Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oste- og kaketips til bursdagsselskap?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-08, 12:59   #21
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oste- og kaketips til bursdagsselskap?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Akasiehonning var også et godt tips. Er det håp om å finne det på Centra på CCVest? Eller må jeg mer avansert til verks?

Om du ser en And ved ostedisken på CCVest (Ultra) i dag får du vinke, for da er det sikkert meg... Og Akasiehonning er jeg sikker på at de har. I tillegg har de noen små glass med marmelade med forskjellige krydder like ved ostedisken der, som er utrolig godt som tilbehør. Husker ikke navnet, men de er importert av Oluf Lorentzen.

Ellers skal det også en Manchego oppi min kurv i dag.

Så kan du stikke innom Smageriet der og se om det er noe annet som frister.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 18:19   #22
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Om du ser en And ved ostedisken på CCVest (Ultra) i dag får du vinke, for da er det sikkert meg...

Det var dårlig med ender ved ostedisken i dag. Så om jeg overså deg så var det bare fordi kvakkfaktoren din ikke var like synlig som jeg så for meg.

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Fransk sjokoladekake, tung og bløt i midten? Enkelt å lage og veldig godt.

Jeg endte på en slags variant, i form av bestillingskake fra Pascal. Det var visst på tide å innse sine begrensninger.

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

St.Albrey eller Chaumes. De selger syltetøy i slike små glass på Meny/Ultra i ostedisken som er veldig gode til ost.

En St Albray fikk bli med i kurven. Og en slik syltetøysak med blåbær og timian. Det blir spennende.

Akasiehonning fikk jeg også kjøpt, en fransk sak. Ellers ble det en Prima Donna og Ridderost til den gravide, en Brie de Meux som var godt moden, en Roquefort Berger, en Cambozola, en chevre fra Haukeli og en skikkelig stinkbombe, nemlig en Epoisses. Og så St Albray da, som nevnt. Et par kjekstyper er også kjøpt inn, jeg venter med baguettene til i morgen. Samme med frukt og grønnsaker som skal serveres ved siden av. Daffys tips om Mont d'Or fikk jeg dessverre ikke benyttet meg av, da de ikke hadde den osten. Og jeg gadd ikke dra til byen.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 07:07   #23
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nam. Jeg gleder meg til ost og Pascal-kake. :venter på at butikken skal åpne sånn at jeg kan få kjøpt Gaven:

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 07:27   #24
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Om det kommer barn må de da få muffins med overlesset pynt. Ja, jeg elsker også slike muffins.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:06.