-Jeg slapp heldigvis strekkmerker, jeg (sagt av en "venninde" når jeg stolt viste frem min høygravide mage).
-Håper det blir gutt nå da, så dere får en av hver.
-Mannen din håper vel på gutten nå da.
-Har du magen ennå? (sagt kun få timer etter fødselen).

Etter to magebarn venter vi nå på et adoptivbarn. Vi synes dette svangerskapet er minst like fantastisk og spennende, men når jeg sier det får jeg et slikt smil tilbake
-Bare vent, nå når dere står i adopsjonskø skal du se du blir gravid vuttu
-Nå blir du sikkert gravid og slipper å adoptere.
-Huff, at dere tør.
-Men, dere kan jo ikke vite hva slags barn dere får, kanskje er det sykt ellerno.
-Hvorfor i all verden skal dere det, dere har jo egne barn?
-Vil du ikke heller ha flere egne barn?

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 19:50   #13
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Andre kommentarer:

-Det der er en guttemage *bastant* (inni lå jenta)

Jadda jadda har fått høre disse jeg også.

Mannfolk med store mager kunne si at ja nå har du sannelig tatt meg igjen

"tjokkebollefeita" "bolla" osv.

Nå har vi fått to jenter og er fornøyd med det. Når vi sier til folk at vi ikke skal ha flere, kommer de med komentarer som: "dere må vel prøve på en til, da kommer nok gutten" eller "ja ja om noen år kommer etterpåklatten" osv. Kjenner jeg blir matt.

Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 14:52   #14
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Teite kommentarer da dere var gravide?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Så altså: Ikke en, ikke mange, ikke altfor tett, ikke for langt fra hverandre, ikke for mye oppmerksomhet, ikke for lite, ikke bare gutter, ikke bare jenter, og de er aldri fornøyd, er de vel?

Folk blir aldri fornøyde.
De legger seg opp i det meste.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 13:30   #15
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har ikke jeg vært gravid i tradisjonell forstand, men mens vi ventet på førstemann var der et par-tre som følte for å trøste(?) oss med å si at ting i retning av "bare vent, du skal se du blir gravid snart, jeg kjenner noen (som kjenner noen....) som ble gravid like etter at de hadde adoptert!".

Tilsvarende fikk jeg spørsmål om jeg virkelig våget å adoptere, for det er jo mange adopterte barn som har fysiske og psykiske skader ... Og ei venninne lurte på om jeg kunne be om å få en jente, for det var mye søtere med innvandrerjenter enn innvandrergutter....

For å ikke snakke om de som lurte på om vi ikke heller ville ha fra Europa, så vi slapp å få en svart unge .

Men heldigvis, 99,9% av kommentarene vi fikk var koselige. Men det er jo dessverre ikke dem man husker best .

Gammel 25-02-08, 13:31   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Det er ikke pølsa man blir feit av, det er sausen"

Ja, den fikk jeg høre mange ganger.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 13:33   #17
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Gammel 25-02-08, 13:34   #18
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Alltid like sjarmerende, den ja.

Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 13:40   #19
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Nå har ikke jeg vært gravid i tradisjonell forstand, men mens vi ventet på førstemann var der et par-tre som følte for å trøste(?) oss med å si at ting i retning av "bare vent, du skal se du blir gravid snart, jeg kjenner noen (som kjenner noen....) som ble gravid like etter at de hadde adoptert!".

Tilsvarende fikk jeg spørsmål om jeg virkelig våget å adoptere, for det er jo mange adopterte barn som har fysiske og psykiske skader ... Og ei venninne lurte på om jeg kunne be om å få en jente, for det var mye søtere med innvandrerjenter enn innvandrergutter....

For å ikke snakke om de som lurte på om vi ikke heller ville ha fra Europa, så vi slapp å få en svart unge .

Jepp, alle de har jeg hørt.

Ikke direkte det der med at innvandrerjenter er søtere, men at brune jenter har det lettere enn brune gutter. Og da vi glad og lykkelignervøse fortalte at vi holdt på å bli vurdert for et barn med helseanmerkninger, sa den kameraten av mannen som jeg liker aller best at det ville han aldri gjort, for da kunne ikke barnet bli god i fotball. Vent på en frisk.

Og da jeg var gravid: Å, er du ikke glad du endelig skal få din egen.

Gammel 25-02-08, 13:44   #20
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Og da jeg var gravid: Å, er du ikke glad du endelig skal få din egen.

Ja det får jeg faktisk enda spørsmål av fra noen - om jeg ikke savner det å ha egne barn .

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:42.